Gå til innhold

"Snåsamannen er synsk" fastslår høyesterettsadvokat.


Anbefalte innlegg

Når du tenker er du jo i fortid, ikke i nåtid. Så modifiserer du din fortid i nåtid og kaller det "virkelighet"

 

Illusjon, og konstant fraværende her og nu

Mulig du har rett i det... Men for meg har det tjent meg best å tenke og ikke bare handle... Er faktisk i live på grunn av det, og det faktum at jeg alltid har vært flink til å tenke "what if..." i forkant av hendelser der ting KAN skje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Når du tenker er du jo i fortid, ikke i nåtid. Så modifiserer du din fortid i nåtid og kaller det "virkelighet"

 

Illusjon, og konstant fraværende her og nu

Mulig du har rett i det... Men for meg har det tjent meg best å tenke og ikke bare handle... Er faktisk i live på grunn av det, og det faktum at jeg alltid har vært flink til å tenke "what if..." i forkant av hendelser der ting KAN skje...

 

 

Man må så klart forholde seg til den verden som er, men samtidig ha i bakhodet at intet kan tas for det det virker å være. Altså at man tror på egne tanker som helt sanne. Noe annet er at hvis man ikke har dette i bakhodet eller velger å se helt bort fra det, kan man forvolde mye unødig lidelse både på seg selv og de andre. Jeg tenker på alle de gangene opp gjennom tiden man fikk plutselige "innfall eller klarsyn" som sa; dette er helt absurd, uvirkelig og kan da ikke stemme!!?? Og alle de gangene tok man ikke feil, det var bare ingen måte å unnslippe verden slik den blir fremstilt for en, så man avfeier seg selv og biter tenna sammen og fortsetter litt til og litt til mens man i sitt stille sinn kanskje tenker; gjør meg ingenting hvis jeg ikke våkner i morgen ,,,

Lenke til kommentar

Genialt å legge ut noe man er nødt til å betale for å få se ... trodde salg var ulovlig her på forumet. Og det kreves ikke særlig "snåsing" å skjønne det ..

 

;)

 

Glemte å legge ved at for all del ikke kjøp noe abon kun for dette greiene her, det blir mye som å handle flashy produkter uten hensiktsmessig innhold på tv-shop ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Genialt å legge ut noe man er nødt til å betale for å få se ... trodde salg var ulovlig her på forumet. Og det kreves ikke særlig "snåsing" å skjønne det .. ;)

 

 

Glemte å legge ved at for all del ikke kjøp noe abon kun for dette greiene her, det blir mye som å handle flashy produkter uten hensiktsmessig innhold på tv-shop ;)

Så du fant ikke nok raushet i ditt hjerte til at du klipte ut hele teksten, som en liten gave I sånne tider vi står inne i nå

 

Slemme ateisten .. ;)

Lenke til kommentar

 

 

Genialt å legge ut noe man er nødt til å betale for å få se ... trodde salg var ulovlig her på forumet. Og det kreves ikke særlig "snåsing" å skjønne det .. ;)

 

Glemte å legge ved at for all del ikke kjøp noe abon kun for dette greiene her, det blir mye som å handle flashy produkter uten hensiktsmessig innhold på tv-shop ;)

Så du fant ikke nok raushet i ditt hjerte til at du klipte ut hele teksten, som en liten gave I sånne tider vi står inne i nå

 

Slemme ateisten .. ;)

 

 

hehe nå har jeg ikke noe større behov for å markedsføre nye filmen til Snåsa`n sånn eeeegentlig, så se heller på det som en litt halvhjerta jule-tjeneste ifra denne open minded ateist, men som den søkende må betale for selv dessverre.. (mest fordi jeg ikke har dagbladet pluss abon selv men bare fikk med meg den friske og dagsaktuelle overskrften) :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En ny og totalt ukritisk film er på vei om denne sjarlatanen i disse dager (og jeg må le av film skaperens bias oppi dette, med samboen som ble syk og selvsagt var det sjarlatanen og ikke legene som gjorde at han overlevde... Merkelig at denne snåsamannen fremdeles er en issue, han mistet all troverdighet da han ikke lot seg teste..  For hvis dette virker like bra som folk påstår så ville det vært en smal sak å påvist det også... Så nei, mannen er en sjarlatan, liten tvil om det...

 

Det eneste positive jeg kan se at snåsamannen og alle som selger lurium i et eller annet slag er at de har tid til folk... Sitter man på et lege kontor så har man sine tilmålte små minutter før man byttes ut med nestemann ute i venterommet og man føler seg veldig ofte avspist av stressa leger, som alt ofte også er fastlegen til 10 000 pluss for å tjene penger... Har opplevd det selv flere ganger enda jeg driter i det, til mindre jeg har samkvem med leger til bedre er det, men andre kan nok føle dette temmelig hardt... Så det skal disse alternative og snåsamannen ha, de gir pasientene sine tid...

 

Var gift med ei som drev en fot klinikk (både vanlig fotpleie og såkalt sone terapi) og hun satte av 45 minutter på hver enkelt og VELDIG ofte kom de ikke fordi det var noe feil med føttene, men fordi de ville prate om sine problemer og slikt til noen som ville lytte... Så jeg ser fordelen der. Skulle vel ønske at leger faktisk hadde tid til å sette av en prat med sine pasienter også, da hadde det nok ikke vært så stor trafikk hos disse hekse doktorene tipper jeg...

 

Var syk rett før jul (klarte å matforgifte meg selv, av alle ting, og fikk samtidig en ganske heftig bakterie på kjøpet...) og selv om jeg ikke hadde forventet annet så merket jeg jo at legen var mer opptatt av å skrive ut penicilin på PC'n sin enn å faktisk høre på meg, for å få meg ut av kontoret og over på nestemann... Så jeg er kjempeglad for at jeg skjeldent er syk, for jeg tror jeg hadde endt opp med å rappe til en eller annen kjepphøy drittsekk forkledd som en lege om jeg faktisk måtte forholde meg til likegyldigheten deres på regelmessig basis... Enkelte er så fulle av seg selv at jeg nesten kaster opp, alt de engang hadde av omsorg og medmenneskelighet er kastet ut av vinduet for lenge siden i stressjaget etter å tjene penger og jeg finner det ikke rart i det hele tatt at folk blir feil medisinert, for enkelte av dem følger faan ikke med i det hele tatt, de tror bare verre enn en prest... Så leger har et langt lerret å bleke her, eller farge... for å få bukt med kvakksalvere ala snåsafyren.... Som nok har tjent like mye som den travleste lege på sine "konsultasjoner" etter hva jeg har fått med meg...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette med å ta seg tid til ... er kanskje mye mer viktig enn den hypereffektive legen av i dag lærer på skolen, eller oppdager og utvikler I sin praksis. Og så er det sånn at hvis legen bare skal behandle en sykdom, fremfor å behandle og ivareta hele mennesket, tror jeg det kan glippe selv for den dyktigste fagmann. Dette er noe man erfarer selv, og jeg for min del vil si at egen lege ikke er bedre enn jeg lar henne få være, og at samspillet mellom oss er det som fungerer best for min del

 

Jeg gleder meg til å se filmen, så venter jeg med kritikken ..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så det samme klippet, og jeg så en gammel mann som berørte barnet på I skulderregionen ...

 

Men så er jeg mest vant til å se folk berøre hverandre og gjøre det samme selv

Lenke til kommentar

Så et klipp av en jentunge som blir befølt av denne mannen med påfølgende spørsmål "merket du noe?".

 

Hva tror du barn svarer når voksne spør? De svarer det de tror voksne ønsker å høre. Ref. sataniske voldtektssekter og hekseprosessene.

 

Det er vel bare å anmelde overgrepet? Han kan jo for alt vi vet også være tafse-muslim...

 

Apropos hekseprosesser, hvem er det som blir forfulgt for "hekseri" i denne saken?

Lenke til kommentar

han mistet all troverdighet da han ikke lot seg teste.. 

 

Hadde han solgt et produkt til norsk helsevesen eller til norske pasienter, så kunne kravet om testing ha vært på sin plass - men det er ikke det det handler om her.

 

Hvor er klagene fra alle de som har blitt skadet og feilbehandlet av Gjerstad?

Har han gjemt dem i fryseboksen og erstattet dem med roboter?

Se, der hadde vi hadde en sak ...

 

Men vi har bare en gammel gubbe som hjelper folk og som noen blir eitrande forbanna over ...

Lenke til kommentar

Alt han gjør er å tilby placebo, i likhet med de som selger magnetmadrasser og lignende.

Svindel er svindel.

 

Vel, vi har vel enda til gode å få en fullstendig forklaring på hva placebo egentlig er og/eller hva som gjør det så motstridende ift hva/noe annet(?) det eventuelt skulle være.  

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ser bare endel ondsinnede såkalte "kritikere" med heller tafatte argumenter her i tråden. Selv ikke det faktum at all dokumentasjon burde fortelle dem at deres meninger er rimelig "aparte" får dem til å stagge seg selv. Tror neppe en snåsakall hadde fått gjort noe med sånne mørklagte sinn. Men dem om det, jeg ser frem til å endelig gå på kino for å se en uvanlig film, for det er jaggu sjelden kost i dag

Lenke til kommentar

Merkelig hvor hårsåre de troende blir når man kritiserer fyren, det er nesten så de vil tro uavhengig av virkelige fakta.

Fantasi er jo unektelig mer spennende enn virkeligheten, jeg ser den, men de fleste slutter vel å tro på nissen og sånt før de begynner på skolen vil jeg tro  :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vet ikke hvem du sikter til, like vag som vanlig. Men jeg reagerer bestandig på skittkasting, uavhengig av hva du måtte tro om det. Dessuten vet jeg at du et ignorant på dette området, og du virker nesten stolt av den mangelen

 

Du om det

Lenke til kommentar

Merkelig hvor hårsåre de troende blir når man kritiserer fyren, det er nesten så de vil tro uavhengig av virkelige fakta.

Fantasi er jo unektelig mer spennende enn virkeligheten, jeg ser den, men de fleste slutter vel å tro på nissen og sånt før de begynner på skolen vil jeg tro   :)

 

Så vidt svarte jeg med et saklig argument hvis du mente meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...