Gå til innhold

Plettfri vandel/Weed/Flygeleder

Anbefalte innlegg

Okay folkens. Jeg er 15 år gammer blir 16 snart. Jeg har store drømmer i å jobbe innenfor en flyplasse. Jeg har da nemlig lyst til og bli en Flygeleder. Nylig har jeg blitt tatt for røyke gress AKA weed AKA marujiuana eller hvordan det skrives. Måtte velge mellom om og få en bot på "sum som jeg ikke husker" eller da evt.. å ta pissings på 1 helt år. Jeg valgte da å underskrive på å ta pissings 1 helt år. Jeg tror snuten sa noe om at det ikke skulle bli skrivd opp men jeg er fortsatt veldig usikker på dette. Så det jeg lurer på nå er om mine drømmer om da dette med å bli en flygeleder er knust eller om jeg fortsatt har en sjangs på og opfylle mine drømmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke blir skrevet på rullebladet er du good to go uansett. Men for å bli flygeleder kreves det UPA (Utvidet/uttømmende politiattest) og der står alt. På en vanlig politiattest står det vel bare forhold de siste 5 år tror jeg.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

I en uttømmende politiattest vil alt stå, ja. Av det jeg ser krever de plettfri vandel. Og kandidaten vil bli bedt om en politiattest ifm. sikkerhetsklareringen. Så TS, synd, trist, leit. Du har gjort noe dumt, dette skulle du tenkt på før. Sånn er det å røyke taperrøyk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt en samtale med politiet. Det er de som vet disse tingene sikkert. En annen ting er å kanskje sjekke opp med Luftfartstilsynet, evt Avinor (eller hvem det nå er som har med sikkerhetsklareringen å gjøre) for å høre hva de sier. Kanskje går det i orden dersom du kan levere 1 år med reine prøver og at det hele blir vurdert som en dum ungdomsgreie?

Regner uansett med at du nå har skjønt at stoff er ut og at selv de minste hendelsene kan gi store konsekvenser for voksenlivet ditt.

Lenke til kommentar

Ta ein prat med politiet.

På meg så høyrest det ut som at du her har fått ein avtale på at dersom du frivillig inngår eit rusavholdsprogram i eit år så skal du sleppe å få dette oppført som ein straffereaksjon som kjem på rullebladet.

Det er ganske vanlig at unge som blir tatt fyrste gong for slike ting, og som ein anser det er håp for at dei klarer å holde seg unna rusmiljøa får ein slik ekstra sjangs.

Så sjekk derfor opp kva det er du har signert på, sjå då særlig på kva det heilt spesifikt er du har lovd at du skal gjere, og kva konsekvensen for å bryte opplegget er.

Lenke til kommentar

med tanke på nicket ditt ser det ikke ut som det var en engangs hendelse , tro det er helt greit om du ikke får lov og bli flygeleder , men om du skulle gå den veien og det ikke kommer noe på rullebladet dit kan det godt være at det kreves tester før ansettelse samt det kan praktiseres testing random tider i ansettelsens perioden  .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...