Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal jeg gi opp 10 års langt vennskap?


Anbefalte innlegg

TS her.

 

Jeg har aldri snakket om hva jeg tjener, og det er heller noe jeg ikke ønsker. Det eneste unntaket var når han nærmest truet meg til å si hva jeg tjente. Jeg uten utdanning tjener langt mer enn de som har 10 års utdanning, det må jo selvfølgelig være en enorm ydmykelse for andre å innse hva jeg tjener, mens de har mange, mange år igjen før de kan tjene like mye. Alderen spiller også en hel del her.

Det vil ikke være en enorm ydmykelse for godt voksne, modne mennesker. Dersom noen jeg kjenner tjener mye mer enn meg, så synes jeg det er bare bra for dem. Det får meg ikke til å føle meg som mindre verdt eller noe, fordi jeg ikke anser verdien av mennesker til å være avhengig av hvor mye de tjener.

 

 

 

Det endte med at han tok kontakt og ville treffes. Alt var som normalt fra første stund, før vi etter noen timer satt oss ned og snakket om vårt kompisforhold. Jaja - kan virke rart, men det var helt nødvendig for at vi skulle finne tilbake til hverandre. De seneste dagene har vi hengt i lag, og vi har kommet opp til en konklusjon på hvorfor stemningen oss mellom ikke har vært noe god de siste månedene.

Kjekt å høre.

 

 

Jeg har lært at jeg neppe skal henvende meg til et forum "neste gang", da det tydelig sitter bedrevitere her som ikke klarer å se situasjonen. Dere er jo ingen rådgiver eller psykolog antar jeg  :wee:

De lærer nok aldri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lært at jeg neppe skal henvende meg til et forum "neste gang", da det tydelig sitter bedrevitere her som ikke klarer å se situasjonen. Dere er jo ingen rådgiver eller psykolog antar jeg  :wee:

 

Anonymous poster hash: a2b7b...1a2

 

 

De færreste her er utdannede rådgivere eller psykologer, men du har likevel fått gode innspill. Hvis noen har gjort en dårlig vurdering av situasjonen, er det fordi du har beskrevet den dårlig og presentert deg selv på en uheldig måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri snakket om hva jeg tjener, og det er heller noe jeg ikke ønsker. Det eneste unntaket var når han nærmest truet meg til å si hva jeg tjente. Jeg uten utdanning tjener langt mer enn de som har 10 års utdanning, det må jo selvfølgelig være en enorm ydmykelse for andre å innse hva jeg tjener, mens de har mange, mange år igjen før de kan tjene like mye. Alderen spiller også en hel del her.

 

 

Er ikke alle som måler suksess i penger. For min del er suksess å ha venner som virkelig bryr seg om deg. Venner som gjør hverandre til det beste de kan være, som ler sammen og som opplever verden sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...