Gå til innhold

er geforce 760 mye bedre enn quadro fx 4800?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to vidt forskjellige skjermkort. FX 4800 er tilsvarende GTX 260/280, men med støtte for dobbel-presisjon floating points brukt mye innenfor CAD og GPGPU. Blender tar ikke særlig god nytte av dette.

 

Nei du trenger ikke et Quadro-kort, spesielt ikke når du heller kan velge et skjermkort som er flere generasjoner nyere.

 

Long story short: Med mindre du vet at du skal ha et Quadro-kort så velger du ikke et Quadro-kort, GTX 760 er mye bedre, ja.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Da vil jeg tro at Quadro gjør det bedre overall.

 

Det er vel også ganske vanlig å kombinere skjermkort, altså at du har quadro til enkelte oppgaver og så har du et "gaming kort" til CUDA. Jeg vet ikke hvordan man setter dette opp, så skal ikke snakke for høyt her.

 

Hva slags CPU har du?

Lenke til kommentar

Da vil jeg tro at Quadro gjør det bedre overall.

 

Det er vel også ganske vanlig å kombinere skjermkort, altså at du har quadro til enkelte oppgaver og så har du et "gaming kort" til CUDA. Jeg vet ikke hvordan man setter dette opp, så skal ikke snakke for høyt her.

 

Hva slags CPU har du?

2 2010 modells 4kjerners intell modeller. Jeg vet ikke va de heter fordi dataen vil ikke skru seg på etter bytte av skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...