Ragnar Skj Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Vandring gjennom hvitveistepper Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Hvitveis så langt øyert rekker! Fine bilder av min favoritt blant vårblomstene.. Velger meg V2 her! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Hei smort1, V2 var ment å være V1, men bommet på opplastingen, så jeg er enig med deg her. Tok med V1 for å vise litt av det urskogaktige i området. Skj Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 V2 er nydelig men interessant at du tok med V1 også ut fra teksten du har lagt ved. V3 er flott hvor den står så rank og fin. Bildene skaper god vårfølelse hos oss. Den nærmeste trestammen (til venstre) er kanskje fin ved at den på en måte rammer inn motivet. men det kan hende at ved å utelate den i utsnittet vil gi en enda sterkere følelse av hvitveis - hav. Hilsen Olav Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 V2 er nydelig men interessant at du tok med V1 også ut fra teksten du har lagt ved. V3 er flott hvor den står så rank og fin. Bildene skaper god vårfølelse hos oss. Den nærmeste trestammen (til venstre) er kanskje fin ved at den på en måte rammer inn motivet. men det kan hende at ved å utelate den i utsnittet vil gi en enda sterkere følelse av hvitveis - hav. Hilsen Olav Hei og takk for din tilbakemelding ! Du er absolutt inne på noe med trestammen til venstre, men kanskje bildet da blir noe smalt. Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Nydelige bilder Ragnar, spesielt v2! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Nydelige bilder Ragnar, spesielt v2! Vet du er glad i hvitveis Helene, så her skulle du vært ! Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Nydelige bilder Ragnar, spesielt v2! Vet du er glad i hvitveis Helene, så her skulle du vært !Skj Ja følte nesten at disse bildene var litt til meg Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Flotte hvitveisbilder, V2 best, selvfølgelig.. (Var jo litt av en hvitveisåker dette.) Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Flotte hvitveisbilder, V2 best, selvfølgelig.. (Var jo litt av en hvitveisåker dette.) Fredrik Takk for hyggelig kommentar Fredrik. Skj Lenke til kommentar
JonHa Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Dette er heeelt nydelig, Ragnar! Hvert bilde har hver sin historie å formidle. 19 - 19 - 19.5 på alle - og 3'ern star der I giv akt og passer på. Utrolig vakkert å se dette for en som har vokst opp på vestsida av Drammensfjorden, - Berger området. Her jeg nå er er det desverre ikke noe så fint som hvitveis, men mye annet fint, så jeg skal jo egentlig ikke klage. Siden du farter rundt på Hurumlandet, Berger Museum i Fossekleiva er jo ikke langt unna, og har mye å by på og kan anbefales. I Kleiva #1 er en av arbederbiligene også en del av museet hvot allt er anno 1890. Mvh, Jon Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Hei, Ragnar. For en blomsterprakt ! I år ser det ut til å være mye hvitveis på "våre trakter", også, men maken til dette har jeg ikke sett Det er tre fine bilder du viser, Ragnar, og jeg synes nok at V2 rager "høyest". M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Dette er heeelt nydelig, Ragnar! Hvert bilde har hver sin historie å formidle. 19 - 19 - 19.5 på alle - og 3'ern star der I giv akt og passer på. Utrolig vakkert å se dette for en som har vokst opp på vestsida av Drammensfjorden, - Berger området. Her jeg nå er er det desverre ikke noe så fint som hvitveis, men mye annet fint, så jeg skal jo egentlig ikke klage. Siden du farter rundt på Hurumlandet, Berger Museum i Fossekleiva er jo ikke langt unna, og har mye å by på og kan anbefales. I Kleiva #1 er en av arbederbiligene også en del av museet hvot allt er anno 1890. Mvh, Jon Må jo takke så hjertelig for en nydelig kommentar, kanskje i overkant, men jeg suger alt til meg. Når det gjelder V3 og det å ta nærbilde av markblomster, så støter en ofte på et par utfordringer. I dette tilfellet ville jeg ha en enkeltblomst med en ikke forstyrrende bakgrunn. Selv om det nærmest er millioner av hvitveis i Holtnesdalen, så må en lete litt for å finne akkurat det. Den andre lille utfordringer kjenner mange til, nemlig at selv det minste vindpust får blomsten til vibrere og skarpheten i bildet uteblir. Ja selv om du synes det nærmest er vindstille så er det ofte en ørliten bevegelse i blomsten. Så det ble minst 15 - 20 tagninger før det ble slik jeg ville ha det. Men det å få noen utfordringer er også det som er morsomt med fotografering. Og så takker jeg for tipset vedrørende Berger Museum i Fossekleiva. Kommer helt sikkert til å ta meg en tur dit. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Hei, Ragnar. For en blomsterprakt ! I år ser det ut til å være mye hvitveis på "våre trakter", også, men maken til dette har jeg ikke sett Det er tre fine bilder du viser, Ragnar, og jeg synes nok at V2 rager "høyest". M v h Albert. Helt enig med deg Albert, det er et hvitveis år- i år. Så er da også mange fine hvitveisbilder som vist på Bildekritikken i disse dager. Hjertelig takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
HSP Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Versjon 2 er jo veldig vakker. Ikke så mye mer å si om den saken egentlig. Henning Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Versjon 2 er jo veldig vakker. Ikke så mye mer å si om den saken egentlig. Henning Takk for hyggelig tilbakemelding Henning ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Vrient nedre høyrehjørne her, men tror du har løst oppgaven brukbart med å avslutte med den mørke skyggen langs nedre ramme og i hjørnet. Flott komp. med god dybde. I V2 er det den lave kameravinkelen som GJØR hele bildet. Når jeg ser dette så tenker jeg at kanskje er det litt synd at ikke hvitveisen er en god matplante. I V3 ville jeg dempa lyset ytterligere og fått strukturen i kronbladene enda litt mer fram. men viktig er det ikke. Midtstilling funker på din måte, men jeg er litt inne på tanken og klippe på oversiden av skyggen da den stjeler litt vel mye oppmerksomhet. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Vrient nedre høyrehjørne her, men tror du har løst oppgaven brukbart med å avslutte med den mørke skyggen langs nedre ramme og i hjørnet. Flott komp. med god dybde. I V2 er det den lave kameravinkelen som GJØR hele bildet. Når jeg ser dette så tenker jeg at kanskje er det litt synd at ikke hvitveisen er en god matplante. I V3 ville jeg dempa lyset ytterligere og fått strukturen i kronbladene enda litt mer fram. men viktig er det ikke. Midtstilling funker på din måte, men jeg er litt inne på tanken og klippe på oversiden av skyggen da den stjeler litt vel mye oppmerksomhet. Roar Hei Roar, supert å få din tilbakemelding. Når det gjelder V3, et bilde som jeg var ganske tilfreds med, mørknet jeg litt få å få fram strukturen i kronbladene. Har vært inne på PC-en og sett på bildet, og jamenn har du ikke rett i at en ytterligere forsiktig demping av lyset øker strukturen ytterligere. Dette med skyggen har du også rett i, og dermed var nok ikke bildet så perfekt som selv trodde i utgangspunktet. I min PC versjon rettes dette opp. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg