Skatteflyktning Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Joda, eg ser den. Men alle dei kapringane som har blitt avverga av at sikkerheitskontrollen eksisterer ville vell då ført til fleire kapringar av f.eks bussar og liknande som har omtrent like mange passasjerer som ein kan holde som gissel og heilt utan sikkerheitskontroll? Eller tenker potensielle kaprarar som så at dersom dei ikkje får kapre eit fly så kan det berre være med heile kapringa?Terrorister tenker slik at kapring av buss er mye mindre attraktivt. Det gir mye mindre "bang for the buck". Og fly er mye mer sårbart. Det som er overraskende er vel at slikt ikke har blitt tatt Dog, der er vel knapt folk på slike steder lenger. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Når alternativer er ingenting så velger noen ingenting og noen velger buss. Det ser vi jo av nyhetsbildet idag. Det er jo periodevis busser som rammes av terrorister. Jeg forstår ikke argumentet ditt. Massemordere ønsker seg helt atomvåpen. Men det er veldig streng sikkerhet rundt atomvåpen. Da velger noen av dem å skaffe pistoler istedenfor. Hvis du ønsker å drepe millioner av mennesker er pistol mindre attraktivt enn atombombe. Likevel er det noen massemordere som går den veien. Hva er egentlig konklusjonen? Fordi noen massemordere får tilgang til pistoler, så holder det å låse atombomber med en enkel hengelås? Eller at vi skal låse inne pistoler i bevoktede bunkere? Jeg er heller ingen ekspert på terror, men jeg vil annta at å få til noe stort er mye bedre enn å få til små hyppige terroraksjoner. Uansett er det ikke slik at terrorister velger enten eller. Virkeligheten idag er at alle strategier brukes. Men fly er et mye mer sårbart, verdifult og tryggere mål for terrorister enn flere hyppige mål mot busser. Derfor er sikkerheten på fly så mye sterkere. Endret 28. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Det som er overraskende er vel at slikt ikke har blitt tatt Dog, der er vel knapt folk på slike steder lenger. Du har vært for lenge borte, du kjenner kanskje ikke til at Norge er (eller var) på verdenstoppen i terrorangrep mot kirker? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg har reist med fly og sikkerhetskontrollen oppleves faktisk som en pest og en plage. Sikkerhetskontrollen fungerer som en ekte sikkerhet, reell faktisk sikkerhet. For tusenvis av mennesker. La meg si det slik, president Obama reiser med livvakter overalt. Han har aldri blitt likvidert. Er livvaktene ifølge din logikk en falsk trygghet? President Obama er ikke bare beskyttet av Secret Service. Han har også CIA, FBI og media i ryggen, som alle holder befolkningen for narr. Fordi det meste av terrorisme mot USAs sivile blir begått av USAs regjering. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods Det var denne strategien de brukte 11. september for å rettferdiggjøre krigføringen i midtøsten. Norges regjering er også med på dette narrespillet i samarbeidet 'Bilderberg' (NWO). Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Security_theaterFrihet til å ha med seg pistol på flyet? Syns å huske at jeg har reist med automatvåpen i kabinen, men det er lenge siden. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 President Obama er ikke bare beskyttet av Secret Service. Han har også CIA, FBI og media i ryggen, som alle holder befolkningen for narr. Fordi det meste av terrorisme mot USAs sivile blir begått av USAs regjering. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods Det var denne strategien de brukte 11. september for å rettferdiggjøre krigføringen i midtøsten. Norges regjering er også med på dette narrespillet i samarbeidet 'Bilderberg' (NWO). Hei vi lever ikke i samme virkelighet og videre diskusjon er fånyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå