Mr.Magnificent Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Heisann!Har en Passat stasjonsvogn 98 mod hvor jeg tror toppakningen har røket, men jeg har ikke fått en bekreftelse på dette fordi det er noe som skurrer når jeg spør og for hjelp fra pappa.Symptomer:- Hver gang motoren er kald og den startes opp kommer det hvit røyk fra eksospotta.- Det dannes et slags brun/gult "grugg" i toppen på motorlokket, mengden øker i forhold til hvor lenge motoren går.Og det var alt over det normale, det som ikke gir mening når vi sjekket dette.- Skal ikke nivået på kjølevæska synke hvis toppakningen har røket? et sted må jo lekkasjen komme fra, og nivået på kjølevæska har ikke forandret seg så lenge jeg kan huske. - Temperaturen på motoren er helt normal- Det lukter helt normalt i kjølevæskaFinnes det noe som kan påpeke at toppakningen garantert har røket i slike tilfeller, eller kan det være flere ting som er feil?Forøvrig brukes bilen mest til korte turer til og fra jobb, ca 25min hver dag så det rekker ikke å bli skikkelig varmØnsker å fikse dette selv sammen med pappa som har byttet toppakning på sin BMW før, men er usikker på hvordan det gjøres på VW. så om noen har linker til andre guider, tips til bøker(haynes) eller er så grei å skrive ned noen selv er jeg takknemlig! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Antaglivis bare litt kondens under oljelokket. Er ikke helt unormalt det, spesielt når du kjører mange småturer og ikke rekker å få det ut av systemet. Prøv å tørke av majonesen og kjør en lengre tur for å få skikkelig varme i motor, dra gjerne litt opp på turtall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå