Blib Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hvis en kobler opp en ekstra skjerm på VGA-utgangen til et skjermkort (Og en har en annen skjerm på DVI-en) og bruker "Extend my desktop"-tingen, får en da halvert FPSen? Siden det ene skjermkortet må arbeide dobbelt så mye med å generere bilder for hver monitor? Spesielt i spill jeg tenker på da, Windows krever jo ikke så mye at det gjør noe Hvis en har et raskt AGP-kort og 1 PCI-kort av dårligere kvalitet og har 1 skjerm på hvert kort, blir kvaliteten da bedre på det gode AGP-kortet og heller dårlig på "PCI-skjermen"? Kan en da oppleve hakking på den mens det går glatt på "AGP-skjermen"? Når PCI-Express kommer, kan en ta f. eks bruke 2 9800-kort i maskinen samtidig og koble 1 skjerm til hvert av disse skjermkortene? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 jeg har kjørt dual skjerm med ett R9700Pro og ett Rage AIW PCI. det jeg opplevde var at noen få spill klagde når extended desktop var på, på AIW kortet, mens fleste spill kjørte akkurat like raskt med eller AIW kortet slått på eller av. var forsåvidt ganske morsomt å spille spill og ha mirc vinduet og winamp oppe på den andre skjemen.. kunne ikke akkurat skrive tilbake på IRC men fikk nå hvrtfall med meg hva som ble sagt på kanalene mens jeg spillte ellers, jeg har og brukt extended funksjonen på kun radeon kortet mitt med en TV koblet på, og har ikke hatt noen negativ effekt på hastighet av den grunn. TV clone derimot så blir FPS/HZ begrenset til 50 for å forhindre at TV'n blir kjørt ut av sync. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Nei, fps blir ikke halvvert hvis du drar på dual skjermer, siden det som oftest er kun den ene som vil ha tilgang til 3d ressursene til skjermkortet ditt (Er ikke 100% sikker på at den setningen er teknisk riktig, feel free to point out mistakes and plain ignorance ). Det finnes dog unntak, slik som nvidias nview, som ga muligheten til å spille på to skjermer samtidig uten noe særlig ytelsestap, men det nok ganske få spill som faktisk støtter dette dessverre. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Så man spiller uten ytelsestap? Hvordan er det mulig? Man behandler jo et område som er dobbelt så stort! Og hvis kun den ene skjermen får full ressurstilgang ville vel den andre sletet med grafikk? Spesielt hvis AA/AF var på max. En skjerm med TOPP kvalitet og en annen med skikkelig herk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå