endrefisken Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Kråke på benk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Ser veldig bra ut til å være første gangen du er ute med kamera. Liker godt utsnittet, greinene opp til venstre synes jeg passer inn her og lager en slags ramme. Sort/hvit konverteringen er også bra. Det virker som at fuglen er litt ute av fokus så neste gang så kanskje bruke et lavere f-tall, tviler på at du trenger 1/2000s lukkertid på dette motivet. Lenke til kommentar
endrefisken Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Takk for tilbakemelding! Har fortsatt ikke lukkertid og apertur helt inne i fingrene. Om jeg forstår deg riktig så vil et lavere f-tall gi meg et større fokusområde og dermed litt mer feilmargin? Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Stemmer det, mer vil være i fokus og det vil dermed ikke være så kritisk å treffe helt korrekt. For å klargjøre hva jeg mente (ser at den kan misstolkes nå som jeg leser det på nytt) så mente jeg med lavere f-tall at hele brøken blir mindre. Sånn at 1/2.8 er større enn 1/9, det vil si at aperturen er mer stengt med 1/9 og slipper inn mindre lys og gir deg en større dof (depth of field). Håper det gir mening, men hvis det ikke skulle gjøre det så er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Skarpt og fint, motivet godt plassert i forhold til bakgrunn. Interessant og spennende bilde! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Synes dette ble veldig bra:-) Fin komp av et "enkelt" (et bord å ei kråke) motiv. Kunne kanskje unngått buskene for og få et renere bilde. Sort/hvitt kler motivet og lyset godt. Uansett en veldig god begynnelse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg