Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.

Anbefalte innlegg

Blir gøy, LarZen! :D

Selv har jeg akkurat betalt og forhåndslastet ned Civilization VI. Lenge siden jeg har vært gira på Civ, men denne gangen gleder jeg meg skikkelig! :)

Svarte det til forventningene? :) Jeg storkoser meg. Jeg hadde tidlig tilgang og skrev et par strategi-artikler på Spillhistorie.no. Første handler om de første valgene du møter, andre om tips til å vinne vitenskapelig og kulturelt.:)

Første: http://spillhistorie.no/2016/10/20/guide-nybegynnertips-civilization-del-1/

Andre: http://spillhistorie.no/2016/10/22/guide-nybegynnertips-civilization-del-2/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen tips til online-spill som kan spilles i korte omganger, og allikevel ha glede av det?

Er pappa og har begrenset med tid. Det bør derfor være et spill som man kan få kjørt noen "runder" på feks en times tid. Jeg spiller en del Rocket League, det passer perfekt til kategorien.

Har vurdert overwatch, men grunnet skiftarbeid (+ det over) så har jeg ingen å spille med på fast basis. Jeg er ute etter noe som er gøy solo eller med randoms :)

Lenke til kommentar

Overwatch anbefales. Jeg syns det er meget gøy sammen med venner og alene er det også fantastisk. Det er enkelt å hoppe inn i runde og heller ingen krise hvis man må avslutte litt tidligere. Én runde tar ca 5-8 minutter, kanskje mindre også og sånn sett perfekt for de med litt lite tid.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke spill er så dyrt.

Problemet vårt er at vi er så ivrige at vi må "ha alt, teste alt", og da kan det fort bli store summer.

Men, et spill som Civilization kan lett gi 100 timer spilletid. Det er 6 kroner per underholdningstime. Referer gjerne til noe billigere. For mange er 100 timer i et slikt spill ingenting, og har flere hundre timer.

Selv et spill med usle ti timer, vil ha en underholdningspris per time på 60 kr. Og sammenlignet, er ikke det ille det heller.

Selv gjør jeg så mye jeg kan i spill, og klokker over 40 timer per LEGO-spill.

Vel, det er nå slikt jeg ser på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, 600,- for Civ er langt fra det verste. Vi har jo spill hvor man har betalt det dobbelte når alt av fandens oldemor (early access, season pass, DLC++) er betalt for.

Men for en digital nøkkel er det jaggu meg nok. Veldig spent på fremtiden mtp eierskap osv til ting man eier digitalt. Vet med meg selv at jeg "føler mer" for de fysiske spillene jeg har i hylla. Men på PC har jeg stort sett alt på steam, uPlay og origin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...