LarZen Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 17 timer til The Park er tilgjengelig på Steam. Skal bli spennende å se om Funcom har laget noe gøy. Sikkert ikke store spillet siden det er under 100 lappen. http://store.steampowered.com/app/402020/ Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Sikkert ikke store spillet siden det er under 100 lappen. I videoen på steam-siden sier de at spillet er 1-2 timer langt. Mer enn nok for meg om de greier å få til en bra fortelling. Lignende spill er jo for eksempel Dear Esther og det koster omtrent det samme, og er like langt. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Heliborn av JetCat games. 'World of tanks' med Helikopter Fortsatt i Alpha men ser ut som det kan være litt moro. Spent på dette! Er stor fan av War Thunder og elsket World of Tanks i sin tid, spiller det lite nå om dagen da. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Spiller Hard West, så langt er det et veldig bra spill, men hver gang jeg spiller en kamp, føler jeg noe viktig mangler OVERWATCH!! Man kan ikke sette folka dine i overwatch Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Fortsetter diskusjonen ifra PS4 vs XBO tråden her for dem som ønsker det da det er mer PC relatert. --------------------------- PC-plattformen øker ja. Men jeg tror ikke det er tradisjonelle AAA spill men moba,rts,mmo og generelt e-sport som pusher PC bruker basen fremover. Samt millioner som spiller typiske Facebook spill. Jeg tror PC stiller svakere pga refunds. At utviklere i tiden fremover kommer til å ta vurdering på hvor mye PC versjonen kommer til å selge kontra konsoll versjonen. Hvor mye mer tid dem må bruke på å lage en PC versjon som er så stabil som mulig og hvor mye det vil koste ekstra. Hvor stor sjansen er for at brukere vil bruke refund. Og hvor mye dårlig PR spillet kan få pga en svak PC versjon. Det tror jeg er alle punkter som kommer til å bli mer aktuelle en noen gang i tiden fremover. Og blir ikke overasket om et stort AAA spill plutselig dropper hele PC versjonen. Ikke missforstå...det er ikke hva jeg vil skal skje. Og tro kan en som nevnt litt bakover i tråden gjøre i kirka. Men er jo litt artig å dele sine tanker og ikke minst lese hva dere tror også Endret 22. november 2015 av LarZen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Det kommer sikkert til å skje, det har skjedd allerede, det var vanligere før å ikke ha en PC-versjon, og PC vokser hele tiden i forhold til konsoll. Jeg ser bare ikke at tallene understøtter den fremtidsvisjonen. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Nei jeg håper virkelig ikke det. Jeg er nok like synsk som snåsamannen Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Moba, mmo osv som du nevner er jo såpass stort allerede, og vil tro at esport ikke blir mindre de neste årene. Tvilsomt at utviklere kommer til å konsekvent droppe en slik plattform med det første. Blir nok bare enkelte titler som ATW sier. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Som nevnt når selv Ubisoft gjør det så bra på PC med sine dårlige konsoll porter er det generelt liten grunn til å droppe PC for 3. parts utviklere, med mindre begrenset ressurser gjør at dem må velge bort plattformer. Som også nevnt vil DX12 (og Vulkan) på PC gi utviklerene et langt bedre verktøy til å lage gode konsoll porter. "DirectX 12 is a huge improvement for console porting in general. Finally we can do low level GPU memory/resource management on PC. We can use our own optimized resource management systems that are hand optimized for our engine's data streaming model. With DirectX 11 you had to pray that the driver was clever enough to do the right thing. This often resulted in stuttering and random frame rate spikes on PC. Players complained bad porting, and GPU manufacturers had to create case by case optimizations to their drivers. graphics programmers had to maintain and optimize two completely different resource management models. Comparing DirectX 11 to Java is a nice way to explain the problems: you have no way to optimize the memory layout, garbage collection causes random stalls and each virtual machine behave differently (regarding to these two). A common tip to make garbage collected languages run a game smoothly is to avoid memory allocations alltogether when a level is running. Similarly GPU manufacturers recommend you to create all your DirectX 11 graphics resources at loading time, because the driver will cause stalls otherwise." - Sebastian Aaltonen, Lead Programmer hos RedLynx Ultimately, the new APIs are designed to cure all four of these problems. * Why are games broken? Because the APIs are complex, and validation varies from decent (D3D 11) to poor (D3D 9) to catastrophic (OpenGL). There are lots of ways to hit slow paths without knowing anything has gone awry, and often the driver writers already know what mistakes you're going to make and are dynamically patching in workarounds for the common cases. * Maintaining the drivers with the current wide surface area is tricky. Although AMD and NV have the resources to do it, the smaller IHVs (Intel, PowerVR, Qualcomm, etc) simply cannot keep up with the necessary investment. More importantly, explaining to devs the correct way to write their render pipelines has become borderline impossible. There's too many failure cases. it's been understood for quite a few years now that you cannot max out the performance of any given GPU without having someone from NVIDIA or AMD physically grab your game source code, load it on a dev driver, and do a hands-on analysis. These are the vanishingly few people who have actually seen the source to a game, the driver it's running on, and the Windows kernel it's running on, and the full specs for the hardware. Nobody else has that kind of access or engineering ability. * Threading is just a catastrophe and is being rethought from the ground up. This requires a lot of the abstractions to be stripped away or retooled, because the old ones required too much driver intervention to be properly threadable in the first place. * Multi-GPU is becoming explicit. For the last ten years, it has been AMD and NV's goal to make multi-GPU setups completely transparent to everybody, and it's become clear that for some subset of developers, this is just making our jobs harder. The driver has to apply imperfect heuristics to guess what the game is doing, and the game in turn has to do peculiar things in order to trigger the right heuristics. Again, for the big games somebody sits down and matches the two manually. - http://www.gamedev.net/topic/666419-what-are-your-opinions-on-dx12vulkanmantle/?do=findComment&comment=5215019 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Skulle ønske Sony og Microsoft hadde baller til å følge etter Steam, og tilby digitale refunds. Som Larzen sier, hvis Steam er eneste plattform som tilbyr refunds kan dette føre til at de mer sleipe utgiverne nedprioriterer steam, og heller slipper det ut på konsoller, eller heller lager sin egen digitale plattform på PC hvor refunds ikke er mulig,og bare tilbyr sine spill på denne. Eller bare utgir spillene på konsoll. Når alle de store aktørene tilbyr refunds blir utgiverne tvunget til å bare gi ut spill som fungerer ordentlig. Endret 23. november 2015 av Jakoozie 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Spill som fungerer ordentlig er sjelden vare. Nesten utrydningstrua. Alt for mange utgivere får fripass av sine fans eller betaler nokon for å skrike høgare enn motbøren. Refunds er jo vel å bra, viss man har behov for å sjekke ut spill man er i tvil om, men i di fleste tilfeller får alle med seg om eit spill er verdt å kjøpe eller tvilsomt. Sleipe utgivere er egentlig ikkje noko problem, nesten verre med spillsider og fanboys som hauser opp spill til noko di ikkje er. Reklame blir barnehagestoff i forhold til den slags hjernevaska løgn. Syns utviklinga er knall i så måte. Stor sjans for at drittspill ikkje kommer til PC/SM og for konsoll har eg allereie ganske spesifikke krav for at spill skal bli kjøpt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Irriterer meg. I mai kom scourge of waterloo ut, spillet er veldig bra, men når jeg nevnte at man ikke kan gi ut et spill der gjennomsnitt FPS er 15, ble jeg angrepet, de ignorerte at jeg sa jeg fikk vondt i hode. Nå ble spillet sluppet på steam, og som jeg advarte de mot, spillet får masse stryk pga 12-15 fps. De som lager spillet lever i sin egen boble langt fra den vanlige gaming verden. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Kan se ut som det glimrende Shadow Complex får en remaster på PC. Et av de beste spillene jeg spilte på Xbox 360, så kjøper det gjerne på nytt på PC. http://www.ign.com/articles/2015/12/02/shadow-complex-remastered-pc-rated-by-pegi?utm_source=IGN%20hub%20page&utm_medium=IGN%20%28front%20page%29&utm_content=12&utm_campaign=Blogroll Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Shadow Complex kan lastes ned gratis til PC! https://www.epicgames.com/shadowcomplex/download?dismiss=https://www.epicgames.com/shadowcomplex/ 3 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Ser Ubisoft har salg på Uplay. Har lenge vært nysgjerrig på Assassins Creed Rogue da det har fått ganske bra tilbakemeldinger. Er det verdt det på PC? Ser digital delxue utgaven går for kr. 135,- på salget. Noen her som har prøvd det på PC? Har egentlig venta til det skulle komme som bakoverkompatibelt på Xbox One, men vurderer nesten å prøve det på PC (Har aldri spilt et Assassins Creed spill på PC før). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Rogue kjører helt greit på på PC, spillet krever ikke så mye i grunn da det grafisk nivået i spillet er såpass lavt. Men man bør spille med gamepad. Er ganske kort også, main story tar under 10 timer, men det er jo mange sideaktiviteter slik som i Black Flag. Endret 18. desember 2015 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Rogue kjører helt greit på på PC, spillet krever ikke så mye i grunn da det grafisk nivået i spillet er såpass lavt. Men man bør spille med gamepad. Er ganske kort også, main story tar under 10 timer, men det er jo mange sideaktiviteter slik som i Black Flag. Da tror jeg det blir kjøp her. Har xbox one kontroller så akkurat den biten er dekket da. Jeg spilte nesten Black flag 100% da jeg likte det veldig godt. Takk for tilbakemeldingen :-) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Greit sted å spørre..? Noen som vet om det er slik at alle spill som er på salg hos Steam nå i jula, er på tilbud hele tiden? Ikke noe dagstilbud man går glipp av / må passe på, osv..? Ikke noe av tilbudene som forsvinner med det første? Det virker ikke slik, men tenkte å dobbeltsjekke.. Takker! Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Vurderer å investere i talos principle til en billig penge på steam. Noen som har spilt det? Er det worth? Please tell Jamie bell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå