Gari Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Jeg lurer på om noen vet hva som skjer når veldig mange har søkt på sosialt arbeid? Jeg har Stavanger på første plass, hele 327 studenter har søkt, men det er bare 80 studieplasser... Jeg har høyere karaktersnitt enn hva man trenger får å komme inn, men det er sikkert mange andre som også har bra karakterer! Føler jeg blir veldig stressa. Er det noen som vet hvordan dette går for seg? Er jeg sikra viss jeg har over karaktersnittet? Eller er det er mulighet for at jeg ikke kommer inn? Setter pris på alle svaar!! :) Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 De 80 med best snitt kommer inn. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 (endret) Selvsagt er det en mulighet for at du ikke kommer inn. Du har all grunn til å være stresset. På grunn av lav oljepris har arbeidsledigheten steget i det siste, spesielt i Stavanger. Derfor kan man forvente at flere ønsker høyere utdanning i år enn tidligere. Hvis du nå er elev i vg3, bør du legge sjela di i alt du gjør resten av skoleåret, slik at du får best mulig karakterer. Endret 27. april 2015 av Zarac Lenke til kommentar
Gari Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Selvsagt er det en mulighet for at du ikke kommer inn. Du har all grunn til å være stresset. På grunn av lav oljepris har arbeidsledigheten steget i det siste, spesielt i Stavanger. Derfor kan man forvente at flere ønsker høyere utdanning i år enn tidligere. Hvis du nå er elev i vg3, bør du legge sjela di i alt du gjør resten av skoleåret, slik at du får best mulig karakterer. Jeg har rundt 4.7 i snitt... Mens snittet for å komme inn er 3.92 i Stavanger Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Det vil si var 3,92 i 2014. Det forandrer seg litt fra år til år fordi søkerne naturlig nok har ulike søkerpoeng fra år til år. Det er ikke ofte at opptaksgrensen beveger seg 8 poeng oppover i løpet av et år, men det er ikke umulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå