Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kamptråd: Arsenal - Chelsea

Aleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Realiteten er at laget vårt er ikke godt nok. Tro det eller ei, men vi trenger faktisk en bedre offensiv midtbanespiller. Akkurat nå er stallen vår kvantitet foran kvalitet. Øzil er ikke god nok og Cazorla er ikke god nok.

Selg Welbeck, Øzil og Cazorla. Forsterk i alle offensive ledd. Selvfølgelig usannsynlig, men disse spillerne er rett og slett ikke god nok for et lag som Arsenal.

Skal vi ta ligagullet og vinne slike kamper, så må vi handle inn bedre individuelle spillere. Alexis hadde en dårlig dag på jobben og vi alle vet han kan bedre, så han er unnskyldt.

Lenke til kommentar

Jaja, Chelsea har spilt utrolig bra denne sesongen. Allikevel så husker kun folk de siste kampene.

"Vannvittig trist lag", "Kjedelig lag", "Ødelegger fotballen" osv.

Dere kommer nok aldri til å få samme anerkjennelsen lag som Man Utd, Liverpool eller Arsenal får ved å vinne ligaen. Sånn er det bare. 

Det er godt det er viktig for deg som supporter at andre lags supportere også liker laget ditt. For meg er det drivstoff at så mange missliker Chelsea. E

Lenke til kommentar

Etter slike kamper tenker jeg at det må være kjipt å heie på Chelsea?

Hvorfor det? Sikrer seriegullet og må være fantastisk å se at laget ditt klarer å totalt temme Arsenal på Emirates. 

Selvsagt, men når man begynner å interessere seg for fotball er det fordi det er underholdende. Jeg vil ihvertfall heller se United gå inn for å prøve å vinne borte mot Arsenal istedenfor å bare gå for uavgjort.

Lenke til kommentar

Jaja, Chelsea har spilt utrolig bra denne sesongen. Allikevel så husker kun folk de siste kampene.

"Vannvittig trist lag", "Kjedelig lag", "Ødelegger fotballen" osv.

Dere kommer nok aldri til å få samme anerkjennelsen lag som Man Utd, Liverpool eller Arsenal får ved å vinne ligaen. Sånn er det bare. 

Det er godt det er viktig for deg som supporter at andre lags supportere også liker laget ditt. For meg er det drivstoff at så mange missliker Chelsea. E

Det må være ufattelig slitsomt å høre etter hver kamp at laget ditt parkerte bussen. Blir som alle gangene Arsenal-fans fikk slengt "years since last trophy" som var utrolig irriterende og plagsomt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter slike kamper tenker jeg at det må være kjipt å heie på Chelsea?

Hvorfor det? Sikrer seriegullet og må være fantastisk å se at laget ditt klarer å totalt temme Arsenal på Emirates. 

Selvsagt, men når man begynner å interessere seg for fotball er det fordi det er underholdende. Jeg vil ihvertfall heller se United gå inn for å prøve å vinne borte mot Arsenal istedenfor å bare gå for uavgjort.

Så man skal kun støtte laget under medgang? Chelsea spiller slikt nå pga. formen er ikke på topp og Costa/Remy er skadet. Før jul så var det angrepsfotball på verdensklasse.

Lenke til kommentar

Realiteten er at laget vårt er ikke godt nok. Tro det eller ei, men vi trenger faktisk en bedre offensiv midtbanespiller. Akkurat nå er stallen vår kvantitet foran kvalitet. Øzil er ikke god nok og Cazorla er ikke god nok.

Selg Welbeck, Øzil og Cazorla. Forsterk i alle offensive ledd. Selvfølgelig usannsynlig, men disse spillerne er rett og slett ikke god nok for et lag som Arsenal.

Skal vi ta ligagullet og vinne slike kamper, så må vi handle inn bedre individuelle spillere. Alexis hadde en dårlig dag på jobben og vi alle vet han kan bedre, så han er unnskyldt.

Det største problemet er at vi ikke har en truende høyreside. Ramsey på kant? Hva gjorde han i dag? Niks, null, nada. 

Får vi ingang Walcott slik han var for et par år siden så kan han fikse det problemet. 

Akkurat nå er angrepet vårt for forutsigbart. Alle venter på at Ozil eller Alexis skal finne på noe magi. Blir for enkelt. Dersom vi kan spille på flere tråder (ie høyresiden) så vil også Ozil og Alexis klare å utrette mer mot gode lag. 

Lenke til kommentar

Det må være ufattelig slitsomt å høre etter hver kamp at laget ditt parkerte bussen. Blir som alle gangene Arsenal-fans fikk slengt "years since last trophy" som var utrolig irriterende og plagsomt. 

Jeg bryr meg lite. De som skriver det har som regel ikke sett Chelsea og har egentlig ingenting å komme med ellers. Det er også mangel på taktiskforståelse som mangler. Så enkelte så tenker jeg at vedkommende burde heller forbedre fotballforståelsen sin og se at fotball har flere aspekter enn bare å angripe i hver kamp. Liverpool hadde vunnet serien i fjor om de hadde hatt en trener som var bedre taktisk, men jeg regner med at det er bedre å bli nummer 2 og fortsatt være uten et PL gull. Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

De spiller slik i nesten alle storoppgjør. Når matematikeren finner ut at det er 1% mindre sjanse å vinne mot liverpool, Arsenal, United eller hvem det måtte være, så runker dere 16m i 90 min. Gøy for noen og deprimerende for andre, for min del ser jeg heller på Cricket enn Chelsea i toppoppgjør, det sier sitt.

Når Chelsea derimot går inn for angrepsfotball, så er det vanvittig underholdende å se på. Hazard er en magiker og jeg håper Chelsea går all in for å holde han i PL mange år fremover.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg lite. De som skriver det har som regel ikke sett Chelsea og har egentlig ingenting å komme med ellers. Det er også mangel på taktiskforståelse som mangler. Så enkelte så tenker jeg at vedkommende burde heller forbedre fotballforståelsen sin og se at fotball har flere aspekter enn bare å angripe i hver kamp. Liverpool hadde vunnet serien i fjor om de hadde hatt en trener som var bedre taktisk, men jeg regner med at det er bedre å bli nummer 2 og fortsatt være uten et PL gull. Eller?

Det er absolutt bedre å vinne ligaen med et godt defensiv plan, men Chelsea har også kunne vært mer offensiv, og likevel ha vunnet ligaen. Det er jo litt trist at Oscar for eksempel blir sett på som en god gjenvinner av ball og en som jobber beinhardt i stedet for hans offensive kvaliteter. 

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ønsker jeg at Chelsea skal gå all in attack. Slik RBK gjorde på 90-tallet, men jeg tror ikke det er mulig å vinne ligaen på en slik måte. Man blir kontret i hjel ved kamper. Slik United ble mot Everton i dag. Chelsea har mer enn nok kvalitet til å kjøre over de fleste lag, men før eller senere vil det komme et tap og det tapet har mye å si for hvor man ender på tabellen.

De fleste spillere ønsker nok å være på et lag som kun angriper, men over tid så tror jeg ikke det vil være like motiverende. Om Chelsea skulle ta tittelen i år, så tror jeg ikke Fabregas eller Hazard er særlig misfornøyd overall. 

Hadde Chelsea vært i den spanske ligaen ville også laget spilt annerledes. PL har bedre gjennomsnittlig motstand, og dermed må man innse at det ikke bare er å vinne 5-0 hver kamp. Det er også en av grunnene til at jeg elsker ligaen. Du vet aldri om du taper eller vinner før en kamp. 

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Trenger ikke å være et taktisk geni, slik som deg og Mourinho, for å skjønne at slik type fotball er til å få kreft av. Poenget er ikke at de spiller dårlig fotball, poenget er at de spiller utrolig tam og kjedelig fotball.

Jeg forventer å se litt bedre fotball av et lag som ligger an til å vinne ligaen. Jeg forventer å se bedre fotball av Chelsea, selv om de ønsker å "safe" resultatet.

Et lag med så mye verdensklasse burde faktisk fremstå som et, ved å spille verdensklasse fotball. Kanskje du mener at parkering av bussen er verdensklasse og underholdende, det gjør ikke jeg. ja, det er velorganisert å holde på slik som Chelsea gjør, men med de spillerene de har fortjener de å spille annerledes, synes jeg.

Uansett så kan denne diskusjonen gå til det uendelige. Gratulerer med gull....

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ønsker jeg at Chelsea skal gå all in attack. Slik RBK gjorde på 90-tallet, men jeg tror ikke det er mulig å vinne ligaen på en slik måte. Man blir kontret i hjel ved kamper. Slik United ble mot Everton i dag. Chelsea har mer enn nok kvalitet til å kjøre over de fleste lag, men før eller senere vil det komme et tap og det tapet har mye å si for hvor man ender på tabellen.

De fleste spillere ønsker nok å være på et lag som kun angriper, men over tid så tror jeg ikke det vil være like motiverende. Om Chelsea skulle ta tittelen i år, så tror jeg ikke Fabregas eller Hazard er særlig misfornøyd overall. 

Hadde Chelsea vært i den spanske ligaen ville også laget spilt annerledes. PL har bedre gjennomsnittlig motstand, og dermed må man innse at det ikke bare er å vinne 5-0 hver kamp. Det er også en av grunnene til at jeg elsker ligaen. Du vet aldri om du taper eller vinner før en kamp. 

Forhåpentligvis gir vi dere en bedre kamp neste år om ligagullet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...