Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 (endret) -Frps innvandringspolitiske talsmann Mazyar Keshvari mener mener Norge bør slutte å ta imot asylsøkere - En måte å gjøre dette på kan være at vi rett og slett slutter med asylordningen slik den er og kun tar imot flyktninger. Det forutsetter at det opprettes noen større flyktningemottak rundt i verden, fremfor å bruke så mye ressurser i etterkant på å finne ut hvem som er reelt forfulgt og ikke, sier Keshvari til Om han får bestemme skal det ikke lenger være mulig å søke asyl i Norge uten å først være godkjent av FN. Keshvari mener Flyktningkonvensjonen fra 1951 er utdatert, og at Norge må jobbe internasjonalt for at denne endres. Dette er jeg helt enig i, jeg skjønner bare ikke at flere har tatt opp dette temaet før. Man får hjelpe flere personer dersom man hjelper de i de områdene som det er krig i. Hva syns dere om dette? Jeg personlig syns dette forslaget var genialt og jeg håper at FRP's leder siv jensen tar dette opp med erna solberg før stortingsvalget. http://www.nettavisen.no/politikk/frp-talsmann---norge-br-slutte-a-ta-imot-asylskere/3422780371.html Endret 28. april 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Dette er jeg helt enig i, jeg skjønner bare ikke at flere har tatt opp dette temaet før. Man får hjelpe flere personer dersom man hjelper de i de områdene som det er krig i en at vi tar inn noen få utvalgte. Hva syns dere om dette? Jeg personlig syns dette forslaget var genialt og jeg håper at FRP's leder siv jensen tar dette opp med erna solberg før stortingsvalget. Godt forslag, men det virker ikke som du har forstått det. 1) Forslaget sier ikke at vi skal slutte å ta imot flyktninger. Det vil si at forslaget er å hjelpe noen få utvalgte personer ved å flytte dem til Norge. 2) Forslaget sier ikke at vi skal hjelpe flere personer i de områdene som det er krig i. Det blir vel snakk om finansiering av flyktningeleirer utenfor krigsområder. Jeg ville vel si at vi trenger ikke ta imot flyktninger overhodet. Vi kan finansiere mye bedre hjem for flyktninger andre steder i verden. Forddelen er mindre reise, mindre forurensning, mindre kulturbarrierer og mindre språkbarrierer. Endret 28. april 2015 av Abigor 3 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 ...slutter med asylordningen slik den er og kun tar imot flyktninger Godt forslag, men det virker ikke som du har forstått det. 1) Forslaget sier ikke at vi skal slutte å ta imot flyktninger.... Hva er det han ikke har forstått? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Dette er bare en "outsourcing" av utvelgelsesprosssen. Istedet for at UDI og UNE skal vurdere folk, så skal FN gjøre det. Man definerer om asylsøkerne til "flyktninger" og interne asylmottak blir eksterne leire. Så hvor er fordelen for Norge og andre mottagerland? Jo, Keshvari ser for seg at mottagerlandene skal kunne bestemme antallet de vil ta imot til enhver tid. Det vil si at asylinnvandringen (flyktningestrømmen) reguleres av vår mottaksvilje, ikke av behovet. ("Etterspørsel", ikke "tilbud".) Da skjer det som alltid skjer i katastrofer, de lidende anonymiseres. De blir ikke lenger Shaimaa og andre asylbarn som blir kastet ut mens lekekameratene står og gråter, de blir ukjente blant hundretusener i leire på andre kontinenter. Trist og tragisk, men ikke noe du behøver tenke på lenger enn det tar å bla til neste siden i avisen. Geir 7 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) -Frps innvandringspolitiske talsmann Mazyar Keshvari mener mener Norge bør slutte å ta imot asylsøkere Er det kun jeg som ser ironien når vedkommende nå vil trekke opp stigen etter seg selv. Endret 28. april 2015 av Skatteflyktning 5 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Er ikke alene om det nei, fin illustrasjon. Det eneste riktige for godeste Mazyar "Uncle Tom" Keshvari her og som hadde bevist at han mente alvor, måtte vel ha vært å begynne med og kaste ut seg selv... Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Da skjer det som alltid skjer i katastrofer, de lidende anonymiseres. De blir ikke lenger Shaimaa og andre asylbarn som blir kastet ut mens lekekameratene står og gråter, de blir ukjente blant hundretusener i leire på andre kontinenter. Hva er galt med dette? 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hva er galt med dette? Jeg vet ikke om det finnes noen rasjonell måte å forklare empati til folk som ikke har det. Skjønt det er kanskje som Maya Angelou sa det: "Alle mennesker har empati, men ikke alle er modige nok til å vise det"... En ting er folk som Keshvari som trekker opp stigen etter seg. En annen ting er folk som er født på den gyldne grein og lurer på hva vi skal med stigen når vi alt er der. Geir 6 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Tror ikke du helt forsto hva jeg spurte om. Jeg ser ikke at de spiller none rolle om disse flyktningene er "anonyme" eller ei, det eneste som teller er da om folk faktisk får hjelp eller ikke. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Tror ikke du helt forsto hva jeg spurte om. Jeg ser ikke at de spiller none rolle om disse flyktningene er "anonyme" eller ei, det eneste som teller er da om folk faktisk får hjelp eller ikke. Jeg sa vel strengt tatt det i mitt opprinnelige innlegg: Når de som trenger hjelp er anonyme tall i en mengde, så bryr vi oss ikke like mye. Dermed får de ikke hjelp. Når Shaimaa og hennes like skal hives ut så våkner hele kommunen til støtte for familien. Når FNs høykommisær ber om hjelp til arbeidet blant millioner flyktninger, blir vi sittende. Geir 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 De som har vært her i noen år og som det er antatt at trygt kan reise hjem, de har allerede fått hjelp. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg sa vel strengt tatt det i mitt opprinnelige innlegg: Når de som trenger hjelp er anonyme tall i en mengde, så bryr vi oss ikke like mye. Dermed får de ikke hjelp. Når Shaimaa og hennes like skal hives ut så våkner hele kommunen til støtte for familien. Når FNs høykommisær ber om hjelp til arbeidet blant millioner flyktninger, blir vi sittende. Geir Ja men så slipper vi å rive opp familier fra samfunn de aldri skulle ha vært i. Slik som med de ungene som blir sendt ut. Hadde de vært forhåndsklarert i en flyktningeleir i nærheten av sitt hjemland så ville den prosessen vært helt uproblematisk. Men når vi planter feil frø i feil bedd så blir det problematisk å luke dem bort igjen. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 De som har vært her i noen år og som det er antatt at trygt kan reise hjem, de har allerede fått hjelp. Si det til Shaimaa og hennes familie, som nå lever på flukt i Jemen etter at gaten de bodde i der ble bombet bare dager etter at de ble utvist til et land i borgerkrig. Samtidig oppfordrer norske myndigheter alle nordmenn i Jemen til å forlate landet. Fra dette til dette: Ja men så slipper vi å rive opp familier fra samfunn de aldri skulle ha vært i. Slik som med de ungene som blir sendt ut. Hadde de vært forhåndsklarert i en flyktningeleir i nærheten av sitt hjemland så ville den prosessen vært helt uproblematisk. Men når vi planter feil frø i feil bedd så blir det problematisk å luke dem bort igjen. Enten det nå var feil eller rett bed, har vi plantet dem så får vi la dem gro og trives. Geir 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Nettopp! Og ved å flytte asylsøknaden ut av landet så får vi garantert riktige frø plantet i norge uten å måtte rive noen opp ved rota. Istedenfor å ta inn barn med foreldre som aldri burde reist hit, som det er riktig å sende hjem. Nå er det jo ganske fine bedd i landene disse frøene kommer fra, hvertfall er det massevis som gror og trives der. Det bor jo massevis av unger i hjemlandene. Hvorfor er det greit at de som ikke reiser til Norge uten å ha noen grunn til det bor i hjemlandene sine? Burde vi ikke hente alle dem også? Vi kan jo for eksempel tømme Jemen for unger? Endret 28. april 2015 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 De som har vært her i noen år og som det er antatt at trygt kan reise hjem, de har allerede fått hjelp. Si det til Shaimaa og hennes familie, som nå lever på flukt i Jemen etter at gaten de bodde i der ble bombet bare dager etter at de ble utvist til et land i borgerkrig. Samtidig oppfordrer norske myndigheter alle nordmenn i Jemen til å forlate landet. Det var da vel ikke borgerkrig i landet på den tiden de ble sendt hjem? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Det var da vel ikke borgerkrig i landet på den tiden de ble sendt hjem? De ble sendt ut et par måneder etter at Houthi-rebellene tok kontroll over hovedstaden i september i fjor og gjorde statskupp, etter at kampene hadde spredd seg fra nord i landet tidligere på året, så jo. Nå har de forsåvidt sloss siden 2004, men det har vært i bølger. Geir Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 ...slutter med asylordningen slik den er og kun tar imot flyktninger Godt forslag, men det virker ikke som du har forstått det. 1) Forslaget sier ikke at vi skal slutte å ta imot flyktninger.... Hva er det han ikke har forstått? Dette er jeg helt enig i [...] Man får hjelpe flere personer dersom man hjelper de i de områdene som det er krig i.Det er ikke snakk om å hjelpe flere personer i de områdene det er krig i. Det er snakk om å hjelpe et fåtall mennesker ved å flytte dem til Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 FRP - Rogoland vil nå stenge Europa for båtflyktninger. Rogaland Frp vil opprette egne leire i båtflyktningenes naboland, og si nei til at de skal få komme til Europa. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkatastrofen-i-middelhavet/rogaland-frp-vil-stenge-europa-for-baatflyktninger/a/23443175/ Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Det var da vel ikke borgerkrig i landet på den tiden de ble sendt hjem? De ble sendt ut et par måneder etter at Houthi-rebellene tok kontroll over hovedstaden i september i fjor og gjorde statskupp, etter at kampene hadde spredd seg fra nord i landet tidligere på året, så jo. Nå har de forsåvidt sloss siden 2004, men det har vært i bølger. Geir 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Fra dette til dette: 978x.jpgforsideshaimaa169-uTgPVG1XzZ.jpg Ja se: Hun har vokst, og fått seg bunad (Og jeg er helt enig; den capsen satt litt skjevt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå