Gå til innhold

hvilket digitaglkamera? (max 3500 dkr)

Anbefalte innlegg

hej. med jer

mit højtelskede canon powershot a40 er blevet stjålet her i weekenden. så jeg skal have fat i et nyt.

kameraet skal have en pris på max 3500 danske kroner. ved godt danske og norske kroner ikke helt er det samme men der kan evt tjekkes danske priser på www.edbpriser.dk,

jeg står sådan lidt i et dilemma, på den ene side vil jeg gerne have et meget kompakt kamera (ixus) men på den anden side ville et lidt større kamera med bedre billedkvalitet være at foretrække.

kameraet SKAL generelt kunne tage gode billeder, har kigget på følgende kameraer

canon ixus 400

casio exilim EX-Z3

olympus mju 300

hvilket kamera af disse er bedst? forslag til andre kameraer?

kameraet skal bruges til lidt af vært. der behøves ikke at være så mange avancerede funktioner men det skal kunne instilles til at tage billeder med hurtig lukketid (ser meget motorsport)

lcd-skærmen skal være af rimelig kvalitet

tror i det ville være en fordel at invistere i et lidt større kamera (fysisk)?

i må undskylde ulejligheden, men håber nogen vil hjælpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har en Canon Ixus V2 - denne er jeg veldig fornøyd med pga følgende:

- Metall chassis

- Lite

- Bra med funksjoner (både helautomatisk og manuelle instillinger)

Et lite aber er at V2 (I motsetning til sine nye og bedre versjoner; ea v3 & 400)

har en dårligere bildebehandlingschip. Dette gjør at kameraet kan virke "treigt".

Den gode nyheten er jo at dette er rettet på i v3 og 400.. så jeg vil absolutt anbefale ixus! :yes:

Lenke til kommentar
have et meget kompakt kamera (ixus) men på den anden side ville et lidt større kamera med bedre billedkvalitet være at foretrække.

instilles til at tage billeder med hurtig lukketid (ser meget motorsport)

lcd-skærmen skal være af rimelig kvalitet

Hei, Ixus 400 er det av disse som tar best bilder.

Imidlertid kan man ikke stille inn at dette skal ta bilder med rask lukkertid, og til generell sportsfotografering er kameraet tilnærmet ubrukelig. Autofokusen er også treg.

Jeg er redd det vil være vanskelig å finne et kamera som passer godt til ditt bruk i denne prisklassen. Egentlig burde du gått for et kamera som Canon 300D.

Det rimeligste kameraet i Norge det går an å stille inn lukkertiden på, er Kodak DX6340. Men dette har andre ulemper igjen.

Andre rimelige kameraer som har slik muligheter er bla. Canon PowerShot A70, Olympus C-4000 og Canon Powershot A80. Sistnevnte har trolig litt treg zoom, men siden du har hatt et A40 fra før vil jeg tro at du likevel blir fornøyd.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...