Traktormannen Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Tiltenkt bruk er primært : jobb - laptop + spotify og hjemme : stasjonær - sporify/lokalt lagrede flac. Da jeg ikke har tenkt å bruke de på 'farta' gjør det ikke noe om de er store. De må dog kunne brukes i lange perioder om gangen, dvs. høy komfort-faktor. Foreslå gjerne tilhørende amp/dac med tungdrevne hodetelefoner. Bruker i dag en beyerdynamic dt 770-80 (samt en sansa clip+ og en torque t103z når jeg er ute og beveger meg). Budsjett: (Opp til) 5000 inklusivt tilbehør om nødvendig (amp/dac etc) Størelse: Klokker som dekker hele øret. Type: Lukkede. Skal kunne brukes i åpent landskap på jobb uten at sidemann trenger å høre hva jeg hører på.Bruksområde: I hovedsak musikk, noe spill. Musikktyper i hovedsak rock/elektronisk samt noe klassisk, jazz o.lTillegsinfo: Mikrofon er strengt tatt ikke nødvenidg. Volumkontroll ett pluss. Vil ikke klassifisere meg selv som hverken et bass - eller treble hode men foretrekker vel en (i moderasjon) v-formet signatur fremfor et helt analytisk lydbilde. Trådløs/støykansellerende er kult nok men lydkvalitetet er viktigere. Tar i mot alle inspill med takk! Shure SRH-1540 ser forsåvidt fristende ut på bakrunn av tek's artikkel Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Du går aldri feil hvis du velger noen av Sennheiser hodetelefonene og Astro's. Jeg bruker selv Astro A40 og jeg har aldri hørt bedre lyd. Sennheiser er veldig dyrt, men kan ha like bra, kanskje bedre lyd. Lenke til kommentar
blured Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Bang & Olufsen slapp for ikke så lenge siden BeoPlay H8 (pris: 4500). De dekker hele øret, har aktiv støyreduksjon, Bluetooth 4.0 (kabel kan også brukes om ønskelig), mikrofon og berøringsgrensesnitt/gestures. I tillegg så ser det de ganske bra ut imo (hvilket selvfølgelig er endel av det man betaler for med B&O..). Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 NAD HP50 kan være noe. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Ville spurt i Tråden for de hodetelefonofile Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Men de ligger over øret=no go (for min del). Det blir fort ukomfortabelt for meg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 (endret) Shure SRH-1540 er nok et trygt valg. Shure overrasker greit på lyd når du er villig til å åpne lommeboka. Bruker selv en Fiio E17 DAC til PC, Nettbrett og PS4 som jeg er godt fornøyd med. Svært fleksibel portabel sak til en hyggelig pris. Er nå erstattet med E18 som er lignende på egenskaper og kvalitet. Enig med BMWcoupeftw ang. NAD'en. Du kan også se på Focal Spirit Professional. Begge har lignende lyd som Shure mer eller mindre og er mye mer for pengene. Shure er overprisa i forhold. Endret 28. april 2015 av vidor Lenke til kommentar
oOF Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Men SRH1540 ser jo så myye mer komfortabel ut... Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Takk for tilbakemeldingene! Jeg skal ta en titt på NAD'en og Focal Spirit Professional (så ikke sistnevnte på prisguide, må den evt. importeres?) Ørene mine er dessverre ikke så kompatible (rent komformessig) med on-ear varianter men jeg skal ta en titt på B&W sin uansett. AH40 ser ut til å være primært et gamer-hodesett, hvordan funker det med musikk? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 http://www.prisjakt.no/product.php?p=2280129 Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Slår et slag for Sennheiser Momentum M2(Over ear). Blir bare mer og mer glad i mine Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Slår et slag for Sennheiser Momentum M2(Over ear). Blir bare mer og mer glad i mine Prøvde M2'en. De ble litt små til meg, kanskje ørene mine er litt over normalt store. Etter litt prøving og feiling endte jeg (typisk nok) opp med den dyreste av de skisserte løsningene : Shure 1540. Plukket også opp en Hegel super amp/dac på salg hos soundgarden. So far so good, strålende fornøyd med resultatet. Takk for alle innspill Endret 7. mai 2015 av Traktormannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå