Monica Jansen Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Når jeg starter maskinen opp på jobb avogtil så kommer det 3 pip pip pip og så står det "cpu fan error". Men så etterpå fungerer pcen normalt. Er dette skadelig for maskinen? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Sjekk at CPU viften snurrer. Hvis den ikke gjør det har du et problem, hvis den snurrer er det bare hovedkortet som ikke klarer å lese turtallet på viften. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Da å sjekk om CPU vifta sitter godt nok fast, trur problemet ligger der Lenke til kommentar
pijano Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Er du sikker på at vifta er koblet til korrekt tilkobling på hovedkortet? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Jeg er ganske sikker, fordi det er pappa som har installert den og han jobber med datamontering. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Cpu vifta snurrer. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Hva slags hovedkort har du (produsent/merke)? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Hva slags hovedkort har du (produsent/merke)? Jeg skal sjekke på jobben i morgen. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Kan være en idé å prøve å endre grensa for hastighet på vifta i BIOS, sett den lavere, slik at systemet ignorerer dette. Edit: Korrigert feil råd om å sette ned hastighet på vifte. Endret 28. april 2015 av pijano Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Jeg er ganske sikker, fordi det er pappa som har installert den og han jobber med datamontering. Kan være fort gjort å plugge den i feil port uansett. Lenke til kommentar
otl Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Når jeg starter maskinen opp på jobb avogtil så kommer det 3 pip pip pip og så står det "cpu fan error". Men så etterpå fungerer pcen normalt. Er dette skadelig for maskinen? Har hatt slik selv mange ganger. Selv brukte jeg en Noctua cpu kjøler med Noctua pwm vifter (nf-f12). I mitt tilfelle ga den alarm pga at viften roterte sakte. Saktere enn den grensen som er satt som varselgrense i biosen på minimum rpm på cpu viften. Spinner viften saktere enn den grensen som er satt der kommer en slik feilmelding opp. Endret 26. april 2015 av otl Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Er prosessoren amd 8120 en bra prosessor til videoredigeringsprogrammer? Det er den prosessoren jeg har i dataen på jobben. Grafikk kortet måtte jeg deaktivere i corel videostudio ultimate for ellers så ville programmet bare slutte å virke når jeg renderte. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Hovedkortet heter asustek computer inc. M5A78L LE (AM3R2) og det er 56 grader. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Det er som Otl sier, det er varsling om at viftehastigheten er for lav. Jeg har også hatt samme problem, men jeg løste det med å deaktivere varslingen i BIOS. Hvis du gjør dette så må du sjekke selv at CPU ikke blir for varm. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Her er mulig løsning fra Asus: https://www.asus.com/support/FAQ/1006064/ Jeg har skrevet feil vedrørende viftehastighet lenger opp, det jeg prøvde å formidle var som andre har foreslått her, sette ned hastighetsgrensa på CPU vifte i BIOS, slik at den blir ignorert, ikke sette ned hastighet på vifta, det kan gi uønskede resultat. Endret 28. april 2015 av pijano Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 28. april 2015 Forfatter Del Skrevet 28. april 2015 Her er mulig løsning fra Asus: https://www.asus.com/support/FAQ/1006064/ Ok. Takk. Er 59 grader når jeg ikke renderer og 65 når jeg renderer video og 3d for varmt for et hovedkort? Lenke til kommentar
pijano Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Dette er jo egentlig litt off topic, men ja, det er litt høyt. Ikke noe farlig temperaturer dette, men har du ingen kjølevifte i kabinettet og det står varmt, så kan det jo bli slik. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Pip pip ved viftehastighet kan ofte løses ved en biosoppdatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå