Anti LFC Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hei! Har en Audi A3 2011 1.6l diesel jeg skal legge ut for salg. Bilen er akkurat blitt EU-godkjent og er i tipp topp stand, men; det er en liten parkeringsbulk på førerdøra. Ca 7 cm vertikal bulk som ikke er veldig synlig og som ikke har tilført lakken noen skade (min samboer la ikke merke til skaden før jeg poengterte den). Har fått tilbud hos verksted på 3900kr for å fikse skaden med bruk av smart repair. Skulle bli så godt som 100% uten å lakkere på nytt. Mitt spørsmål er egentlig om det er verdt pengene i forhold til at bilen skal selges? Det ligger jo en del av denne bilen ute på finn, så at den har en liten skade kan jo veldig negativt. Samtidig har jeg jo muligheten til å legge meg litt under i pris hvis jeg ikke fikser skaden. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 For den "lave" prisen ville jeg definitivt vurdere å fikse skaden. Å selge en såpass ny bil, som det finnes mange av, da er det lett for en kjøper å velge den som er "strøken". Hadde det vært en eldre bil, ville jeg tenkt omvendt. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 3900 for å fikse en skade som ikke krever lakkering? Det høres mye ut.. Jeg betalte ca 3000,- for å ta 7 eller 8 bulker på bilen min for to år siden, riktignok en rabattert pris men uansett mener jeg nesten 4k for å ta en liten bulk uten lakkskade høres mye ut. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Kan du legge ut bilde av skade her? Trenger ikke nødvendigvis være vanskelig å fikse selv. Tok en svær bulk på min egen bil veldig lett ved hjelp av varmepistol .. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Hei. Syns også det hørtes mye ut, og personen som ga meg tilbudet tok prisen veldig "på sparket". Var innom et annet verksted som mente at det ikke var mulig å fikse skaden uten å lakkere over (bullshit mener jeg), de ga meg et tilbud på 11500kr... Skal legge ut bilde straks jeg er hjemme fra jobb :-) Edit: lagt med bilde, er dårlig men man skjønner omfanget av skaden. Faegeforskjellen i lakken skyldes bare at jeg har dratt fingeren over skaden for å markere hvor den er. Endret 28. april 2015 av Anti LFC Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Sånn bortsett fra at bilen er skitten, så ser ikke jeg noe som helst. 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Sånn bortsett fra at bilen er skitten, så ser ikke jeg noe som helst. Se på felgen på bilen som blir reflektert i døren. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 Skal få tatt et bilde fra en annen vinkel i bedre lys, men skaden er som sagt vanskelig å se. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Skader man ikke legger merke til relativt lett er det ofte ikke noe poeng i å fikse før man selger. Med mindre det er en bil for folk som virkelig bryr seg da, og en A3 1,6TDi er vel gjerne ikke helt en entusiastbil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå