G Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Nice, ofte bra med en slik tilnærming som du foretok deg.. Hadde kortslutningen en gang på en Floppy. PSU hadde heldigvis kortslutningsbeskyttelse. Da måtte jeg feilsøke del for del. Og fant til slutt at jeg fikk startet PC uten Floppystasjonen tilkoblet. Endret 3. mai 2015 av G Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 4. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2015 Helt sikker på at det er CPU nå Testet mye. Sender den gamle CPU'en tilbake til komplett snart Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Selv har jeg multiboot minnepenner som er NTFS, men dem inneholder flere partisjonsfiler, så det er fysiske filer som blir partisjoner etter hva jeg velger/trenger. På denne måten kan jeg installere både windows 8.1 og 7 fra en og samme minnepenn, samt boote til f.eks ultimate boot cd og hirens boot cd, og andre verktøy og bootbare iso filer Fungerer veldig bra, men er litt mer jobb å bygge opp til å begynne med Hvordan gjør du det? Noe program du bruker? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Til å begynne med så lagde jeg dem helt fra bunnen.. med MYE prøving og feiling.. Så kom jeg over Easy2Boot, ei pakke som gjør det meste for deg http://www.easy2boot.com/ Det som har fungert best for meg, er å lage virtuelle partisjoner av større image filer, som f.eks Windows 7 og 8.1, samt Hirens boot cd. Formaterer minnepennen som NTFS, og kjører partisjonene som FAT32 (for å få UEFI støtte). Når jeg starter fra min, så får jeg en meny med forskjellige undermenyer., hvor jeg kan velge direkte boot av noen images, eller velge en virtuell partisjon, for så å restarte og starte opp fra den partisjonen Det eneste som ikke går, er å endre tilbake til hovedpartisjonen når man booter i UEFI modus.. man må enten kunne velge å starte i Bios modus, eller bruke en pc som støtter det. En siste mulighet er å kjøre den i f.eks Q-Emu, hvor man da kan boote den i Bios modus, fra windows (dette er innebygget i rmprep, som jeg mener følger med i den easy2boot pakka. Er uansett rmprep jeg brukte for å formatere minnepennen. Og det beste er, at det funker like fint, samme om minnepennen blir gjenkjent som harddisk eller minnepenn (fungerte overhodet ikke på gamle måten min, med minnepenner som ble gjenkjent som harddisk). Trenger du noe mer hjelp, spør Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Takk J@9, ville egentlig bare vite hvordan du gjorde det i tilfelle jeg gjør det senere engang Har skaffet ny cpu nå, og alt fungerer perfekt Kan dermed konkludere med at det er cpu som det var noe galt med. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå