Gå til innhold

Hvor gammel er majoriteten av gamere?

Gjest Bruker-292501

Hvor gammel er majoriteten av gamere?  

179 stemmer

1. 1. Hvor gammel er du?

• 13-17
      5
    • 18-23
      14
    • 24-29
      46
    • 30-34
      63
    • 35-39
      35
    • 40-44
      10
    • 45-49
      6
    • 50-54
      0
    • 55-59
      0
  2. 2. Er du Jente/Dame eller Gutt/Mann?

• Gutt/Mann
      58
    • Jente/Dame
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Hvor gammel er majoriteten av gamere? Kryss av på den aldersgruppen dere passer inn i :)

Edit: Da har jeg lagt inn en ny avstemning som foreslått :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Ville det ikke vært bedre om vi krysset av for hvor gamle vi selv er? At et flertall på Gamer.no mener at de fleste gamere er 12 år eller 50 år betyr ingenting, siden fakta ikke er noe som kan avgjøres demokratisk.

Fikset :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

nå er det forskjellige menger år i de gruppene der, så det blir vel ikke helt riktig fordelt?

Man skal velge krysse av på de årene man er i alder :)

Lenke til kommentar

Må si at du velger å lage en rar avstemning.

Det enkleste hadde vært å gå etter 0 - 10 , 10 -20 (18) , (18) 20 - 30 (Om du har hensikt å skille mellom de som kan spille 18 + og ikke ) , 30 - 40 , 40 - 50 osv...

Og jeg tror også at du må skrive litt mer for å få brukerne engasjerte, er det kun fordi du er nysgjerrig selv kan det jo være hensiktsmessig å poengtere det i førstepost , men slik det fremstår per dags dato lukter det mer som en post for å poste greie enn noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det enkleste hadde vært å gå etter 0 - 10 , 10 -20 (18) , (18) 20 - 30 (Om du har hensikt å skille mellom de som kan spille 18 + og ikke ) , 30 - 40 , 40 - 50 osv...

Og jeg tror også at du må skrive litt mer for å få brukerne engasjerte, er det kun fordi du er nysgjerrig selv kan det jo være hensiktsmessig å poengtere det i førstepost , men slik det fremstår per dags dato lukter det mer som en post for å poste greie enn noe annet.

Så jeg burde et alternativ for hvert tiår i alder? Utenom 10 til 18? Isåfall må jeg lage en ny avstemning siden det vil bli uretfferdig for de som allerede har stemt men jeg syns det er litt forskjell på de som er 20 og spiller og de som er 29 så kanskje jeg skal ha 20 til 25, 26 til 30, osv? Takk for godt råd :)

Lenke til kommentar

For det har noensinne fungert på den måten. :p Man har jo vært barn/tenåring selv også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

For det har noensinne fungert på den måten. :p Man har jo vært barn/tenåring selv også.

Jeg tror han mente de som er gammel nok til å spille 18 års aldersgrense spill :)

Lenke til kommentar

Ungdommen henger vell ikke på diskusjonsfora, vil jeg tru.

Men jeg er uansett ikke sjokkert i det hele tatt. Alle på min alder spiller, og jeg er straks 30.

Spørsmålet er egentlig litt dust. Kunne like så godt spurt "hvor gammel er majoriteten av film-tittere?". Spill er snart noe alle gjør, ung som gammel. Like naturlig som å se på TV.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ungdommen henger vell ikke på diskusjonsfora, vil jeg tru.

Men jeg er uansett ikke sjokkert i det hele tatt. Alle på min alder spiller, og jeg er straks 30.

Spørsmålet er egentlig litt dust. Kunne like så godt spurt "hvor gammel er majoriteten av film-tittere?". Spill er snart noe alle gjør, ung som gammel. Like naturlig som å se på TV.

Nja, det er jo kjekt å vite :) Det viser seg jo nå at de i 20 åra spiller mest slik som jeg trodde :)

Mange ungdommer som henger på forumet her, de fleste av medlemmene her var jo ungdommer når de ble medlemmer

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Altså, hva er hensikten med pollen?

Er det for å dekke ditt eget behov så gjør vel pollen allerede nå jobben sin , men er det noen konkrete forhold du ønsker å dokumentere så er det nettopp dette du skal spørre etter i pollen.

Men skal du oppnå at det er en rettferdig poll må du også ta høyde for at en del ikke deltar , feks små barn er sjeldent inne og leser på et forum og dermed så vil en slik poll bli statistisk feil med mindre man ringer rundt og legger til de barna som svarer via en spørreundersøkelse , samtidlig så er det store mørketall i forhold til de som ikke er engasjerte på forum men som spiller aktivt på nett så svaret er ganske enkelt, du kan ikke få en nøyaktig poll i forhold til det du gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Altså, hva er hensikten med pollen?

Er det for å dekke ditt eget behov så gjør vel pollen allerede nå jobben sin , men er det noen konkrete forhold du ønsker å dokumentere så er det nettopp dette du skal spørre etter i pollen.

Men skal du oppnå at det er en rettferdig poll må du også ta høyde for at en del ikke deltar , feks små barn er sjeldent inne og leser på et forum og dermed så vil en slik poll bli statistisk feil med mindre man ringer rundt og legger til de barna som svarer via en spørreundersøkelse , samtidlig så er det store mørketall i forhold til de som ikke er engasjerte på forum men som spiller aktivt på nett så svaret er ganske enkelt, du kan ikke få en nøyaktig poll i forhold til det du gjør.

Hva burde jeg gjøre for å gjøre pollen rettferdig?

Lenke til kommentar

Så jeg burde et alternativ for hvert tiår i alder? Utenom 10 til 18? Isåfall må jeg lage en ny avstemning siden det vil bli uretfferdig for de som allerede har stemt men jeg syns det er litt forskjell på de som er 20 og spiller og de som er 29 så kanskje jeg skal ha 20 til 25, 26 til 30, osv? Takk for godt råd :)

det var det jeg mente. intervallene er ikke like, og da vil du få en skjev fordeling av stemmer. å dele de inn i like store grupper vil gi et bedre resultat. 4-5 år per intervall virker bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...