saks6 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Hei Jeg lurte på hva som må gjøres for å få en Aprilia RS125 som rett fra fabrikken? Om det anbefales? Toppfart? Aks? Pris? Alle svar mottas med takk EDIT: slik som det står på denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=58208845&searchclickthrough=true Endret 25. april 2015 av saks6 1 Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Skjønner ikke hva du mener, vil du ha den uten plomberinger eller med? Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Skjønner ikke hva du mener, vil du ha den uten plomberinger eller med? Slik som det står at har blitt gjort med denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=58208845&searchclickthrough=true Eller anbefaler du å gjøre noe annet? Endret 25. april 2015 av saks6 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Vet ikke spesifikt for RS men den vanlige regla er sperre i eksos, sperre i innsug og muligens sperre i tenning eller andre elektriske deler som f.eks. eksosventil. Og selvfølgelig må forgasser dyses om. Jeg hadde en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) som var de-sperret og registrert som tung MC. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Du tenker altså på å fjerne plomberinger. Tror 2007 modellen er litt annerledes enn andre nyere modeller. Har hørt at den har veldig få plomber. Vil anbefale deg å søke litt rundt på det. I hvertfall hvis du fjerner disse og setter på et effektanlegg vil du få en veldig morsom sykkel Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 Vet ikke spesifikt for RS men den vanlige regla er sperre i eksos, sperre i innsug og muligens sperre i tenning eller andre elektriske deler som f.eks. eksosventil. Og selvfølgelig må forgasser dyses om. Jeg hadde en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) som var de-sperret og registrert som tung MC. Har lest at man bare kan bytte til FP-anlegg eller effekt-anlegg, skjære elns. i luftfilteret og dyse om selvfølgelig. Er det riktig? Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Riktig det ja, ikke skjær i luftfilteret kjøp heller powerfilter og fjern luftfilterboksen og husk og dys opp Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Riktig det ja, ikke skjær i luftfilteret kjøp heller powerfilter og fjern luftfilterboksen og husk og dys opp Ok, tenkte på powerfilter men noen som sa skjær i luftfilteret på et annet forum hvis jeg ikke husker feil da. (dårlig norsk men) Endret 25. april 2015 av saks6 Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Vet du noe om pris til sammen? Noen anbefalte FP/effekt-anlegg? Hvilket powerfilter? Dyse? Noen nettbutikker som selger dette? EDIT: Er det lett å bli tatt i kontroll o.l? Hva brukes denne til?: http://www.motorscoop.no/politiknapp_turtallsperre Endret 25. april 2015 av saks6 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Vet ikke spesifikt for RS men den vanlige regla er sperre i eksos, sperre i innsug og muligens sperre i tenning eller andre elektriske deler som f.eks. eksosventil. Og selvfølgelig må forgasser dyses om. Jeg hadde en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) som var de-sperret og registrert som tung MC. Har lest at man bare kan bytte til FP-anlegg eller effekt-anlegg, skjære elns. i luftfilteret og dyse om selvfølgelig. Er det riktig? Det enkleste er å bare bytte til et effektanlegg. Sperra i innsuget kan være en enkel plate man bare fjerner. Fjerner du luftfilterboksen vil sykkel bråke betraktelig mer og tiltrekke seg oppmerksomhet. Men ofte kan man fjerne diverse rør/sperrer/innsnevringer i luftfilterboksen, og evt. borre noen hull i boksen. Det vanskeligste kan være hvis det er sperrer i elektronikken. F.eks. eksosventil som ikke åpner 100% eller turtallsperre. Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Det enkleste er å bare bytte til et effektanlegg. Sperra i innsuget kan være en enkel plate man bare fjerner. Fjerner du luftfilterboksen vil sykkel bråke betraktelig mer og tiltrekke seg oppmerksomhet. Men ofte kan man fjerne diverse rør/sperrer/innsnevringer i luftfilterboksen, og evt. borre noen hull i boksen. Det vanskeligste kan være hvis det er sperrer i elektronikken. F.eks. eksosventil som ikke åpner 100% eller turtallsperre. Er det bare å gjøre det som står rett under 07 eller nyere hvis man har 07 eller nyere, eller må man gjøre noe av det som står under 06? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå