Marielle Larsen Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Som tittelen tilsier, hvilke fotografer inspirerer og fasinerer deg? Legg gjerne til hvorfor og hva slags bilder han eller hun tar! Selv er jeg stor fan av både Garry Winogrand, Alfred Eisenstaedt og Irving Penn. Fotografer å anbefale i samme sjanger? Her er noen av favorittene: Endret 25. april 2015 av Marielle Larsen Lenke til kommentar
HSP Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Fine fotografer de du nevner der, jeg også liker de godt. Av litt lignende liker jeg også Robert Capa og Ray Metzker for eksempel, og det er jo kjedelig med en slik tråd uten å nevne Henri Cartier Bresson. Så liker jeg godt Saul Leiter, som kan ligne litt men som bruker farger i mye større grad og kanskje er litt mer abstrakt. Dag Alveng er en norsk favoritt som kan være fint å trekke frem, selv om det kanskje er mer kunstnerisk og moderne enn de du nevner. Mvh Henning Endret 26. april 2015 av HSP 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 James Nachtwey. http://www.jamesnachtwey.com/ Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Lignende tråd her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1649638 Lenke til kommentar
Marielle Larsen Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Fine fotografer de du nevner der, jeg også liker de godt. Av litt lignende liker jeg også Robert Capa og Ray Metzker for eksempel, og det er jo kjedelig med en slik tråd uten å nevne Henri Cartier Bresson. Så liker jeg godt Saul Leiter, som kan ligne litt men som bruker farger i mye større grad og kanskje er litt mer abstrakt. Dag Alveng er en norsk favoritt som kan være fint å trekke frem, selv om det kanskje er mer kunstnerisk og moderne enn de du nevner. Mvh Henning Ray Metzker var absolutt min type fotograf, og Saul Leiter og Henri Cartier Bresson hadde mange fantastiske bilder! Takk for at du nevnte de Lenke til kommentar
HSP Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Ray Metzker var absolutt min type fotograf, og Saul Leiter og Henri Cartier Bresson hadde mange fantastiske bilder! Takk for at du nevnte de Bra, da er der ikke umulig at Fan Ho også kan falle i smak. Henning Lenke til kommentar
Marielle Larsen Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Ray Metzker var absolutt min type fotograf, og Saul Leiter og Henri Cartier Bresson hadde mange fantastiske bilder! Takk for at du nevnte de Bra, da er der ikke umulig at Fan Ho også kan falle i smak. Henning Så absolutt! Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå