Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva må gjøres for å få en original Aprilia RS125? Anbefales? Toppfart? Aks? Pris?


saks6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke spesifikt for RS men den vanlige regla er sperre i eksos, sperre i innsug og muligens sperre i tenning eller andre elektriske deler som f.eks. eksosventil. Og selvfølgelig må forgasser dyses om.

 

Jeg hadde en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) som var de-sperret og registrert som tung MC.

Lenke til kommentar

Du tenker altså på å fjerne plomberinger. Tror 2007 modellen er litt annerledes enn andre nyere modeller. Har hørt at den har veldig få plomber. Vil anbefale deg å søke litt rundt på det. I hvertfall hvis du fjerner disse og setter på et effektanlegg vil du få en veldig morsom sykkel

Lenke til kommentar

Vet ikke spesifikt for RS men den vanlige regla er sperre i eksos, sperre i innsug og muligens sperre i tenning eller andre elektriske deler som f.eks. eksosventil. Og selvfølgelig må forgasser dyses om.

 

Jeg hadde en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) som var de-sperret og registrert som tung MC.

Har lest at man bare kan bytte til FP-anlegg eller effekt-anlegg, skjære elns. i luftfilteret og dyse om selvfølgelig. Er det riktig?

Lenke til kommentar

Riktig det ja, ikke skjær i luftfilteret kjøp heller powerfilter og fjern luftfilterboksen og husk og dys opp

Ok, tenkte på powerfilter men noen som sa skjær i luftfilteret på et annet forum hvis jeg ikke husker feil da. (dårlig norsk men)

Endret av saks6
Lenke til kommentar

 

Vet ikke spesifikt for RS men den vanlige regla er sperre i eksos, sperre i innsug og muligens sperre i tenning eller andre elektriske deler som f.eks. eksosventil. Og selvfølgelig må forgasser dyses om.

 

Jeg hadde en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) som var de-sperret og registrert som tung MC.

Har lest at man bare kan bytte til FP-anlegg eller effekt-anlegg, skjære elns. i luftfilteret og dyse om selvfølgelig. Er det riktig?

 

Det enkleste er å bare bytte til et effektanlegg. Sperra i innsuget kan være en enkel plate man bare fjerner. Fjerner du luftfilterboksen vil sykkel bråke betraktelig mer og tiltrekke seg oppmerksomhet. Men ofte kan man fjerne diverse rør/sperrer/innsnevringer i luftfilterboksen, og evt. borre noen hull i boksen. Det vanskeligste kan være hvis det er sperrer i elektronikken. F.eks. eksosventil som ikke åpner 100% eller turtallsperre.

Lenke til kommentar

 

Det enkleste er å bare bytte til et effektanlegg. Sperra i innsuget kan være en enkel plate man bare fjerner. Fjerner du luftfilterboksen vil sykkel bråke betraktelig mer og tiltrekke seg oppmerksomhet. Men ofte kan man fjerne diverse rør/sperrer/innsnevringer i luftfilterboksen, og evt. borre noen hull i boksen. Det vanskeligste kan være hvis det er sperrer i elektronikken. F.eks. eksosventil som ikke åpner 100% eller turtallsperre.

 

 

Er det bare å gjøre det som står rett under 07 eller nyere hvis man har 07 eller nyere, eller må man gjøre noe av det som står under 06?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...