Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Konfirmant hjelpe til med egen konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Hei.

Som overskriften sier, hvordan er praksis med at konfirmant bidrar i forberedelser til egen konfirmasjon?

Selv om det er en del år siden jeg var konfirmant så husker jeg at jeg måtte hjelpe til med mye i forbindelse med forberedelsene. Vasket og ordnet, var med og pyntet, plukket blomster, etc. Selve dagen var såklart uten oppgaver.

Sambo har nå selv konfirmant og mener at han skal være fritatt for alle oppgaver i forbindelse med forberedelser.

Det er naturlig nok mye som skal ordnes, bilvask, husvask, ordning av pynt, plukke blomster og greiner, etc.

Jeg mener at i stedet for å spille Playstation så kan konfirmanten bidra i forberedelsene med slike ting, konfirmasjon er jo tross alt en markering av at en er "voksen" dvs at en kan ta ansvar,være selvstendig og ellers gjøre voksne oppgaver. (Ihvertfall fra gammelt av)

Er jeg gammeldags som mener at konfirmant skal hjelpe til? Eller er konfirmasjon en fest som foreldre skal ordne uten hjelp fra konfirmant som en del av gaven/ feiringen til ære for konfirmant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...