Durron Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei. Nettopp skaffet meg en tbird 1,3 og klokkiet den opp til 1,822 ,med volt på 2,14. Det jeg lurer på er om det er forsvalig å øke volten herfra? Eventuelt hvor mye? Har AMD pro waterkit så tempen går aldri over 35 med så mye volt. Jeg har bare tenkt å beholde cpuen i ca et halvt år, så det gjør ingenting om den blir ødelagt etter det. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Jeg er ikke noen dreven OCer, men for meg høres det ut som du beveger deg i grenseland. Hvordan er vannkittet ditt når det gjelder støy? Lenke til kommentar
Durron Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: On 2002-02-22 16:48, [email protected] skrev:Jeg er ikke noen dreven OCer, men for meg høres det ut som du beveger deg i grenseland.Hvordan er vannkittet ditt når det gjelder støy? Bruker to 12*12 vifter. Bråker utrolig, men ytelsen kommer foran alt! Har dessuten giant radiator fra 3dfxcool. Det har som sagt lite å si om det blir ødelagt om en stund, jeg har ikke tenkt å beholde den i 100år;) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Har selv fundert på vannkjøling, men med like stor vekt på reduksjon av støy, som bedre kjøling Lenke til kommentar
blackice Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: Durron skrev (2002-02-22 16:14):Hei.Nettopp skaffet meg en tbird 1,3 og klokkiet den opp til 1,822 ,med volt på 2,14. Det jeg lurer på er om det er forsvalig å øke volten herfra? Eventuelt hvor mye? Har AMD pro waterkit så tempen går aldri over 35 med så mye volt. Jeg har bare tenkt å beholde cpuen i ca et halvt år, så det gjør ingenting om den blir ødelagt etter det. Tja dette er ganske imponerende overklokkings resultater :smile: Men om du kan øke volten mere det vet jeg ikke, jeg ville heller ha satset på å sette radiatoren ut av vinduet :smile: Isolere litt osv... Det som vistnok er farlig for cpu som jeg har hørt er raske oppvarminger og nedkjølinger. Etter en rask titt på databasen til overclockers.com så ser jeg at det er et par 3stykker som har rundt samme load temp som deg som bruker 2.3V Men jeg vet ikke noe om hvor lenge disse varte, men hvis man ser på intel som får 1.6V orginalt så er det muligheter på enkelte kort å stille den opp til 2.2V Noe bedre svar en det har jeg ikke :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå