thermos Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg har skaffet meg Altibox fra Lyse med en Zyxel hjemmesentral. Har lyst å bruke min egen ruter heller. Zyxelen skal da settes i bridged mode. Spørsmålet mitt da er om tv og iptelefoni fortsatt skal kobles i Zyxelboksen, eller den nye ruteren? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Selv om du brigde hjemmesentralen skulle vel TV\iptelefoni funger. Skal du ta bort zyxcel hjemmesentral og bruke ASUS i stedenfor må du sette opp VLan det er beskrivet her: VLANs altibox bruker:100 = tlf / config av routern din , 10.X.X.X har den ip'en101 = tv net102 = internet I noen tilfeller må du klone mac adressen fra hjemmesentralen til routeren din. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Du kobler routeren din i port 3 er det vel.. resten tar du ut fra zyxelen .. tv, tlf osv. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Ja, tv og slikt kommer fra sentralen. Men i det du setter den i bridge endres utgangene på sentralen. Det ligger forklaring på dette på lyse sine sider. Mener på at det var en utgang som endret seg på min, muligens det er andelleders på andre modeller. Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Hvis zyxel settes i bridge, så skal ruteren din kobles i port 1 (PC porten). Dekoder og telefon skal fortsatt kobles i zyxel. Det de andre referer til med bytte av port gjelder kun eldre hjemmesentraler (CPL 4) Endret 29. april 2015 av ShadowWalker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå