Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettigheter ved varer som er "DoA"? (Møbler)


BrokenTomato

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har kjøpt to stk. lenestoler over disk i butikk. Stolene hadde 3 ukers leveringstid, så når disse var tilgjengelig dro vi og hentet stolene. Når vi får dem hjem så er det mangler på begge stolene.

Den ene er helt umulig å bruke (Får ikke montert den), mens den andre er skjev i setet.

 

Jeg tar kontakt med kundeservice, og får beskjed om at de vil reparere stolene ved å sende oss to nye seter (Man kan dele opp stolen i både ryggdel og setedel). Årsaken var produksjonsfeil på begge stolene. Disse setene må dog produseres og vi må vente i 1 måned før vi får de nye setene. 

 

Fast forward til i dag, vi fikk levert en eske i går, og leverte da samtidig de to setene vi hadde tilbake. 2 minutter etter at leveransekaren har dratt, så åpner jeg esken og ser at vi har mottatt to stk. stolrygger. Mao. sitter vi nå med 4 rygger og 2 rammer. Vi prøver å ringe til transportselskapet, men får ikke kontakt. 

 

Har allerede sendt e-post til kundeservice, men grunnet mye frustrasjon så ønsker vi i utgangspunktet og angre hele kjøpet. Hvordan stiller vi i forhold til dette når vi har handlet over disk? Eller må vi bare godta å vente enda en måned på å få levert riktige seter til stolene?

 

Tips mottas med takk.

 

Mvh,

Jørgen

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...