Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] SMC MISTRAL POLMBERING


Anbefalte innlegg

Hei! 


 


Vurderer å ta plomberinga som sitter i inngangen til sylinderen(se bilde) på min SMC MISTRAL SPORT 50.


 


Det jeg lurer på er om den kommer til å akse bedre og gå fortere oppoverbakker da?


den går nå 20-25 oppover vanlige bakker.... Dette er svært tragisk.


 


 


SERIØSE SVAR TAKK!


 


 


 


 


Se festet bildet: 


post-378982-0-46395900-1430246640_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil akse bedre og trekke bedre ja. Toppfarte vil derimot ikke forandre seg stort hvis det er sperrer i gir/variator/dreving. Er det sperre i eksosen bør den også tas. Ikke glem dysing.

Trenger jeg annen dyser da? Den vil jo gå originalt uten denne sperren..

 

Skal bare ta denne sperren. ikke noe mer!

Endret av EVENKORP
Lenke til kommentar

Du trenger ikke bytte dyse, men du risikerer stor slitasje og muligens skjært sylinder. Pluss at den vil gå dårligere.

 

Når du fjerner sperren i innsuget vil motoren få mer luft. For å opprettholde luft/bensin-forholdet må du ha større dyse (mer bensin). Siden du da får mer luft og bensin vil du få mer effekt. Samme med eksossperra.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bytte dyse, men du risikerer stor slitasje og muligens skjært sylinder. Pluss at den vil gå dårligere.

 

Når du fjerner sperren i innsuget vil motoren få mer luft. For å opprettholde luft/bensin-forholdet må du ha større dyse (mer bensin). Siden du da får mer luft og bensin vil du få mer effekt. Samme med eksossperra.

Kommer den til å bruke BETYDELIG mer bensin? Hvilken dyser skal jeg kjøpe?

 

Skjønner ikke det at jeg trenger større dyser... fordi når jeg tar plomberinga vil den gå ORGINALT..? Når dem kommer til salg i norge blir dem jo stappa fulle med plomberinger!!?

Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke bytte dyse, men du risikerer stor slitasje og muligens skjært sylinder. Pluss at den vil gå dårligere.

 

Når du fjerner sperren i innsuget vil motoren få mer luft. For å opprettholde luft/bensin-forholdet må du ha større dyse (mer bensin). Siden du da får mer luft og bensin vil du få mer effekt. Samme med eksossperra.

Kommer den til å bruke BETYDELIG mer bensin? Hvilken dyser skal jeg kjøpe?

 

Skjønner ikke det at jeg trenger større dyser... fordi når jeg tar plomberinga vil den gå ORGINALT..? Når dem kommer til salg i norge blir dem jo stappa fulle med plomberinger!!?

 

 

den vil bli mye mere turtallsvillig. kjører du pent så bruker den ikke mer, men hvis du drar den ut på turtall så vil den bruke litt mere. ikke noe merkverdig.

Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke bytte dyse, men du risikerer stor slitasje og muligens skjært sylinder. Pluss at den vil gå dårligere.

 

Når du fjerner sperren i innsuget vil motoren få mer luft. For å opprettholde luft/bensin-forholdet må du ha større dyse (mer bensin). Siden du da får mer luft og bensin vil du få mer effekt. Samme med eksossperra.

Kommer den til å bruke BETYDELIG mer bensin? Hvilken dyser skal jeg kjøpe?

 

Skjønner ikke det at jeg trenger større dyser... fordi når jeg tar plomberinga vil den gå ORGINALT..? Når dem kommer til salg i norge blir dem jo stappa fulle med plomberinger!!?

 

Når de blir plombert blir det satt inn mindre dyse. Fjerner du plombene så må du sette inn korrekt dyse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Vurderer å ta plomberinga som sitter i inngangen til sylinderen(se bilde) på min SMC MISTRAL SPORT 50.

 

Det jeg lurer på er om den kommer til å akse bedre og gå fortere oppoverbakker da?

den går nå 20-25 oppover vanlige bakker.... Dette er svært tragisk.

 

 

SERIØSE SVAR TAKK!

 

 

 

 

Se festet bildet:

 

Hvis du ikke kan dette, noe som spørsmålet tyder på, bør du ikke gjøre dette selv. Lytt ihvertfall til rådene fra Sedsberg. Nesten samtlige mopeder som skjærer seg etter trimming gjør det av to enkle grunner. Dysen er for liten eller utblåsningshullet er filt for stort i bredden.

 

Å trimme en moped er i grunnen ingen kunst hvis du vet hvordan en totaktsmotor virker.

Før du trimmer må du bestemme deg for hvor mye du vil endre. Det er unødvendig dyrt å trimme litt for så å trimme mere senere.

Enkel trimming betyr, ny dyse, nytt luftfilter og muligens potte.

Avansert trimming betyr ny sylinder, potte, forgasser og dyser, manipulering av tenning osv.

 

Begrensningen i giren er en selvfølge å fjerne selv uten de andre inngrepene.

 

Selv mener jeg skikkelig trimming er tull da man kan kjøre lett motorsykkel i stedet. Men alle mopeder bør fjerne restriksjonen og eventuelt bytte vekter i variatoren. Å dyse om samt justere tenning gjøres ofte selv på store sykler fordi de da sviver renere. Japanske sykler er juster for å kjøre på 85 oktan bensin, noe som ikkeselges i norden.

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...