kremt Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Er ikke særlig opptatt av merker egentlig. Er mest opptatt av å få et best mulig produkt til en pris det er verdt å betale. Unntaket er Intel, der er jeg nesten nødt til å kjøpe fra de. Jeg ser nok av merkefantaster rundt omkring, være seg Cat, BMW eller andre, folk som er opptatt av merke snarere enn å få et produkt som gjør en best mulig jobb. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Nå er det flere som har opparbeide et slags "hat" mot Apple. Om man skulle forklarer hvorfor så vil de som inn-salta fan aldri klare å forstå hvorfor. Det til tross for god forklaring Nøkkelen er lureri , status og penger Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Anerkjenner dere at en hel del folk har funnet ut at Apple lager produkter som gjør en best mulig jobb til en pris det er verdt å betale? Jeg bruker laptopen min i totalt kanskje 5000 timer før jeg selger den. Da er det totalt uinteressant for meg om den koster 5000 eller 15000, om den til 15000 gjør hver av de timene merkbart bedre for meg. Hvor laptopen kommer fra har ikke så mye å si, men Apple har over tid bevist at de leverer gode produkter jeg er fornøyd med. Hver gang jeg har forsøkt noe annet har det vært ett eller annet styr som har gjort at jeg har gått tilbake (nå sist for bare uker siden da jeg kjøpte en Dell XPS 13 som gikk tilbake på angrefrist pga. elendig viftestyring). Når jeg kjøper en drill, derimot, går jeg gjerne for noe billigere fordi jeg bruker den såpass lite at det er greit med litt irritasjon hver gang. Antakeligvis har en snekker det motsatt. Endret 1. mai 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 5 tusen timer på en laptop, grøss. Jeg syns synd på deg. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Hvorfor det? Jeg foretrekker laptop foran desktop any day. Med en skikkelig skjerm, godt tastatur og Apples touchpad er det ingenting ved en desktopmaskin jeg savner, og det å kunne ha med hovedmaskina si overalt erstatter lett fordelene ved å ha en desktop (hvis eneste fordeler for meg er pris og ytelse, to faktorer jeg ikke bryr meg særlig om). Spill spiller jeg uansett på spill-pcen og 3dsen. Endret 1. mai 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Anerkjenner dere at en hel del folk har funnet ut at Apple lager produkter som gjør en best mulig jobb til en pris det er verdt å betale? Jeg bruker laptopen min i totalt kanskje 5000 timer før jeg selger den. Da er det totalt uinteressant for meg om den koster 5000 eller 15000, om den til 15000 gjør hver av de timene merkbart bedre for meg. det kan hendet , men mange av produktene er bare der for at Apple skal tjene ekstra med penger , spesielt når produktet lanseres samtidig blir statusen , hvor eksklusivt det er huset opp Det blir som at Apple ikke skal lage billige og gode produkter selv om de kan gjøre det skal man ha billige utgaver av et produkt så er det nesten uten unntak forrige eller generasjon før det igjen som gjelder konkurrent pøser dog ut produkter i samme serie i flere prisklasser Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) det kan hendet , men mange av produktene er bare der for at Apple skal tjene ekstra med penger , spesielt når produktet lanseres samtidig blir statusen , hvor eksklusivt det er huset opp Det blir som at Apple ikke skal lage billige og gode produkter selv om de kan gjøre det skal man ha billige utgaver av et produkt så er det nesten uten unntak forrige eller generasjon før det igjen som gjelder konkurrent pøser dog ut produkter i samme serie i flere prisklasser Alle selskaper lager produkter kun for å tjene penger. Apple er veldig mye flinkere til det enn resten. Tror de vet hva de gjør rent strategisk. Det er rett og slett ikke penger å tjene på billigsegmentet innen datamaskiner, fordi det alltid finnes noen som kan lage en enda billigere maskin, og de kundene man finner i dette segmentet gir blaffen i alt annet enn pris. Apple har valgt å konsentrere seg om de som er villige til å betale for kvalitet, et marked også andre prøver seg i (Sony, HP, Lenovo, Dell, Asus etc.), men der Apple har total dominans. "konkurrent pøser dog ut produkter i samme serie i flere prisklasser" Du glemte "...og taper penger så det suser". Endret 1. mai 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hvorfor det? Jeg foretrekker laptop foran desktop any day. Med en skikkelig skjerm, godt tastatur og Apples touchpad er det ingenting ved en desktopmaskin jeg savner, og det å kunne ha med hovedmaskina si overalt erstatter lett fordelene ved å ha en desktop (hvis eneste fordeler for meg er pris og ytelse, to faktorer jeg ikke bryr meg særlig om). Spill spiller jeg uansett på spill-pcen og 3dsen. Ingenting? Desktopmaskiner har da vitterlig bedre skjermer, og bedre tastatur for å nevne noe (og en mus er bedre enn en touchpad til det meste, uansett hvor god den er). Og du kan jo fint ha begge deler, hvorfor er det så viktig å ha med "hovedmaskinen" overalt? AtW Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 hvis eneste fordeler for meg er pris og ytelse, to faktorer jeg ikke bryr meg særlig om Eplebrukere i et nøtteskall dette Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 det kan hendet , men mange av produktene er bare der for at Apple skal tjene ekstra med penger , spesielt når produktet lanseres samtidig blir statusen , hvor eksklusivt det er huset opp Det blir som at Apple ikke skal lage billige og gode produkter selv om de kan gjøre det skal man ha billige utgaver av et produkt så er det nesten uten unntak forrige eller generasjon før det igjen som gjelder konkurrent pøser dog ut produkter i samme serie i flere prisklasser Alle selskaper lager produkter kun for å tjene penger. Apple er veldig mye flinkere til det enn resten. Tror de vet hva de gjør rent strategisk. Det er rett og slett ikke penger å tjene på billigsegmentet innen datamaskiner, fordi det alltid finnes noen som kan lage en enda billigere maskin, og de kundene man finner i dette segmentet gir blaffen i alt annet enn pris. Apple har valgt å konsentrere seg om de som er villige til å betale for kvalitet, et marked også andre prøver seg i (Sony, HP, Lenovo, Dell, Asus etc.), men der Apple har total dominans. "konkurrent pøser dog ut produkter i samme serie i flere prisklasser" Du glemte "...og taper penger så det suser". i motsetning til Apple så begrenser det ikke produkt sortimaget. Apple for kritikk for at de bare konstaterer seg om de som har penger da får man det som heter lit bedre produkt til dobbel pris når du forsøker å på stå at andre også gjør det så er det fordi de hermer ette Apple da får man også det inntrykket at Apple er med på å dra opp prisen på produktene de lager mens konkurransen dra ned prisen på den måte kan det oppfattes som om Apple har et skjult monopol Monopol fordi det påståes at en MAC pc er annerledes en konerutene ( jeg vet at det var slik før ) Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 hvis eneste fordeler for meg er pris og ytelse, to faktorer jeg ikke bryr meg særlig omEplebrukere i et nøtteskall dette Absolutt. Men er det nødvendigvis en gal tilnærming? Det er lenge siden jeg tenkte "skulle ønske maskinen min var raskere enn den er". Ingenting? Desktopmaskiner har da vitterlig bedre skjermer, og bedre tastatur for å nevne noe (og en mus er bedre enn en touchpad til det meste, uansett hvor god den er). Og du kan jo fint ha begge deler, hvorfor er det så viktig å ha med "hovedmaskinen" overalt? Jeg kommer ikke på noe viktig, nei. Har vanligvis ikke behov for noe større skjerm enn jeg har nå (13" retina), og jeg er helt uenig i at mus funker bedre enn touchpad. Jeg opplever det som motsatt - både presisjon og ergonomi er bedre på pad (jeg bruker faktisk pad på pulten også, men da ekstern). Og for meg er fordelene ved å ha alt på en maskin (bortsett fra spill, som altså er på en egen PC) store. Your mileage may vary, og da er sikkert stasjonær bedre. Bedre tastatur får jeg heller ikke, har til gode å finne noe som slår Apples laptoptastaturer. Det måtte være Logitech sitt ultrakompakte, som er i samme klasse. Klart jeg helt fint kan ha begge deler, men det vil jeg altså ikke. Ikke til dagligbruk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Det er en grunn til at folk som skriver svært mye ikke bruker flate tastatur, og at folk som tegner mye bruker mus. (i noen tilfeller wacom-board eller liknende), det er at det faktisk funker bedre for 99%. Og betyr det at du kjører en 13-tommer på spillPCen din? Og er det ikke i disse dager lett å samkjøre ting over maskiner? Jeg trodde dette var et argument for OSX? AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Jeg skriver ikke svært mye, og foretrekker derfor flate. Kanskje jeg er en av den ene prosenten (har du noen kilder på dette, eller finner du på tall nå?). Det er enkelt å synce maskiner, men jeg ser ikke poenget, og på spillmaskina er det en 115". Alt til sin bruk. Er det virkelig så himla vanskelig å forstå at dette handler primært om preferanser? Du liker din arbeidsflyt, jeg liker min. Begge kan være fornøyd. For å virkelig fore det inn med teskje: Det er klart det finnes tilfeller der jeg også gjerne skulle hatt en større skjerm. Eller mer disk. Eller mer kraft. Det er bare det at de tilfellene er såpass sjeldne at det for meg ikke føles som verdt det å ofre det praktiske ved å operere med kun én datamaskin (pluss nas), og siden jeg reiser en del er det veldig praktisk at den maskinen er mulig å ta med seg. Endret 1. mai 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 ...merker meg den massive tilstedeværelsen fra personer som stiller spørsmål ved andres tidsbruk. For fremtiden skal jeg bare henvise til denne tråden så faller i hvertfall det argumentet på steingrunn. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Der kom resten av menasjeriet også ja. Da tror jeg at jeg trekker meg ut, dette har jeg vært med på før. Cheerio! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg skriver ikke svært mye, og foretrekker derfor flate. Kanskje jeg er en av den ene prosenten (har du noen kilder på dette, eller finner du på tall nå?). Det er enkelt å synce maskiner, men jeg ser ikke poenget, og på spillmaskina er det en 115". Alt til sin bruk. Er det virkelig så himla vanskelig å forstå at dette handler primært om preferanser? Alt til sin bruk sier du? Men du har ikke bheov for noe som er større enn 13 tommer, men du har 115?. Det er ikke vanskelig å skjønne at det handler om preferanser, når det handler om preferanser så sier man ting som "for meg er fordelene med en bærbar viktige, og ulempene som finnes er små nok til at jeg ikke orker å pådra meg ulempene med å ha en desktop i tillegg", det er preferanser. Å påstå at det ikke er noen fordeler i det hele tatt med stasjonære er ikke preferanser, det er tøv. Det framstår som helt usannsynlig lite nyansert. Man har ekstremt mange input devices å velge mellom, og ditto med skjermer, som ikke har de vesentlig størrelsesbegreningene som en bærbar har, så man kan ha skikkelig vandring på tastatur feks. Å foretrekke laptoper, det kan jeg skjønne any day, men når folk begynner med dette tullete "mitt valg har ingen ulemper"-greiene så vil jeg kommentere noe, for det er ikke preferanser, det er å stikke hodet i sanda. AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Jada. Dokumenter 99% du, for du krever såpass av andre at du bør klare såpass selv. Se også min edit. Det var ikke akkurat vanskelig å forutse svaret. Endret 1. mai 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jada. Dokumenter 99% du, for du krever såpass av andre at du bør klare såpass selv. Se også min edit. Det var ikke akkurat vanskelig å forutse svaret. Det er åpenbart at det ikke er et tall basert på en undersøkelse, det er en annen måte å si "nesten alle på". Men det er jo hyggelig at du er opptatt av etterrettelighet, kanskje noe du kan vurdere for egen del før du kommer med meningsløst overdrevne påstander? Personlig er jeg ikke så opptatt av om svar er forutsigbare eller ikke. Er det noe å være stolt av å kunne forutse at folk motsier idiotiske påstander? AtW Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Absolutt. Men er det nødvendigvis en gal tilnærming? Det er lenge siden jeg tenkte "skulle ønske maskinen min var raskere enn den er". For meg så blir det helt feil. Personlig finner jeg mye mer knapphet på tid enn på penger, derfor kjøper jeg det kraftigste Intel har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg