Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Hei! Skal kjøpe en playstation 1 av priv. person og lurer på om jeg kan spille vanlige spill på en chippet playstation. Vil det faktum at den er chippet påvirke spillingen av andre spill? Endret 28. april 2015 av Slettet-cvVoQz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Chipen skal ikke ha noe å si på original spill eller ikke. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hei! Skal kjøpe en playstation 1 av priv. person og lurer på om jeg kan spille vanlige spill på en chippet playstation. Vil det faktum at den er chippet påvirke spillingen av andre spill? Vanlige spill fungerer utmerket på en chippet PS1, snakker av erfaring da jeg har en chippet PS1 som er fra 1996 som fortsatt fungerer med originale og brente spill. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 En PS3 med custom firmware spiller vel så og si alt du hiver på den. Hvorfor ikke heller gå for det? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Min game PS1 hadde et lite adapter jeg kunne sette i for å spille piratspill, men krevde at jeg satte i en "ekte" plate først. Det funket helt fint, men av en eller annen grunn kunne jeg ikke bytte plate i originale spill, selv når adapteret var fjernet. Dermed kunne jeg f.eks ikke spille den andre platen av Metal Gear Solid 1 på den. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg kjøpte en liten boks som plugga inn i expansion-porten som funka fint på brente plater på lillebror sin PS1, men idiot ungene tråkka på den og bøyde alle pinnene såklart så den ble ødelagt ganske fort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Han manglet videokabelen. Er det noe sted å få kjøpt denne? Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg hadde/har chippa PS1. Jeg fikk mye brente spill fra Asia/markedet der nede, husker jeg måtte ha en spesial kabel for å få farge på de brente spillene. (Så helt lik ut som den orginale kabelen). Tror kun det er spill fra den sonen som gjorde jeg trengte den kabelen, men du finner nok PS1 kabel på ebay ja. http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XPs1+cabl.TRS0&_nkw=Ps1+cable&_sacat=0 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Trenger ikke noen spesiell kabel. Er det å oppdrive helt ordinære PS1-kabler på f. eks Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Vil tippe kabelen han snakker om er for NTSC. Her i Norge bruker vi PAL, så selv om en del regionsperrete konsoller kan kjøre spill fra en NTSC-sone, vil spillene bli sort/hvite. Men har aldri tenkt over om det er nok å bytte kabel for å få farge på dem. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) Trenger ikke noen spesiell kabel. Er det å oppdrive helt ordinære PS1-kabler på f. eks Clas Ohlson? Neppe, men du kan bruke videokabelen som fulgte med PS2/PS3 (Ihvertfall Fat PS3) viss du får tak i det, det er nøyaktig samme kabel, viss ikke er eBay løsningen. Endret 30. april 2015 av Malmern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå