Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier, hvilke fotografer inspirerer og fasinerer deg? Legg gjerne til hvorfor og hva slags bilder han eller hun tar!

Selv er jeg stor fan av både Garry Winogrand, Alfred Eisenstaedt og Irving Penn. Fotografer å anbefale i samme sjanger? Her er noen av favorittene:

post-321991-0-89786400-1430003465_thumb.jpg

post-321991-0-44263400-1430003474_thumb.jpg

post-321991-0-55292500-1430003482_thumb.jpg

post-321991-0-68868800-1430003493_thumb.jpg

post-321991-0-42045900-1430003505_thumb.jpg

Endret av Marielle Larsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine fotografer de du nevner der, jeg også liker de godt. Av litt lignende liker jeg også Robert Capa og Ray Metzker for eksempel, og det er jo kjedelig med en slik tråd uten å nevne Henri Cartier Bresson.

Så liker jeg godt Saul Leiter, som kan ligne litt men som bruker farger i mye større grad og kanskje er litt mer abstrakt. Dag Alveng er en norsk favoritt som kan være fint å trekke frem, selv om det kanskje er mer kunstnerisk og moderne enn de du nevner.

Mvh

Henning

Endret av HSP
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fine fotografer de du nevner der, jeg også liker de godt. Av litt lignende liker jeg også Robert Capa og Ray Metzker for eksempel, og det er jo kjedelig med en slik tråd uten å nevne Henri Cartier Bresson.

Så liker jeg godt Saul Leiter, som kan ligne litt men som bruker farger i mye større grad og kanskje er litt mer abstrakt. Dag Alveng er en norsk favoritt som kan være fint å trekke frem, selv om det kanskje er mer kunstnerisk og moderne enn de du nevner.

Mvh

Henning

Ray Metzker var absolutt min type fotograf, og Saul Leiter og Henri Cartier Bresson hadde mange fantastiske bilder! Takk for at du nevnte de :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...