hjalle Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei jeg skall fjerne to disker som står i raid, kan jeg da ta å formatere en ny disk og koble denne til ide å overføre dataene som ligger på raiddiskene? Må jeg installere windows på den nye disken først? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Nytter ikke å kopiere rett over fra "Raid-diskene" til "IDE-disken" nei, fordi du ikke får med MBR. Bruk Ghost (partition to partition) eller så har muligens harddisk-produsenten din ett gratis program for å gjøre jobben. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Quote: Den 2002-02-22 16:42, borre skrev:Nytter ikke å kopiere rett over fra "Raid-diskene" til "IDE-disken" nei, fordi du ikke får med MBR. Bruk Ghost (partition to partition) eller så har muligens harddisk-produsenten din ett gratis program for å gjøre jobben. Betyr det at du ikke kan kopiere fra raid disker(IDE3&4) til IDE disker(IDE1&2), som en er innstallert i windows. Hva med å koble til to slaver til IDE 3&4, vil en da kunne overføre data mellom de to i raid og slavene(kun to av diskene vil danne raid konfigurasjon sier MSI i manualen)? Har planer om et sånt opplegg litt frem i tid, men mye av vitsen faller jo bort om en ikke kan overføre data mellom diskene..... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Litt grøtete forklart? Hvis du skal kopiere hele partisjonen og starte opp med ny disk, må du bruke Drive image/Ghost etc. Men du kan seff overføre data mellom disken når de er innstalert i maskinen, mellom alle bussene. Og du kan også sette en disk som har stått i raid1 opp på en ide-kontroller, men det kan du ikke gjøre hvis du bruker raid0, da dataene er spredt på to disker. Håper dette klarte litt opp. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Seagate har et gratis program som kopierer hd til hd da slipper du og kjøpe et program. tror du kankje må ha minst en seagate disk men er ikke sikker. link her: http://www.seagate.com/support/disc/driver...rs/discwiz.html airguard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå