GNUfreak Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har et problem med mine multimedia taster på keyboardet, samt "hjulet" på musen på laptopen, jeg sitter på en Fujitsu Siemens C Series Lifebook C1110 Jeg vil gjerne konfigurere tastene til å gjøre noe fornuftig, som jeg har gjort med windows-knappene, osv. Jeg prøvde å finne multimediatastene med å bruke "xev" og "xmodmap" uten at det gav meg resultater, håper noen kan hjelpe meg med dette Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 http://lineak.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Lineak er et fint program som jeg bruker selv, men du kommer desverre ikke langt uten keycodene Ang hjulet, har du satt z-x mapping i XF86Config ? Lenke til kommentar
GNUfreak Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 jeg bruker fluxbox sin måte å håndtere tastaturknappene på, lineak hjelper meg ingenting, jeg må finne ut keykode, det jeg trenger hjelp til er å finne disse ut Jeg kan ikke se at jeg har satt z-mappin i XF86Config, hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
power Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kanskje denne kan hjelpe deg Lenke til kommentar
GNUfreak Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 desverre hjelper ikke det, som nevnt gir verken xev eller xmodmap noen informasjon om tastene, når jeg trykker inn tastene gir den meg ingen informasjon :grine: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Section "InputDevice" Driver "mouse" Identifier "Mouse[1]" Option "ButtonNumber" "5" Option "Device" "/dev/mouse" Option "Name" "Autodetection" Option "Protocol" "imps/2" Option "Vendor" "Sysp" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Legg til ZAxisMapping så skal scroll fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå