CruellaDeVille Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg har laget et php-skript som genererer en vbs-fil som igjen dytter inn en epostsignatur i brukerns Outlook. Deler av info kommer fra AD, deler fra brukerinput. Filen fungerer.. hvis jeg henter den direkte fra server. Men - det kan ikke våre ansatte gjøre, så jeg forsøker å finne alternative løsninger slik at en uten særlig datakompetanse kan gjøre det uten hjelp. Så her er problemet: 1) Filen må være kodet med iso-8859-1 for å kunne importeres korrekt til outlook 2) Filen forsøkes lastet ned til brukerns egen maskin slik at brukern bare kan 3) dobbeltklikke på filen og restarte outlook Når filen hentes fra server har en encoding Ansi (som jeg har lest er tilsvarende iso-8859-1) og stillingstitler som "førsteamanuensis" går fint. Men - når jeg i steg 2 leser filen inn igjen og filen lastes ned til brukerens egen maskin er den ikke ansi lenger men utf-8. Og da får jeg kompileringsfeil når jeg forsøker å kjøre skriptet. Kode for å skrive filen: public function write($content){ fwrite($this->writer, mb_convert_encoding($content,'ISO-8859-1', 'UTF-8')); fclose($this->writer); } kode for å tvinge nedlasting private function forceDownload($file){ if (file_exists($file)) { #header("Content-disposition: attachment; filename=".$file); header('Content-Description: File Transfer'); header('Content-Type: application/octet-stream'); header('Content-Disposition: attachment; filename='.basename($file)); header('Expires: 0'); header('Cache-Control: must-revalidate'); header('Pragma: public'); header('Content-Length: ' . filesize($file)); readfile($file); } } men nei, utf-8 it is Anyone? Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Har du prøvd med denne headeren i stedet for? header('Content-Type: application/x-vbscript'); Lenke til kommentar
etse Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 header('Content-Type: application/octet-stream'; charset=ISO-8859-1); Vil dette fungere? Oppfølgingsspørsmål; om du laster ned filen direkte (via f.eks. wget) er den fortsatt UTF-8 da? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg løste det egentlig ganske enkelt: Endret filen til html5 og la på attributt download på lenken, og vips har jeg en iso-8859-1-fil til nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå