Andale Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Hei, Jeg holder på å bygge meg garasje på 4x11,5m som er blitt isolert i 10cm i gulv, 15cm i vegger og tak med isolert port.Garasje delen er på 4x8m så har jeg satt opp vegg med dør inn til en bod som er på resten(4x3,5mca). Lurer derfor på hvordan jeg bør ventilere garasjen for å unngå at det slår seg og at luft fuktigheten holder seg stabilt? bør jeg ha 2 stk ventiler i garasje delen og 2 stk i bod delen for å oppnå best ventilering? var innom tanken på noe liggende baderoms avsugs vifte om de kunne være med å hjelpe? Er det nødvendig med luft avfukter for å holde luftfuktigheten nede eller går det med vanlig vegg ventiler?Har sitt litt på denne her om det kunne vært noe? vet ikke helt om denne holder mål? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49834625&searchclickthrough=true&searchQuery=garasje%20ventilasjonHva er ideell luft fuktighet i en garasje/bod? Endret 28. april 2015 av Andale Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg ville valgt avfukter for å unngå å fyre så mye for kråka (litt av poenget med isolasjon forsvinner om du skal ha åpne lufteventiler rett til kråka). Jeg antar det er for avrenning av våt/nedsnødd bil det vil bli mye fuktighet. Har du sluk i gulvet eller avløp i nærheten? Da kan du legge en slange fra avfukteren og dit så du slipper å tømme den manuelt. Lenke til kommentar
Andale Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 Jeg ville valgt avfukter for å unngå å fyre så mye for kråka (litt av poenget med isolasjon forsvinner om du skal ha åpne lufteventiler rett til kråka). Jeg antar det er for avrenning av våt/nedsnødd bil det vil bli mye fuktighet. Har du sluk i gulvet eller avløp i nærheten? Da kan du legge en slange fra avfukteren og dit så du slipper å tømme den manuelt. Jeg har ikke avløp i garasjen men har tenkt litt på å skaffe meg av fukter! Det er som du sier med våt/nedsnødd bil jeg tenker på... Den ventilatoren jeg la finn.no link til har jo varmegjenvinning så kanskje det kunne vært noe?? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg ville ikke bygd isolert garasje uten sluk. Det kan være ganske mye fuktighet som kommer inn med bilen om vinteren, og om det blir liggende så har du plutselig masse fuktighet, "høy" temperatur og antagelig saltsørpe i understellet. Installer sluk, og underspyl ofte. Når garasjen er isolert er det jo ikke så mye problemer å ha utstyret stående klart. Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Spørsmål videre her: Jeg skal isolere 2. etasjen til garasjen. Må jeg dekke til med sponplater på begge sider eller kan glavaen være åpen på den ene siden ? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg ville hatt papir og plater på begge sider. Papiret hindrer at fibre blåses ut i rommet, og platene garanterer at det holder seg på plass (undersiden) og gir lagringsplass (oversiden). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå