Gå til innhold

Kan man spille vanlige spill på en chippet Playstation 1?

Gjest Slettet-cvVoQz

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-cvVoQz

Hei!

Skal kjøpe en playstation 1 av priv. person og lurer på om jeg kan spille vanlige spill på en chippet playstation. Vil det faktum at den er chippet påvirke spillingen av andre spill?

Endret av Slettet-cvVoQz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Skal kjøpe en playstation 1 av priv. person og lurer på om jeg kan spille vanlige spill på en chippet playstation. Vil det faktum at den er chippet påvirke spillingen av andre spill?

Vanlige spill fungerer utmerket på en chippet PS1,

snakker av erfaring da jeg har en chippet PS1 som er fra 1996 som fortsatt fungerer med originale og brente spill. :)

Lenke til kommentar

Min game PS1 hadde et lite adapter jeg kunne sette i for å spille piratspill, men krevde at jeg satte i en "ekte" plate først. Det funket helt fint, men av en eller annen grunn kunne jeg ikke bytte plate i originale spill, selv når adapteret var fjernet. Dermed kunne jeg f.eks ikke spille den andre platen av Metal Gear Solid 1 på den.

Lenke til kommentar

Jeg hadde/har chippa PS1. Jeg fikk mye brente spill fra Asia/markedet der nede, husker jeg måtte ha en spesial kabel for å få farge på de brente spillene. (Så helt lik ut som den orginale kabelen).

Tror kun det er spill fra den sonen som gjorde jeg trengte den kabelen, men du finner nok PS1 kabel på ebay ja.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XPs1+cabl.TRS0&_nkw=Ps1+cable&_sacat=0

Lenke til kommentar

Trenger ikke noen spesiell kabel. Er det å oppdrive helt ordinære PS1-kabler på f. eks Clas Ohlson?

Neppe,

men du kan bruke videokabelen som fulgte med PS2/PS3 (Ihvertfall Fat PS3) viss du får tak i det,

det er nøyaktig samme kabel,

viss ikke er eBay løsningen. :)

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...