Gå til innhold

Tips til hvordan man blir venn med en søkemotor

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har "laget" en hjemmeside som består av 1 side/page og et antall poster/blogger som legger seg inn på denne siden.

Problemet mitt er at jeg ikke finner nettsiden når jeg søker på internett/Google, selv når jeg søker på domenet mitt kommer den ikke opp. (ja, den er published)

I alle bloggene har jeg satt overskrift som "heading 1" og i slutten av bloggen har jeg en "Heading 2" med de samme ordene som i overskriften.

I tillegg går den samme skriften igjen 1 eller 2 ganger, midt inne i skriveriene, da jeg har lært at dette smart..(?)

Til slutt har jeg lagt til 10 tags. For mange er ikke bra.

Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kommer meg oppover på resultatlista i søkene?

Har jeg for casuale tags, headings? Kanskje jeg bør vinkle det mer spesifikt slik at jeg treffer mer spesifikke søkere?

Alle tips taes imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey??

Flott takk skal du ha!

Gøres Asap

Den eksisterer det vet jeg. enkelt blogger finner jeg, men grusomt langt nede i resultatlistene.

andre blogger finner jeg ikke i det hele tatt, og søker jeg på selve domenet kommer det ingenting opp.

Får håpe dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Vi har jo tatt en liten 'prat' om dette på PM, men for andre som måtte lese denne tråden:

Google kan trenge litt tid på å indeksere sidene du nettopp har publisert. Etter en virkedag eller to bør det dog være på plass. Google vekter også titler/overskrifter noe mer enn selve artikkelen / innlegget, men metatags til artikkelen kan gjerne være sitert fra selve artikkelen. Selve overskriften / underoverskriften kan man derimot utforme litt med tanke på sannsynlige søkebegrep for høyere treff.

Det kan også være lurt å bruke tilspissede søkebegrep. Du får kanskje noe mindre trafikk til siden, men den er desto mer relevant for deg. La meg ta et eksempel. En kunde ville prøve annonsering i Google (adwords). Han er takstmann, og tenkte at jeg vil betale for å ligge øverst på ordet 'takstmann'. Han fikk en god del mer trafikk til nettidene sine, men lite forespørsler og oppdrag. Så flyttet man budsjett over på ordet 'boligsalgsrapport'. Da minket trafikken, men forespørsler og oppdrag økte. Dette er ideelt da man betaler for antall klikk på annonsen, men det er også gunstig for dere som ikke betaler per klikk.

Noe som også vektes av søkemotorene er hvor mye trafikk nettstedet har og hvilke andre nettsteder som linker til innhold på dine sider. Post gjerne linker til innlegg på nettstedet i sosiale medier som Facebook, LinkedIn og Twitter.

Dette er enkle tommelfingerregler å forholde seg til, og jeg håper det er til nytte for dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for masse gode tips Geir D :)

Selve nettsiden popper opp i søk og mange av bloggene også har klatret høyt! Moro!

Enkelte sider virker ikke å eksistere - kan dette ha med at taggene jeg har valgt å bruke, og som jeg også søker på, er blitt "nevnt" en gang for mye i innholdet slik at google opplever det som spam?

Jeg snakker da om at siden ikke dukker opp i løpet av 30 resultatsider, de 300 øverste resultatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...