Gå til innhold

OD

fy_pokkers

Anbefalte innlegg

OD et er stor og tung organisasjon som bruker alt for masse penger på administrasjon. Den tvinger skoleungdom til å jobbe for slikt og ingenting og gir svært liten tilbakemelding om hva pengene har gått til og hvordan prosjektene har gått. Husker jeg så noen tall som OD selv la fram, og da var det en del penger som skulle deles likt ut over 4 år, og det første året hadde 1/11 av den totale innsamlede summen blitt del ut. Dvs at kun 4/11 av pengene faktisk kommer fram.

OD er og forblir et patetisk og dårlig opplegg hvor man manes opp til å være solidarisk under tvang, og det er noe jeg personlig er svært i mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DesertGlow: i følge OD-brosjyrene av året går 24 kr av 200 til administrasjon og kampanje.

Vil også legge til at ingen tvinger noen til å delta på OD.

Har ikke fulgt med på OD siden jeg sluttet på VDG, bare sier hva som stod i OD-avisa da, og da stod det klart at beløpet skulle deles ut likt over en 4 års periode og at det første året var utdelt et beløp som tilsvarte 1/11-del av det som var samlet inn.

Det at OD er frivillig er bare tull. Det er et enormt press fra skole om å gjøre dette, og da jeg og en kammerat argumenterte for hvorfor vi ikke ville delta fikk vi kraftig motbør og ble kalt, sitat: "jæv'la egoister" (herskens autosensur!) av fungerende rektor. På OD-dagen var vi selvsagt nødt til å møte opp på skolen hvis vi ikke skulle delta, og da var skolebusse innstillt. Dette er selvsagt bare en historie fra min VDG, men ettersom jeg har forstått bruker forskjellige skoler rundt omkring forskjellige pressmetoder som gjør at OD er noe som ikke er i nærheten av frivillig.

Lenke til kommentar

Er da vitterlig ikke SÅ lenge sida det var 200,-? I år var det 300,-! Synes barna i Afrika begynner å bli grådige, jeg...:grumpy:

Men seriøst, jeg synes OD er en god idé - det er bare det at på skolen vår så er det så vanvittig dårlig gjennomført at en kunne blitt kvalm av halvparten. Pluss at en god slump av de pengene går til å finansiere den DRITEN av noe papirmøl de deler ut hvert år... Jeg sier ikke at det er dumt at de lar oss få vite mer om hva vi faktisk støtter, det er bare det at de velger så inn i helsikes dyre løsninger i forhold til hva de driver med. :roll: DET er tåpelig, spør noen meg.

Men jeg gjorde greia mi på OD i år, jeg - la teppe på rommet mitt for 300,-.

*flink*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...