Gå til innhold

Rødstrupe trives egentlig best på bakken ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lille trofaste igjen. Har et par stykker som tripper rundt på balkongen jeg også.

Perfekt plassert, noe skarphetstap gjennom cropping som kanskje kunne kompenseres med å dempe lyset for det får ofte detaljene bedre fram når det er litt sterkt lys i opptaket. Fargene sinner jo.

Roar

Lenke til kommentar

Den lille trofaste igjen. Har et par stykker som tripper rundt på balkongen jeg også.

Perfekt plassert, noe skarphetstap gjennom cropping som kanskje kunne kompenseres med å dempe lyset for det får ofte detaljene bedre fram når det er litt sterkt lys i opptaket. Fargene sinner jo.

Roar

Hei, Roar.

Mange takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding ! :)

Jeg har lagt ut en alternativ versjon, der jeg har redusert lysintensiteten endel, og økt kontrasten ørlite grann.

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Morsomt å få studert småfuglenes detaljer gjennom dine bilder Albert. Ser du er tilbake til ditt gode Tamron objektiv igjen.

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Ja, Tamron 70-200mm er et godt og lyssterkt objektiv

(F 2.8), og egner seg godt til fotografering av småfugler, og da spesielt i kombinasjon med et kamera med god oppløsning, - som f. eks.

Nikon D800.

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert

Veldig flott rødstrupe :) Enig med Roar om at dempe lyset lit ;)

M v h  Leif :)

Hei, Leif.

Stor takk for hyggelig kommentar ! :)

En ny versjon er lagt ut, for andre gang, da den første "forsvant " etter noen minutter.

M v h Albert.

Denne " dempede lys " versjonen er perfekt ;-)

M v h Leif ;-)

Lenke til kommentar

Tror kanskje v2'n ble litt bedre..ikke dumt å høre på Roar:) Du er en mester med disse fuglene......men det hadde vært moro å sett at du tok bilde av noe annet også...en portstolpe eller no' hihi! ;)

Hei, Helene.

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv kommentar ! :)

Kona mi og jeg snakket senest i dag om at ;

"... nå må vi snart begynne å ta bilder av noe annet enn fugler ...", så du er absolutt inne på noe :)

Takk for forslaget (utfordringen ! ?), Helene :)

M v h Albert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...