Gå til innhold

Et par spørsmål om Office 365


Anbefalte innlegg

Firmaet jeg jobber i vurderer å gå over til Office 365 (skyløsning). Jeg ser i hovedsak bare fordeler med dette, men det er én ting jeg lurer på når det gjelder ren lagring av dokumenter. OneDrive er jo Office 365s løsning på dette. Kan man koble til dette nettstedet som en nettverkstasjon? Eller blir det bare det samme som å installere OneDrive-appen? Ser sistnevnte synkroniserer frem og tilbake, men det kan muligens overstyres hvis det ikke er interessant?

 

Jeg ser også at når det gjelder lagringsplass, så innebærer det én TB lagring per bruker. Hvordan fungerer det i praksis når mappestrukturen brukes av alle? Hvis vi er ti brukere har vi jo ti TB totalt tilgjengelig, men det jo ønskelig at denne kan forvaltes fritt av alle, slik at det ikke spiller noen rolle hvem som lagrer hva. Kan man få en situasjon hvor én bruker ikke får lagre mer fordi han har overskredet "sin" tildelte TB? Ikke at det er sannsynlig, ettersom vi ikke er i nærheten av slike mengder uansett, men greit å vite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får en OneDrive for Business app, som er nesten lik OneDrive appen. Det er litt ulikt hva du kan gjøre med den. Den ene kan kun ligge på et valgfritt område på C-disken. Den andre  har du større frihet til å legge hvor du vil. Ingen av dem takler å ligge på flere stasjoner samtidig. 

 

Du kan enten synke alle filene, synke noen mapper, synke enkeltfiler eller synke ingen filer. I det siste tilfellet laster appen kun ned en link til hver fil. Det er felles for begge filene. 

 

Office 365 inkluderer i tillegg SharePoint, som jeg ikke kan noe om men som jeg antar at OneDrive bruker for å fungere, Azure, som jeg heller ikke kan noe om, mulighet for nettsteder, gruppeområder som du oppretter etter behov og  Exchange. En får veldig mye for pengene, men en bør egentlig kunne litt mer data enn det jeg gjør for å få fullt utbytte. Tilbudet er litt i overkant for oss enkeltmannsforetak. 

Lenke til kommentar

Du får en OneDrive for Business app, som er nesten lik OneDrive appen. Det er litt ulikt hva du kan gjøre med den. Den ene kan kun ligge på et valgfritt område på C-disken. Den andre  har du større frihet til å legge hvor du vil. Ingen av dem takler å ligge på flere stasjoner samtidig. 

 

Du kan enten synke alle filene, synke noen mapper, synke enkeltfiler eller synke ingen filer. I det siste tilfellet laster appen kun ned en link til hver fil. Det er felles for begge filene. 

 

Office 365 inkluderer i tillegg SharePoint, som jeg ikke kan noe om men som jeg antar at OneDrive bruker for å fungere, Azure, som jeg heller ikke kan noe om, mulighet for nettsteder, gruppeområder som du oppretter etter behov og  Exchange. En får veldig mye for pengene, men en bør egentlig kunne litt mer data enn det jeg gjør for å få fullt utbytte. Tilbudet er litt i overkant for oss enkeltmannsforetak. 

 

Takk for svar! Ingen i vårt firma jobber offline, så vi trenger ikke synce til enhver tid. Vi trenger egentlig bare appen som en ren tilgang til nettstedet for å kunne jobbe med filene mens de ligger der, akkurat som om de lå på en "vanlig" server. Hadde SharePoint-området vært litt mer brukervennlig når det gjelder å navigere opp og ned i mappestrukturen, drag-and-drop etc, ville vi nok ikke trengt OneDrive-appen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...