Gabri3L Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jepp! Trengte 1stk. AMD XP2500+ kjapt som f... Billigst i prisguiden = MPX, betale med VISA = 49kr spart i oppkrav, Lagerstatus = 100+. Tror dere de har sendt den etter en arbeidsdag? NEI!l Går inn på kontosidene mine og sjekker status på bestilling = Usikker lev.dato. Går inn på MPX nå og sjekker, og joda, dem påstår at dem har over 200stk. på lager. Ufattelig irriterende. De kan jo bare drite i lagerstatus på webshoppen hvis man alikevel må ringe for å konfirmere at dem har inne det dem sier! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Du er ikke den første til å erfare at MPX har en noe kreativ omgang med lagerstatusen...selv har jeg opplevd at leveringsdatoen har blitt forskjøvet gang på gang i ukesvis...når datoen er kommet og man går inn for å sjekke er den forandret med ei uke eller noe :gretten: ... og det skjer om og om igjen... Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er da mange web Shop's som har kreativ omgang med lagerstatusen.. Sånn er det bare.. :grine: Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hehe, sendte en mail til MPX ang. dette. Får se om det skjer noe. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Jeg synes bare det er litt rart at dem heller vil ha misfornøyde kunder enn å ta konsekvensen av at dem bestilte for få av en vare. En handelslekkasje er ikke alltid galt. Har dem ikke hørt om 3gangen og 10 gangen? Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Problemet deres er at de har det de kaller "fjernlager" (det var i alle fall det de sa til meg) uten at de skiller mellom fjernlager og vanlig lager i lagerstatus. Min erfaring med dette er som følger: Bestillte en cd-brenner cirka kl. 10:15 på fredag 31/10. Den hadde de ifølge websidene på lager. På tirsdag ringte jeg og spurte dem hvorfor de ikke hadde sendt pakken ennå. De kom med en unnskyldning om fjernlager. Brenneren skulle komme fra fjernlager i dag, torsdag 6/11! Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har bestilt en del ganger av mpx, aldri vært ute for noe lignende. Men virker vanvittig useriøst av mpx å holde på sånn.. Hadde tatt en tlf til dem og forklart dem hva du syns, og krevd noe form for kompensasjon, de kan da ikke holde på sånn Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 (endret) Det er da mange web Shop's som har kreativ omgang med lagerstatusen.. Sånn er det bare.. Dette er så typisk norsk å si: "sånn er det bare" f.eks når avgiften på et eller annet blir satt opp så svarer vi: "Det er vel bare sånn da..." idiotisk. Det blir feil å si at det er bare sånn der er. Særlig når det i dette tilfellet virker som vedkommende handlet hos Mpx fordi de hadde den varen han ønsket på lager. Hvis han hadde visst at den ikke var på lager så hadde han sikkert bestilt et annet sted. For meg så går dette i kategorien villedende markedsføring og utsagnet om at de fleste webshopper har det slik tyder på dårlig oversikt hjemme hos web-shoppene../dårlig oppdatering.. Endret 6. november 2003 av dkvam Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jepp! Trengte 1stk. AMD XP2500+ kjapt som f... Billigst i prisguiden = MPX, betale med VISA = 49kr spart i oppkrav, Lagerstatus = 100+. Tror dere de har sendt den etter en arbeidsdag? NEI!l Går inn på kontosidene mine og sjekker status på bestilling = Usikker lev.dato. Går inn på MPX nå og sjekker, og joda, dem påstår at dem har over 200stk. på lager. Ufattelig irriterende. De kan jo bare drite i lagerstatus på webshoppen hvis man alikevel må ringe for å konfirmere at dem har inne det dem sier! MPX og så si alle andre webshopper har faktisk nesten ikke en dritt inne! MPX i dette tilfellet ligger nesten vegg i vegg med Norek (de som eier Komplett) Og løper bare over til Norek (andre bestiller med posten eller budbil) og henter det folk har bestillt. Så når du på de fleste webshopper ser at det er 200stk osv varer inne av samme varen så er det ikke for at de har det inne men fordi at Norek (komplett) eller andre grosister har det! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Problemet deres er at de har det de kaller "fjernlager" (det var i alle fall det de sa til meg) uten at de skiller mellom fjernlager og vanlig lager i lagerstatus.Min erfaring med dette er som følger: Bestillte en cd-brenner cirka kl. 10:15 på fredag 31/10. Den hadde de ifølge websidene på lager. På tirsdag ringte jeg og spurte dem hvorfor de ikke hadde sendt pakken ennå. De kom med en unnskyldning om fjernlager. Brenneren skulle komme fra fjernlager i dag, torsdag 6/11! Det ligger kanskje i Taiwan det fjernlageret? : Nei, det blir rett å slett for dumt, at en vare er på lager skal bety at den er klar til å sendes forbruker! Nå må det også sies at dette ikke er min første like erfaring med MPX, men sist gang gjaldt det en litt uvanlig adapter som dem hadde 20+ eller noe sånt på lagerstatus. Hele ordren min lå klar og ventet på denne adapteren, når jeg ringte å spurte hvor lenge det var til de ventet den inn og de sa "det er umulig å si" så slettet jeg adapteren fra ordren og fikk resten sendt. Men det er forskjell på 20+ og 200+ !! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har selv dårlig erfaring med MPX sin lagerstatus Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 3 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere) 2 medlemmer: sozo, MPX Kanskje MPX vil komme med en forklaring/beklagelse/lovnad om bedring? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har opplevd det "motsatte" hos MPX. Jeg har bestillt varer som tydelig _ikke_ var på lager, og har mottatt de straks. Og selv etter jeg har fått pakken har det fortsatt stått "ventes inn XXXX" Lenke til kommentar
_howy Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Har en garantivare til gode som har fått utsatt leveringsdato 5-6 ganger nå :gretten: Vurderer nesten å kjøpe varen en annen plass men positivt var det at de tok meg på mitt ord da jeg sa at varen var delvis defekt Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har opplevd det "motsatte" hos MPX. Jeg har bestillt varer som tydelig _ikke_ var på lager, og har mottatt de straks. Og selv etter jeg har fått pakken har det fortsatt stått "ventes inn XXXX" Hyggelig for deg.... men viser desto tydeligere at MPX roter med lagerstatus-opplegget sitt. Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 MPX og så si alle andre webshopper har faktisk nesten ikke en dritt inne! MPX i dette tilfellet ligger nesten vegg i vegg med Norek (de som eier Komplett) Og løper bare over til Norek (andre bestiller med posten eller budbil) og henter det folk har bestillt. Så når du på de fleste webshopper ser at det er 200stk osv varer inne av samme varen så er det ikke for at de har det inne men fordi at Norek (komplett) eller andre grosister har det! Selv om MPX ligger på samme industriområde som Norek er det svært lite handel mellom disse selskapene. MPX er Itegra sin sluttforhandler, på samme måte som komplett er Norek sin sluttforhandler. og psdata er hattelco sin sluttforhandler. Av dataforhandlere som holder til på samme industriområde er Santec (SMG), Norek og Itegra sterkt representert. Disse er også blant norges største. De aller fleste forhandlere benytter seg av fjernlagre noe som dessverre medfører noe lengre leveringstid. Men de har ikke uendlig med plass på østre kullerød : Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Hmm... Hvem skal jeg være sinna på nå? MPX ordner jo opp når du ringer til dem. Etter samtale med selger i dag ble jeg lovet en boxed versjon til samme pris, jeg bestilte servicepakke for å spare penger, dette oppgraderte de til "overnightdelivery" uten ekstra omkostninger. Hvis dem fikser dette så må jeg si jeg er imponert. Rot med lagerstatus er virkelig irriterende, men jeg må si de haler i land en fornøyd kunde her på slik bra kundeservice. Det er jo det som er det viktigste når du sitter der med defekt hardware, at butikken tar dine problemer på alvor. Og i så måte føler jeg meg nå ganske trygg på at MPX vil ordne opp om noe skulle være galt med varene jeg kommer til å bestille derfra i framtiden. Så får jeg heller ringe dem å bekrefte lagerstatus om det skulle haste. Jeg får nøye meg med å være sinna på Databutikken og Komplett da, men det er liksom så typisk, blir liksom ikke det samme. *grin* Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hehe, sendte en mail til MPX ang. dette. Får se om det skjer noe. Fikk svar i dag. Her er hele medlingen: Løgn ang. lagerstatus? Leste nylig på hardware.no om en som bestilte en AMD XP2500+ Barton hos dere. Under Lager står det 100+, men ifølge kontosiden hans stod det "Usikker leveringdato". Lageret kan da ikke bli tømt for slike i løpet av én dag. Her er hva kunden skrev på forumet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=166353 Mvh, Roar Stein Svaret fra MPX er som følger: Hei, det er riktig som mange har fått med seg at vi benytter oss av "støtlager" eller fjernlager som det også kalles. Vårt lager inneholder over 6000 forskjellige artikler og det er dessverre ikke plass til alt sammen på en gang. Derfor har vi den avtalen med forskjellige leverandører at vi kan speile deres lagerbeholdning og motta varene direkte fra forhandler i løpet av 1-2 dager etter at vi får inn en bestilling fra våre kunder. I de aller fleste tilfellene vil leveringstiden vår på 1-3 dager holdes dersom det ikke oppstår noe uventet med leveringen fra vår leverandør. "La historikken i dette dokumentet følge til saken er avsluttet" Med vennlig hilsen Micro Parts Xpress as _____________________________________ Glenn Olsen Product Assistant Tel: +47 3329 3400 3241 SANDEFJORD Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 MPX burde se litt på hvordan ITbutikken håndterer lagerstatus for fjernlager. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Hehe, sendte en mail til MPX ang. dette. Får se om det skjer noe. Fikk svar i dag. Her er hele medlingen: Løgn ang. lagerstatus? Leste nylig på hardware.no om en som bestilte en AMD XP2500+ Barton hos dere. Under Lager står det 100+, men ifølge kontosiden hans stod det "Usikker leveringdato". Lageret kan da ikke bli tømt for slike i løpet av én dag. Her er hva kunden skrev på forumet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=166353 Mvh, Roar Stein Hei Diverse, Når du sa du hadde sendt dem en mail regnet jeg med at det var i forbindelse med at du hadde gjort deg liknende erfaringer med MPX selv. Jeg må takke for at du har tatt interresse for saken min, og jeg mener ikke å virke utaknemlig, men, hvordan vet jeg nå om det jeg mottok var deres vanlige kundeservice? Kanskje jeg har fått super service fordi de ble gjort oppmerksomme på posten min her på forumet og dem ønsker å rette opp intrykket som andre kan få av å lese slike poster? Jeg startet denne tråden i sinne og frustrasjon over at dette er andre gangen jeg opplever at MPX knoter med lagerstatus, og når man av erfaring med andre webshopper er vant til at ting blir sendt samme dag det blir bestilt så oppleves MPX sin fjernlagerløsning som utilfredsstillende. Jeg får inrømme at terskelen min for å klage på MPX her kanskje har vært litt i laveste laget når det gjelder saken min, og vanligvis ville jeg ikke gjort noe annet enn å slette ordren min, handle en annen plass og tenkt meg om to ganger før jeg bestiller fra MPX igjen. Når det ikke ble tilfellet denne gangen var det fordi det hastet for meg å få ny cpu da jeg må reparere pc'en før jeg reiser om få dager. Jeg var derfor uansett nødt til å ringe å sjekke lagerstatus på den plassen jeg eventuelt hadde henvendt meg til, og tenkte at det da er for dumt å slette ordren min hos MPX om den da hadde vært ferdigbehandlet. Nå har jo alt løst seg til beste for meg i dette tilfellet, så jeg er jo super fornøyd. Håper bare ikke MPX får 300 klager fra folk som ønsker "gratis" oppgraderinger fordi de så at jeg fikk det. Skjønt de kan jo skylde seg selv litt om så blir tilfelle, som nevnt i en annen post her i tråden så går det jo ann å se hvordan itbutikken har løst dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå