kremt Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 E39 er jo nesten garantert en hel haug med rust og kjølevæskelekkasje. Finnes neppe noen som har gått lite heller, så ingen sikkerhet der. Du anbefaler bare E39 fordi du har en selv Hvis man finner en godt holdt kan man få et OK bilhold tror jeg, men Toyota-kvalitet er det jo ikke. E39 er jo en 20 år gammel bil og har vel aldri gjort det godt på statistikker. De fleste er nok blitt meget godt brukt av ungdom med for mye penger og for lite tid til å bry seg om vedlikehold og ser ut deretter både ut og innvendig. Subframe disaster har jo herjet som du sier. Jeg vet av en E36 92 modell som det skjedde på, 318 is. Problemet har altså vedvart i bortimot 15 år uten at særlig mye har blitt gjort. Det kom jo en mye forbedret understell på FL e46 uten at det eliminerte det helt tydeligvis. Også den 05 modell 316i som en kompis hadde, diffen røk på 90 tusen. Kan ikke si jeg er overbevist, er bare for mange drittfeil som koster latterlig mye. Har jo også vært en del bråk rundt 2.0 diesel fra 2005-2012 der kjede ryker. Dette er langt fra unikt for dette merket. Moralen er, ha nok penger til reparasjon, eller skru selv. Ikke kjøp dyrere bil enn du har råd til å tape alt. Husk en bil til 50 tusen kan lett koste deg 30 tusen i vedlikehold per år i en årrekke dersom du ikke skrur noe som helst selv og er litt uheldig med ditt eksemplar. Tror nok mange ungdommer har lært på den harde måten, men det er jo det som er skikkelig lærdom da. Beemer koster gryn så får det bli opp til den enkelte om de syns det er verdt det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) Altså, jeg har en E36 og vil nok ikke anbefale det til noen som ikke kan skru, både E46 og E39 er ikke så langt unna. Skal du ta ting på verksted så blir det dyrt. Eldre biler har ofte flere feil, men er lettere å skru på, så det gjelder litt å finne balansen. Det stiller jeg meg bak. Jeg vil ikke si at min bil har vært særlig slem med meg de 11.000km jeg har eid den, men på generell basis så er de ganske håpløse å anbefale til noen som ikke er spesielt interesserte. Hvis man finner en godt holdt kan man få et OK bilhold tror jeg, men Toyota-kvalitet er det jo ikke. E39 er jo en 20 år gammel bil og har vel aldri gjort det godt på statistikker. De fleste er nok blitt meget godt brukt av ungdom med for mye penger og for lite tid til å bry seg om vedlikehold og ser ut deretter både ut og innvendig. Subframe disaster har jo herjet som du sier. Jeg vet av en E36 92 modell som det skjedde på, 318 is. Problemet har altså vedvart i bortimot 15 år uten at særlig mye har blitt gjort. Det kom jo en mye forbedret understell på FL e46 uten at det eliminerte det helt tydeligvis. Også den 05 modell 316i som en kompis hadde, diffen røk på 90 tusen. Kan ikke si jeg er overbevist, er bare for mange drittfeil som koster latterlig mye. Har jo også vært en del bråk rundt 2.0 diesel fra 2005-2012 der kjede ryker. Dette er langt fra unikt for dette merket. Moralen er, ha nok penger til reparasjon, eller skru selv. Ikke kjøp dyrere bil enn du har råd til å tape alt. Husk en bil til 50 tusen kan lett koste deg 30 tusen i vedlikehold per år i en årrekke dersom du ikke skrur noe som helst selv og er litt uheldig med ditt eksemplar. Tror nok mange ungdommer har lært på den harde måten, men det er jo det som er skikkelig lærdom da. Beemer koster gryn så får det bli opp til den enkelte om de syns det er verdt det. 20 år? De eldste er fra 96, og de er å få helt opp til første halvdel av 2004. N47-motoren har også notoriske problemer ja. Men man kan plukke slike eksempler fra alle bilmerker, så vil egentlig holdt problemene eksklusivt til de respektable modellene. Endret 30. april 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Ja, for all del. Jeg kjøpte min E36 for rundt 20k og det har nå flydd ut i alle fall 40k til og bilen er enda ikke ferdig. Min var beskrevet som en "velholdt bil" og hele pakka. Lurer på om jeg ikke skal kjøpe en fra Tyskland som har gått mindre og har mindre rust, nesten så det er bedre kjøp. Absolutt å vurdere når man skal kjøpe en eldre bil. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 BMW var nok klare med E39 i 95 tenker jeg drev og laget produksjonslinjer osv, så ble den sluppet i 96. Det høres kanskje mye ut, men den er 20 år. Div oppgradering og facelift selvfølgelig, men bunn og grunn den samme. E60 kom i 2003 så kjøpte du E39 i 2004 var du vel litt ute å kjøre. Tror faktisk E60 stort sett baserer understell og ramme fra E39. E39 var veldig langt frem da den kom, spesielt oppheng og konstruksjon av bakaksel som var nesten utelukkende i lettmetall og veldig lav uavfjæret vekt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) The E39 estate (touring) was continued into 2004 until the touring version of the new 5 Series (E61) was released. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_%28E39%29 Men jeg skal ikke være vanskelig. 18 år eller 20 så er det en ganske gammel bil. Men de tidligste modellene er vrakpant-biler nå til dags, så jeg vil si at de faller litt utenfor kategorien til facelift-modellene. Jeg vet derimot ikke helt hva du vil frem til med alderen. Det er en solid platform som jevnlig har fått oppdateringer for å følge med i tiden. Med mulighet for 16:9 Navi, sideairbags, adaptiv styring og innebygget telefon, og med god sikkerhet og fine kjøreegenskaper, så vil jeg nesten påstå at den på mange måter minner meg mer om en ny bil enn det mange nye biler gjør. Jeg føler det blir litt feil å snakke videre om E39/E46/E36 i denne tråden. Det er feil å både anbefale og romantisere disse bilene. Om det er din ting så skal jeg ønske deg velkommen til klubben med åpne armer. Men jeg kan nevne en drøss av biler som er et bedre valg før jeg i det hele tatt begynner med tyskere. Endret 30. april 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Det høres ut som du har et sunt forhold til din bil. Det er altfor mange BMW-eiere som er totalt merkeblinde og kjøper bare BMW uansett hva, det er litt trist. Du er åpenbart ikke en av disse. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg vurderer fortsatt Peugeot og Renault, da jeg ikke føler at jeg har fått noen argumenter på hvorfor dette ikke er gode valg. Men hva tenker dere ville vært det beste valget av bilene nedenfor? 2005 Saab 9-3 2.0T Vector 2005 Peugeot 307 CC 2.0 Sport 2002 Volvo C70 2.5T 2005 Renault Megane CC 2.0T Lenke til kommentar
indahla Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Utifra utseende ville jeg iallefall valgt Saab'en Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Dette god nok grunn? Les deg opp litt mann. http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/peugeot/307-cc-2003/ http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/renault/megane-coupe-cabriolet-2003/ 307 came 3rd bottom model in 2004 JD Power Customer Satisfaction Survey. Skal du importere bil, isåfall hvorfor? Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Dette god nok grunn? Les deg opp litt mann. Jeg ønsket erfaringer fra brukere her, var derfor jeg spurte. Skal du importere bil, isåfall hvorfor? Jeg bor i utlandet. Endret 8. mai 2015 av zetlitz Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 En del av de negative punktene for 307 var jo utifra det jeg leser tilfeller som ikke intreffer på de fleste av bilene. Men nå er jo dette biler hvor selv de yngste er rundt 7 år gamle og av de du ser på utifra linker du postet så er de yngste 10 år, og med en slik alder så er det viktigere å sjekke bilens faktiske tillstand enn å se seg blind på tester. Viktigste er jo at du blir fornøyd med bilen du kjøper deg. Så prøv å finn en velholdt bil, så tror jeg du blir fornøyd 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå