Torbjørn Milje Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Skjervefossen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Brukbar tegning i fossen selv om nok jeg ville sett litt kortere lukkertid hvilket kanskje ville gitt mindre utbrenninger nede også. Å fikse utbrenningene koster tid og pirkearbeid men det går. Fyll først støy i utbrenningene separat. Gjør dem så litt uskarpe gjerne med verktøyet som heter more blur på engelsk. Flere klikk på gjør uskarpt funker også før du skjerper litt igjen før du så legger inn litt mer støy og gjentar runden til du har noenlunde naturlig bevegelse i vannet. Krever nok litt trening og erfaring samt at du kanskje vareierer litt med operasjonene. Men nå vet du det så kan du jo bruke en regnværsdag på å prøve det ut. Å klikke opp skarpheten litt på det øvrige ville nok høyne resultatet noe. Vann er gøy å jobbe fotografisk med, noe jeg har gjort en del. Holder akkurat nå på med en serie der Atlanterhavet treffer Lanzarote. Roar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Bra fossebilde, Torbjørn! Hvor lang var lukkertiden på dette bildet? (Står ikke i exif'en). Fredrik Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 Tusen takk til dere begge for konstruktive og fine kommentarer Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hei, Torbjørn. Skjervefossen står ikke på lista over de hundre norske fossene med størst fallhøyde, men med total fallhøyde på 135 meter, og lengste frie fall på 70 meter, ruver den likevel svært godt i terrenget. Jeg synes du har fått fram bevegelsen i vannet på en fin måte, og jeg liker det hele tatt bildet veldig godt ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg