Gå til innhold

Er det trygt å handle på bruktmarkedet?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har sett noen pcer på bruktmarkedet. Noen av maskinene er bedre(!?) en vanlige maskiner du får i butikken, og prisen er selvfølgelig (mye) lavere. Hvilke garantier kan en kjøper ha for at han får det han (tror) han betaler for? Finnes det noen spesielle lover/regler for dette? (Evt. henvisninger/linker til dette.) F.eks: Om maskinen sendes i posten kan jeg jo ikke vite om det er en maskin med 32mb ram og p133mhz eller en p42,4mhz og 512mb ram (som bestilt).... :roll:

Håper noen kommer med gode svar, om dere skjønte problemstillingen:)

Ps. Jeg har ikke kommet i denne situasjonen... vil bare ikke havne i den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann! Jeg har sett noen pcer på bruktmarkedet. Noen av maskinene er bedre(!?) en vanlige maskiner du får i butikken, og prisen er selvfølgelig (mye) lavere. Hvilke garantier kan en kjøper ha for at han får det han (tror) han betaler for? Finnes det noen spesielle lover/regler for dette? (Evt. henvisninger/linker til dette.) F.eks: Om maskinen sendes i posten kan jeg jo ikke vite om det er en maskin med 32mb ram og p133mhz eller en p42,4mhz og 512mb ram (som bestilt).... :roll:

Håper noen kommer med gode svar, om dere skjønte problemstillingen:)

Ps. Jeg har ikke kommet i denne situasjonen... vil bare ikke havne i den!

Det eneste du kan gj;re hvis du blir svindlet p[ en slik m[te er vel [ politianmelde saken. ta godt vare p[ all dokumentasjon osv gjerne fa han til a sende deg en mail med spesifik liste over ka du kj;per.

vet om tilfeller der folk har forh[ndsbetalt for pakker og s[ har det aldri kommet noe...

tror det er en eller annen plass p[ forumet der en person ramser opp hvem du overhode ikke m[ handle med p[ audio.no og bruktmarked.no

hvorfor fungerer ikke ';[ med meg!!! ';[';[';[';[';[arg! engelsk tastatur!

Lenke til kommentar

Det er antageligvis veldig avhengig av hvem du kjøper fra. Går ut ifra at du har noen rettigheter som kjøper (se linken i posten over). Det finnes sikkert noen svindlere der ute, men sikkert mange ærlige folk også. Har selv solgt en del greier på QXL, bl.a. en bærbar PC og trådløs mus/tastatur og har alltid gjort en ærlig og redelig deal, og levert varene som spesifisert og avtalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...