Gå til innhold

Hvor gammel er majoriteten av gamere?

Gjest Bruker-292501

Hvor gammel er majoriteten av gamere?  

179 stemmer

1. 1. Hvor gammel er du?

• 13-17
      5
    • 18-23
      14
    • 24-29
      46
    • 30-34
      63
    • 35-39
      35
    • 40-44
      10
    • 45-49
      6
    • 50-54
      0
    • 55-59
      0
  2. 2. Er du Jente/Dame eller Gutt/Mann?

• Gutt/Mann
      58
    • Jente/Dame
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Jeg lurer på om denne tråden bare burde bli stengt, virker som hele tråden var meningsløs å lage

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Jeg har lagt det til nå men man må slette stemme og stemme på nytt for å kunne stemme på det :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ser ut til at min generasjon (30-34) leder an... :)

Gjennomsnitts alderen på en gamer er 31år ifølge flere store undersøkelser. :)

Trodde det var 35?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rart at gutter/menn dominerer spill markedet.

I skrivende stund er 97,14% andel gutter som har stemt her inne.

Hvorfor i all verden skal det være så mange flere gutter/menn enn jenter/damer som gamer?  

Hva er det som gjør at spill er så interessant for oss gutta, som ikke appelerer til jenter?

og et annet spørsmål.

Hvorfor er det så få jenter/damer som liker spill?

Man skal være en ganske hardcore-gamer-geek for å melde seg inn i et spill forum, jeg synes det er helt fantastisk at det er ei jente/dame som har tatt det steget og meldt seg inn her.

Det kan hende moderator sensurerer det neste jeg skriver.

Men jeg synes faktisk det å snakke seriøst om spill med ei jente, er like tilfredstillende (men på to helt forskjellige måter) som å titte på damer sammen med ei lesbisk eller bifil vennine en varm sommer dag i juli.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rart at gutter/menn dominerer spill markedet.

I skrivende stund er 97,14% andel gutter som har stemt her inne.

Hvorfor i all verden skal det være så mange flere gutter/menn enn jenter/damer som gamer?  

Hva er det som gjør at spill er så interessant for oss gutta, som ikke appelerer til jenter?

og et annet spørsmål.

Hvorfor er det så få jenter/damer som liker spill?

Man skal være en ganske hardcore-gamer-geek for å melde seg inn i et spill forum, jeg synes det er helt fantastisk at det er ei jente/dame som har tatt det steget og meldt seg inn her.

Det kan hende moderator sensurerer det neste jeg skriver.

Men jeg synes faktisk det å snakke seriøst om spill med ei jente, er like tilfredstillende (men på to helt forskjellige måter) som å titte på damer sammen med ei lesbisk eller bifil vennine en varm sommer dag i juli.

De finnes,men det er kanskje litt mer skjult av en eller annen merkelig grunn. Husker jeg jobbet sammen med ei jente før og vi hadde aldri noe å prate om, i pauserommet var det bare kleint. Stirret i taket, i veggen, alt for å unngå kontakt. Så plutselig en dag så nevner ho spillexpo til noen som ho er på telefonen med, jeg spør etterpå om ho skal dit og plutselig er samtalen igang. Ho elsket å spille, men skjulte det fra andre. Syns det var merkelig. Er jo fortsatt en hobby som blir sett ned på av "voksne". Vi trenger ett mer åpent miljø med bedre bredde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men det er vell ikke så mange damer eller jenter på forumet heller sammenlignet med menn/gutter? Hadde jeg starta en slik tråd på kvinneguiden så hadde nok damer flest stemt :)

Lenke til kommentar

Men det er vell ikke så mange damer eller jenter på forumet heller sammenlignet med menn/gutter? Hadde jeg starta en slik tråd på kvinneguiden så hadde nok damer flest stemt :)

Jeg synes du skal starte en tilsvarende tråd der, bare for å sammenligne.

Lenke til kommentar

Ganske hardcore geek? Det er ikke sant. Jeg har meldt meg på spill forum men er ikke slik :)

Men du er litt nerd? ellers hadde du vell ikke vært her inne? :)

Det er ikke ondt ment å kalle alle her inne for nerder. Tvert imot.

Det er noe veldig positivt. Å være nerd betyr bare at man er engasjert i noe, at man brenner for noe man liker å gjøre :)

Dessverre så er det mange som har et negativ forholdt til ordet "nerd".

Men det skal jeg ikke skrive om nå :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

For å være ærlig så ble jeg medlem her fordi jeg så det var en tråd som diskuterte home and away og jeg ville diskutere det med norske fans :p Nå er jeg bare her fordi jeg kjeder meg :D Men kan være en nerd iblant :) Det er vell bare positivt å være nerd når nerder har oppfunet mange av de store tingene og blitt rike? :)

Lenke til kommentar

har lest litt om dette, og det er ganske mange jenter som spiller en del, men mange holder det sjult for andre fordi det er en god del gutter som ikke takler at jenter spiller spill så de slenger dritt og oppfører seg som rasshøl bare for å ødelegge for de jentene som står fram som gamere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg synes du skal starte en tilsvarende tråd der, bare for å sammenligne.

Ja kanskje :p Bare det ikke blir like mye styr som med denne, tråden var ikke godt nok igjennomtenkt så det ble en del styr :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg kan ikke forestille meg noe mer sexy enn å ha ei dame som er hot og som elsker spill :grin: Det må vell være drømme dama?

Lenke til kommentar

Hadde du startet en gaming tråd i et forum som appelerer til kvinner, så ja du hadde nok fått flest damer til å si at de gamer.

Men det er et forum for kvinner.

Dette er et forum for spill interesserte. som ikke retter seg mot et spesielt kjønn. Så jeg vil si at tallene her er mer realistiske enn i et forum som heter kvinneguiden eller manneforum :)

Men det hadde faktisk vært interessant å sjekket i et kvinne forum om hvor mange som gamer der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...