offtopic Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Heisann!Skal oppgradere min 4-5 år gamle gaming pc til en en arbeidshest og trenger litt tips. Dette er min originale build; -Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort -Chieftec Super Series 750W PSU -ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 -AMD Phenom II X6 1090T Black Edition -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9-2x AMD sapphire 6950 1gb Kabinettet og strømforsyning kan jeg nok fortsatt bruke i 5 år til. Dette er innmaten jeg ser på;-Intel Core i7-5820K, Socket-LGA2011-3 -MSI X99S SLI PLUS, Socket-2011-3 -HyperX Fury 2400MHz 32GB (4x8GB) (bare et eksempel) -Cooler Master V8 GTS CPU Kjøler Maskinen skal hovedsakelig brukes til tung foto og videoredigering. I tillegg driver samboeren med en god del 3d programvare som krever sitt. Jeg gamer også av og til, så trenger nytt skjermkort (selv om det kan vente). SSD og harddisk fikser jeg selvsagt.Vil gjerne ha kommentarer på oppsettet. Planen var å overklokke 5820k. I tillegg lurer jeg på om det er verd å investere i ddr4? Kommer sannsynligvis til å investere i en habil 4k skjerm etterhvert, så det vil jo kreve litt ekstra. Litt av poenget er at jeg godt kan vente 4-5mnd dersom prisen går veldig ned. Har forstått det sånn at det kommer en ny generasjon intel-prosessorer snart i tillegg til at AMD slipper nye skjermkort. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Om 4-5 måneder jåper jeg skylake har kommet. Det er verdt og investere i ddr4 når x99 bare kan bruke det ville byttet ut kjøleren med noctua nh d15 da den er stillere. Ellers ser det greit ut. Om 4-5 mnder har kanskje "980ti" blitt sluppet og som kan bli sweetspotet mellom 980 og titan x. Hvis d kan vente, vent hvis ikke, kjør på. Lenke til kommentar
offtopic Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 Hvorfor er det verdt å investere i ddr4 når bare x99 kan bruke det? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 ^^ Hvorfor ikke? Fremtiden vil bruke det, er snakk om at fra og med neste mainstream skal alle intel plattformer bruke det Lenke til kommentar
offtopic Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 At det blir en ny standard er jo selvsagt. Men er det per dags dato så mye raskere enn ddr3 at det er verd den mye høyere prisen? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 ^^ Det er ikke så dyrt. Men rammen er minste prob. Spmet er om d vil ha 2 kjerner mer og mere cache eller ikke Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) At det blir en ny standard er jo selvsagt. Men er det per dags dato så mye raskere enn ddr3 at det er verd den mye høyere prisen? Er egentlig DDR4 mye dyrere? Sjekk selv og se..... Nei det er ikkje mye dyrere... Kjøpte selv nettopp 16GB ddr4 3000mhz cl15 for 2200kr inkludert frakt. Crucial 16GB 2133mhz får du for ca 1600kr... 5820K og et Asus hovedkort er en vinner om man vil overklokke. Er bare Asus og ett gigabyte kort som har "OC socket" som gjør at man kan overklokke Cache og minne veldig bra uten problem. Endret 30. april 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå