greteknudsen Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Halla, allesammen! Skal bygge opp et lite hjemmestudio, midi-keyboard og mikrofon skal jeg fikse selv, men trenger litt hjelp på "lydfronten". Vil helst ha NØYTRALE høyttalere, men det er vanskelig å finne inne i jungelen av forskjellige merker, kvaliteter og prisklasser. Så lurer jeg også litt på hva som er bra med aktive høyttalere, finnes det inaktive høyttalere, lizm? Passer best om de ikke koster alt jeg eier, skal jo ha råd til resten av utstyret også. På forhånd, tusen takk til alle musikkentusiaster som hjelper meg med dette! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Også i denne klasse får du det du betaler for. Naturlig nok vil stort sett høyttalere til 10000 låte bedre enn et par til 2000. Spørsmålet er bare hva som er tilstrekkelig for deg, når blir du fornøyd. De fleste studiomonitorer er jo rimelig nøytrale, ellers egner de seg ikke for analyse av musikken du skal produsere. Men likevel varierer lydsignaturen en del. Du må uansett lytte deg frem til du finner noe du liker bedre enn andre. Og for å være litt på produkt og ikke bare generell, så kan du starte med JBL Professional LSR 305 (ca 1300kr/stk) og Focal Alpha 65 (ca 2500kr/stk). Begge disse modellene låter nøytralt og balansert, med et snev av varme fremfor det harde. De gir mye høyttaler for pengene. Lenke til kommentar
greteknudsen Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 Tusen takk! Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg ville også sett på Genelec (selges i Norge av Benum), som er svært utbredt blandt lydproffer og kommer i alle prisklasser. Svært gode og svært nøytrale monitorer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå