arenei Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Heisann! Jeg har sett noen pcer på bruktmarkedet. Noen av maskinene er bedre(!?) en vanlige maskiner du får i butikken, og prisen er selvfølgelig (mye) lavere. Hvilke garantier kan en kjøper ha for at han får det han (tror) han betaler for? Finnes det noen spesielle lover/regler for dette? (Evt. henvisninger/linker til dette.) F.eks: Om maskinen sendes i posten kan jeg jo ikke vite om det er en maskin med 32mb ram og p133mhz eller en p42,4mhz og 512mb ram (som bestilt).... Håper noen kommer med gode svar, om dere skjønte problemstillingen:) Ps. Jeg har ikke kommet i denne situasjonen... vil bare ikke havne i den! Lenke til kommentar
Pin Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kan jo bare snakke for meg selv, har solgt på bruktmarkedet og kjøpt og aldri hatt noe trøbbel med det.... Lenke til kommentar
svennand Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Heisann! Jeg har sett noen pcer på bruktmarkedet. Noen av maskinene er bedre(!?) en vanlige maskiner du får i butikken, og prisen er selvfølgelig (mye) lavere. Hvilke garantier kan en kjøper ha for at han får det han (tror) han betaler for? Finnes det noen spesielle lover/regler for dette? (Evt. henvisninger/linker til dette.) F.eks: Om maskinen sendes i posten kan jeg jo ikke vite om det er en maskin med 32mb ram og p133mhz eller en p42,4mhz og 512mb ram (som bestilt).... Håper noen kommer med gode svar, om dere skjønte problemstillingen:) Ps. Jeg har ikke kommet i denne situasjonen... vil bare ikke havne i den! Det eneste du kan gj;re hvis du blir svindlet p[ en slik m[te er vel [ politianmelde saken. ta godt vare p[ all dokumentasjon osv gjerne fa han til a sende deg en mail med spesifik liste over ka du kj;per. vet om tilfeller der folk har forh[ndsbetalt for pakker og s[ har det aldri kommet noe... tror det er en eller annen plass p[ forumet der en person ramser opp hvem du overhode ikke m[ handle med p[ audio.no og bruktmarked.no hvorfor fungerer ikke ';[ med meg!!! ';[';[';[';[';[arg! engelsk tastatur! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Her finner du litt: Lov om kjøp, Kapittel IV Lenke til kommentar
Calm Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er antageligvis veldig avhengig av hvem du kjøper fra. Går ut ifra at du har noen rettigheter som kjøper (se linken i posten over). Det finnes sikkert noen svindlere der ute, men sikkert mange ærlige folk også. Har selv solgt en del greier på QXL, bl.a. en bærbar PC og trådløs mus/tastatur og har alltid gjort en ærlig og redelig deal, og levert varene som spesifisert og avtalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå