Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt multi GPU oppsett på hovedriggen min siden 2009, hadde også Nvidia 7900GTX i SLI way way back in the days så jeg er ikke så fryktelig ufamiliær med SLI/CrossfireX . Som entusiast skal en jo alltids ha det beste, når jeg omsider gikk til innkjøp av 3440x1440 monitor ble det og nesten ett behov å ha de grommeste kortene tilgjengelig i SLI. Men nå som DirectX12 har kommet ut og det virker som de sliter med å få til MultiGPU på denne APIen foreløpig vertfall blir det hele litt meningsløst for meg, har følt at de 12 000 kronene jeg brente av på Titan X nummer 2 blir bare stående der å minne meg på hvor mye penger jeg kastet bort når storparten av spillene jeg spiller ikke engang støtter SLI. 

Men slik er jo det engang, mitt neste bygg/oppgradering blir nok min første med bare en GPU på 8 år  :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja huff, jeg hadde nok slitt litt selv med å rettferdiggjøre mine 980ti om jeg skulle vært i en slik oppgraderings syklus. Vi må kanskje vente et par år før koderne blir flinke nok på multi GPU med de nye API'ene. Men er det ikke bare å hale frem noen eldre kosespill som støtter SLI og fyre dem opp i 8K med DSR? Burde få kjørt seg bra skjermkort nummer 2 også da vel? :p

Ellers så har jeg bitt meg fast i AMDs roadmap med "Navi" der de snakker om "scalability". Jeg har en misstanke om at det er slik AMD ser for seg at det må gjøres i fremtiden, når det ikke går an å krympe produksjonen mer, og chip'ene når krysningspunktet der en wafer ikke lenger er lønnsom på skjermkort under 7000Kr.

Da vil spillmakerne rett og slett ikke ha noe valg. Om de ikke støtter multiGPU så vil spillene rett og slett ikke fungere.. Men selv om så, er det jo et godt stykke unna enda. Så det hjelper jo ikke deg med dine Titan X.. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tok dette med GeForce Experience igår. Dette er noe av det råeste jeg har sett. Nå blir det ikke det samme her da TV jeg kjører det på gir et så sykt punch i bildet. Og YouTube komprimerer endel. Så mye detaljer at jeg tidevis bare går rundt i byen å ser... Menneskene i byen er på et nivå jeg aldri har sett før. Vet at spillet fikk mye velfortjent pepper når det kom pga bugs og ytelses problemer. Men Gud å vakkert og levende Paris er i dette spillet. Helt utrolig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke har spilt det noe særlig. Jeg kjøpte det til PS4 når det kom men kom liksom aldri helt igang. Derfor var sjokket stort når jeg så hvor bra det så ut på PC. Er så mange små detaljer når en går rundt i byen. Og alt , vel for det meste ser veldig bra ut. Rart det ikke er et spill som har fått mer ros for hvor detaljert Paris er. Og hvor mye liv det er i byen i forhold til faktisk alt anet jeg har spilt...

Eller så har det fått det og jeg bare har gått glipp av det... :p

Lenke til kommentar

Unity var så buggete at det var søtt. Spillet var bra og de har sikkert fikset det nå men det var morro å snakke med en fyr som var usynlig og gå i usynlige vegger

Spilte spillet etter all bugfiksinga og må si spillet leverte så det sang på historiedelen. Et av mine favorittøyeblikk skjer faktisk i Unity.

Og da tenker jeg på når Napoleon gjør sin entre med å sprenge en vegg med kanon. Helt legendarisk!

Lenke til kommentar

Rett meg om jeg tar feil, men en GTX 970 vil vel klare å drive spill på en LG 25UB55 (2560x1080, 60hz, 5ms) ganske greit i spill? Grafikk på ultra er ikke noe krav, og det holder for meg å eventuelt sette grafikken ned på medium for å få god nok flyt. :)

Spill:

Watch Dogs 2, Dishonored 2, Deus Ex - Mankind Divided, Star Wars the Old Republic, Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator, Civilization VI, Steep m.m.

Lenke til kommentar

Sykt gira på HDR på PC. Har allerede TV med HDR, håper jeg snart kan spille PC-spill i HDR også, og ikke bare fra min PS4 Pro.

Nå som HDR har fått fokus på spill til XBO,PS4 og PS4Pro så vil det få det på PC også. Spesielt siden HDR monitorer vil komme i salg om kort tid.

Spill som har HDR støtte så langt på PC som jeg vet om er Shadow Warriors 2 og Obduction. Mass Effect: Andromeda har HDR støtte på PC når det snart lanserer. Som nevnt så vil nok antallet PC spill som støtter HDR øke veldig iløpet av 2017. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...