Zicozz Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Sitter og ser United - Everton, og for å forsikre meg om at det faktisk var offside på 3-0-målet (noe det var) bestemte jeg meg for å lete opp regelverket, og må si at jeg ble rimelig overrasket over at "goal kicks" står oppført på listen over ting det ikke er offside på, sammen med corner og innkast. Merkelig at ikke flere lag utnytter seg av dett for å pushe motstanderlaget lenger ned på egne 5-metere. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Det hadde vært lurt legge en link til det aktuelle punktet i regelverket i innlegget ditt. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Som avdanket fotballdommer kan jeg bekrefte at det hverken er offside fra "5-meter" eller innkast. Det er selvfølgelig heller ikke mulig å konstruere offside direkte fra corner. Spillere som er bak ballen når den sparkes er ikke i offside-posisjon, og corner er per definisjon fra dødlinja - det er med andre ord ikke teknisk mulig å være foran ballen når corneren blir tatt. Lenke til kommentar
Jeha22 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hvordan fungere det egentlig hvis spilleren er ude for banen, bag baglinjen eksempelvis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå