Enhjørningen Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av MariusiNorge Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1656383(hvis du søker litt så finner du sikkert flere tråder også, det er ikke så rent sjelden folk spør om dette) Basically: Å lage et spill er krevende. Du har ikke sagt noe om hva slags spill du tenker på, men i nesten alle tilfeller krever det en del. Først og fremst må du kunne programmere, og du må kunne det ganske bra. Målet ditt bør være å lære programmering først og fremst, og så eventuelt fokusere på å lage et spill. edit: Angående norske nettsider så tror jeg det knapt finnes noen som handler om å lage spill. Hvis du har tenkt å lære programmering og å lage spill så må du bli vant med engelsk, det er ingen vei utenom. Endret 25. april 2015 av Jaffe Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Sjekk ut Unity, det er absolutt noe som er nybegynnervennlig og det er masse hjelp å få der ute, og det er godt dokumentert, og gratis! http://unity3d.com/learn Lenke til kommentar
robert2015 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Unity som JanTerje sa. Advarsel!!! Det tar langttttt tid å lære ;-) mye matematikk osv.... Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Ellers kan ein reklamere for Unreal Engine 4 som blei gratis for ikkje så lenge sidan. Har ingen erfaring med Unity, men med UE har du blueprint-konseptet som kan minimere kor mykje programmering som krevest. Lenke til kommentar
Dungeon Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) Jeg har også tenkt på å lage et spill men det er så mye arbeid å gjøre alene. Og som regel når man skal lage et spill så er det ikke alltid alle utviklere som har samme interesse for samme spill, og da kan ikke alle opprettholde samme dedikasjon. Vanskelige greier. Jeg har tenkt primært på å lage en open source variant av Heroes of Might and Magic 2, og det er ikke alle der ute som liker slike klassiske spill. Jeg har allerede laget en rutine for å beregne combat matematikk, og jeg har gjort den helt identisk med originalen. Så jeg har 1 funksjon ferdig så langt hehe. Endret 26. juni 2015 av Dungeon Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Du kan jo starte med mafiaspill i PHP. med 100kr/mnd blir det vel bra hva gutta?? Endret 27. juni 2015 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå