Gå til innhold

nytt musikkheadsett til max 4500kr.-


Anbefalte innlegg

hei. er på utkikk etter eit bra musikk headsett til MAX 4500kr. kan også gå ned i pris. :)

Kritteriene mine for eit musikk headsett er: Det første må være fin lyd på høgere volum. det må også kunne levere gjup og hard bass på høy db.

 

Eg har sett på disse:

B&W P7.

Denon AH-MM400

Sennheiser RS 195

Denon AH-D7100

 

Viss noen som har noen av disse eller noe i litt høyere pris så hadde eg tatt i mot det med eit stort smil.

 

takk for alle forslag og erfaringer på forhond :)  :)

Endret av restinbobo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres for meg ut som du beskriver Beats. 

Har prøvd P7 og MM400 av de du lister, og begge de er utrolig gode klokker. Har selv Sennheiser Momentum M2, og synes de er veldig gode og engasjerende i lyden. Om de er det du beskriver er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke lytter til verken særlig basstung musikk eller på veldig høye volum.

 

Har du mulighet til å få testet, f.eks hos Soundgarden eller HiFi-klubben?

Lenke til kommentar

Høres for meg ut som du beskriver Beats. 

 

Har prøvd P7 og MM400 av de du lister, og begge de er utrolig gode klokker. Har selv Sennheiser Momentum M2, og synes de er veldig gode og engasjerende i lyden. Om de er det du beskriver er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke lytter til verken særlig basstung musikk eller på veldig høye volum.

 

Har du mulighet til å få testet, f.eks hos Soundgarden eller HiFi-klubben?

mitt gamle musikk headsett var beats og skal aldrig gå tilbake til den stygge lyden og dårlige komforten hverfall!

 

har muligheten til og teste di men da må eg få noen til og kjøre meg og det tar ca 2 timer til nærmeste hifiklubben butikk ifra her eg bor...

Lenke til kommentar

 

Høres for meg ut som du beskriver Beats. 

 

Har prøvd P7 og MM400 av de du lister, og begge de er utrolig gode klokker. Har selv Sennheiser Momentum M2, og synes de er veldig gode og engasjerende i lyden. Om de er det du beskriver er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke lytter til verken særlig basstung musikk eller på veldig høye volum.

 

Har du mulighet til å få testet, f.eks hos Soundgarden eller HiFi-klubben?

mitt gamle musikk headsett var beats og skal aldrig gå tilbake til den stygge lyden og dårlige komforten hverfall!

 

har muligheten til og teste di men da må eg få noen til og kjøre meg og det tar ca 2 timer til nærmeste hifiklubben butikk ifra her eg bor...

 

 

Les deg opp på de du evt vil teste, så tar du kontakt med butikken før du drar slik at du vet hva du får testet før du drar. 

 

Eventuelt, om du bestiller på nett så har du jo returrett slik at du slipper å kjøpe katta i sekken :)

Lenke til kommentar

 

 

Høres for meg ut som du beskriver Beats. 

 

Har prøvd P7 og MM400 av de du lister, og begge de er utrolig gode klokker. Har selv Sennheiser Momentum M2, og synes de er veldig gode og engasjerende i lyden. Om de er det du beskriver er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke lytter til verken særlig basstung musikk eller på veldig høye volum.

 

Har du mulighet til å få testet, f.eks hos Soundgarden eller HiFi-klubben?

mitt gamle musikk headsett var beats og skal aldrig gå tilbake til den stygge lyden og dårlige komforten hverfall!

 

har muligheten til og teste di men da må eg få noen til og kjøre meg og det tar ca 2 timer til nærmeste hifiklubben butikk ifra her eg bor...

 

 

Les deg opp på de du evt vil teste, så tar du kontakt med butikken før du drar slik at du vet hva du får testet før du drar. 

 

Eventuelt, om du bestiller på nett så har du jo returrett slik at du slipper å kjøpe katta i sekken :)Gr

Greia er at eg ikkje vet så fælt mye om headsett og kva som er godt i headsett skalaen

Lenke til kommentar

Du bør vurdere Beyerdynamic DT770 pro 80. Hardkickende bass(ekstremt engasjerende), samtidig som det har syk lydkvalitet. Du sparer også penger da, da dt770 koster 1349 på billigste butikk.

Er det god lydkvalitet på det da? For har et par b&w høytalere hjemme og vil hjerne ha litt av det samme lyden i hodetelefonene som på anlege, selv om eg selv følgelig veit at det ikkje er mulikt å få helt likk men samme stil.

Også har eg sett på et beyerdynamic til høyere pris som eg også har tenkt og se på

Lenke til kommentar

Beyerdynamic har gjerne en ganske skarp og klar diskant. Mange syns det kan bli litt slitsomt i lengden. Selv elsker jeg detaljene...og har derfor 3 forskjellige hodetelefoner fra Beyerdynamic. Bassen er også god, særlig i DT770 og DT990. DT880 leverer også god bass, men er noe mer nøytral. Skulle jeg kjøpt nye hodetelefoner i din prisklasse ville jeg valgt T90 og brukt resten (og gjerne litt til) på DAC og forsterker...og det er faktisk det jeg bruker til daglig.

Lenke til kommentar

Beyerdynamic har gjerne en ganske skarp og klar diskant. Mange syns det kan bli litt slitsomt i lengden. Selv elsker jeg detaljene...og har derfor 3 forskjellige hodetelefoner fra Beyerdynamic. Bassen er også god, særlig i DT770 og DT990. DT880 leverer også god bass, men er noe mer nøytral. Skulle jeg kjøpt nye hodetelefoner i din prisklasse ville jeg valgt T90 og brukt resten (og gjerne litt til) på DAC og forsterker...og det er faktisk det jeg bruker til daglig.

Bruker du sånn hodetelefon forsterker til ditt T90? Og vil du anbefale det til meg?

Lenke til kommentar

Hva har du tenkt å plugge de i da? Om det er til hjemmebruk så er en DAC/forsterker verdt å ta med i beregningen. Om det er portabelt bruk så utelater det en del alternativer som er tungtdrevne.

Kommer bare til og bruke det hjemme til og høre musikk på. Og kan eg bare plugge det i ein forsterker også få lyd inn på den også fyngerer det?

Lenke til kommentar

Philips Fidelio X2. Ikke lukket, men du verden som det elsker musikk.

Jeg har dette headsetett, å den lydkvaliteten den har er helt vill! Spesielt da jeg har et beats wireless headset og et tiamat 7.1 som høres helt rava ut i forhold når det kommer til komfort of lyd!

Lenke til kommentar

Dt770 har fantastisk lydkvalitet. Detaljert og stram bass. Rett og slett en drøm å høre på, samt at den koster nesten ingenting.

Dersom du kjøper en forsterker som har EQ i tillegg, kan du få enda sykere bass for de som liker det.

X2 har jeg ikke prøvd, men jeg vil absolutt anbefale dt770, da den kjører over det meste jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...