Gå til innhold

"Snåsamannen er synsk" fastslår høyesterettsadvokat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-45896

Bakdelen med reell medisin er at den ofte har bivirkninger, noen kjente mens andre kommer som ekstra overraskelse for pasienten. Alle typer "sukkerpiller" har ingen av den typen virkninger

 

Tro kan flytte fjell, mens blind tro ser ikke hvilket fjell som kan eller må flyttes.

Jo, sukkerpiller kan også gi virkninger av alle mulige slag. Bivirkninger og nocebo og alt mulig. Les på det ;p

 

Ganske morsomt egentlig, at kroppen reagerer negativt på noe som "ikke eksisterer"? XD

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det sikreste er å ikke bli syk, eller slutte å plage den arme skrotten slik vi har for vane. Ikke rart at kroppen streiker og gjør opprør mot tyranniet vi utsetter den for. Jeg har selv gått med konstante smerter i nesten 12 år, og ved en tilfeldighet fant jeg selv kuren, og ble frisk på sekundet. Husker at jeg nevnte egen teori for alle spesialister jeg ble hjulpet/utsatt for, og de avviste den i "kor"

 

Så mye for reell medisin i det tilfellet, og lurer på om ikke snåsakallen hadde funnet ut av dette lenge før disse reelle typene, men det får jeg aldri vite. Det jeg ellers vet er at den healeren jeg ble "utsatt" for, så alle de viktigste plagene mine, selv om jeg hadde skjult dem veldig godt, og husker hvor irritert jeg ble når han påpekte dette for meg. Husker at jeg tenkte; du har rett, men det driter jeg i ...

Så kjørte jeg på i noen år til ..

 

Så er man bare nok forstokket så kan ingen hjelp gis, selv om man lider aldri så mye

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Jeg trodde du snakket om det jeg sa om placebo

 

Men ja, healing og liknende er ikke reell medisin nei.

 

AtW

Ikke reell medisin som i at det aldri har effekt bortsett fra placebo (og kanskje ikke det engang?)?

 

Eller anerkjenner du at healing kan fungere? Som kun, eller kanskje ikke som, placebo?

 

Hva er din mening om at noen som mottar healing føler at de blir helbredet, kurert, minsker symptomer osv etc?

 

Kunne vært fint om de som ikke tror healing er mulig forklarer hva de tror skjer. Hvis det skjer noe, er det da kun placebo, noe annet er umulig? :p

Lenke til kommentar

 

Jeg trodde du snakket om det jeg sa om placebo

 

Men ja, healing og liknende er ikke reell medisin nei.

 

AtW

Ikke reell medisin som i at det aldri har effekt bortsett fra placebo (og kanskje ikke det engang?)?

 

Eller anerkjenner du at healing kan fungere? Som kun, eller kanskje ikke som, placebo?

 

Hva er din mening om at noen som mottar healing føler at de blir helbredet, kurert, minsker symptomer osv etc?

 

Kunne vært fint om de som ikke tror healing er mulig forklarer hva de tror skjer. Hvis det skjer noe, er det da kun placebo, noe annet er umulig? :p

 

 

Jeg anerkjenner det på samme måte som jeg anerkjenner at det kan være en usynlig masseløs måne som går i bane rundt jorda eller at en guddom med navn tor styrer lynet, svært lite er umulig, men alt vi vet tyder på at det ikke er tilfellet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva med å snakke ærlig, og si noe om hva "jeg" vet eller ikke vet, ikke skjule seg bak dette utydelige "vi" bestandig. Det finnes ingen "vi", bare feige små utydelige klumper av "jord" som søker bekreftelse

 

Vi meg her og der

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

 

 

 

Jeg trodde du snakket om det jeg sa om placebo

 

Men ja, healing og liknende er ikke reell medisin nei.

 

AtW

Ikke reell medisin som i at det aldri har effekt bortsett fra placebo (og kanskje ikke det engang?)?

 

Eller anerkjenner du at healing kan fungere? Som kun, eller kanskje ikke som, placebo?

 

Hva er din mening om at noen som mottar healing føler at de blir helbredet, kurert, minsker symptomer osv etc?

 

Kunne vært fint om de som ikke tror healing er mulig forklarer hva de tror skjer. Hvis det skjer noe, er det da kun placebo, noe annet er umulig? :p

Jeg anerkjenner det på samme måte som jeg anerkjenner at det kan være en usynlig masseløs måne som går i bane rundt jorda eller at en guddom med navn tor styrer lynet, svært lite er umulig, men alt vi vet tyder på at det ikke er tilfellet.

 

AtW

Wow for et kjedelig svar haha xD

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hva med å snakke ærlig, og si noe om hva "jeg" vet eller ikke vet, ikke skjule seg bak dette utydelige "vi" bestandig. Det finnes ingen "vi", bare feige små utydelige klumper av "jord" som søker bekreftelse

Vi meg her og der

 

 

Han sikter nok til den kollektive vitenskapelige kunnskap. "Vi".

Ja, det var det jeg tippet selv

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

 

 

 

Wow for et kjedelig svar haha xD

 

Jeg baserer ikke min kunnskap og vurderinger på hva som gir de morsomste svarene, men på hva som gir de riktigste.

 

AtW

Nesten uansett hva kriteriene dine er for egne innlegg er, kan du definitivt gjøre det bedre enn det rølpet der.

 

Men klart, det er jo mye lettere å svare som du gjorde. Ha en fin helg uanz, hehe :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, det er en skam at folk får holde på sånn, spesielt siden han ikke tar seg betalt. Det får mange av de andre som tar seg godt betalt, til å se ut som bittelitt svindlerske av seg

Lenke til kommentar

Ja, det er en skam at folk får holde på sånn, spesielt siden han ikke tar seg betalt. Det får mange av de andre som tar seg godt betalt, til å se ut som bittelitt svindlerske av seg

Ser at du fokuserer veldig på dette med å ta seg betalt, og ikke på den egentlige grunnen, at mange faktisk IKKE har fått hjelp. Nå er ikke snåsa gubben den verste, du har jo denne kristne sjarlatanen nede i fredrikstad som kan helbrede deg over telefon svareren for en god slump med penger og diverse sjarlatan predikanter på Visjon norge, som er et renn etter penger intet mindre, men problemet er ikke pengene, men hva de fremmer som sant. Og som folk tror er sant.

 

For mitt vedkommende driter jeg en lang marsj i om folk vil lures av disse sjarlataneren, enten de betaler i dyre dommer eller ikke for "tjenesten". Har folk penger til det så er det greit for meg at de sløser vekk tid og penger på det. Problemet kommer når en får "heltestatus" som denne snåsa mannen og folk skriver hat brev il deg om du setter spørsmål ved "evenene". Snåsa mannen har bevit igjen og igjen at han ikke er klarsynt eller ikke har de evnene han påstår at han har, men igjen, problemet er å få folk som overhodet ikke fikk noen hjelp til å stå frem med det, de er ikke mer interissert i hat brev og døds trusler enn de fleste andre av oss og det er hva man får om man går i mot den godt etablerte "sannheten" om snåsa mannen... Enkelte, også her inne ser jeg, er villige til å forsvare snåsa mannen totalt blindt og tenker ikke på i det hele tatt at mannen har tatt feil, mange ganger. Eller at noen faktisk kan velge snåsa mannen istedenfor skikkelig behandling.

 

Og tro meg, jeg også skulle ønske at helbrelse og slikt virket... Har også vært eksponert for leger så fulle av seg selv (og å sponset av lege middel industrien) at de var en fare for pasientene de liksom skulle behandle... Som min bestefar som fikk angina medisiner uten å h hjerte problemer i det hele tatt... Eller min mor som i åresvis har tatt et ti talls piller fra noe som lignet en høyblokk for piller fordi hun trodde på den oppblåste fysakken av en lege (som sikkert var veldig uinterisert i alt og alle unntatt pengene han fikk fra sponsorene for pillene han ga for pasienene). Min mor valgte en ny lege og vips har hun nå kun to piller hun går på og har kastet resten.... Og tenk hvor deilig det ville vært om man kunne oppsøkt helbredere i steden.. Og sluppet disse dårlige eplene i lege standen helt...

 

Så hvorfor ikke teste evnene til helbrederne? Ingen lege vil noensinne få meg til å ta en eneste pille om jeg ikke vet om bi virkningene av pillene. Jeg hater piller og her derfor null og niks tro på å bli avspist med et pilleglass de få gangene jeg besøker en kjøtt snekker, da dropper jeg enkelt den legen og forlanger å få en ny en fordi jeg ikke vil ha bi virkninger som i de fleste tilfellene er verre enn hva de liksom skal fjerne... Og sånn er det med helbredere også. Hvordan vet vi at det ikke følger med en rekke bi virkninger av helbredelsen? Hvordan vet vi at den helbredelsen faktisk helbreder det den skal helbrede og ikke fucker opp noe annet i kroppen? Er det ikke derfor lurt å teste helbredelse for å være sikker på at bi virkningene ikke er verre enn sykdommen man kom for å helbrede?

 

Så hvorfor denne motstandene for å teste dette? Både fra utdøvere og tilhengere? Er det ikke til det beste for alle å faktisk teste dette? Bringe på det rene hva som faktisk virker og hva som ikke virker eller hva som virker med bi virkninger? Virker totalt bakfrem den motstandene enkelte har mot å teste dette, like ille som lege middel industriens pengesug... Der griske menn gjør hva de kan for å få legene til å skrive ut deres preparater...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har mange ganger gjennom denne tråden forsøkt å forklare hvorfor slikt ikke lar seg teste, men det ser ikke ut som det blir forstått. Hvis du virkelig vil finne ut av dette, må du gjøre den jobben selv, og da tror jeg at det er helt nødvendig å "empty the cup" først, slik at der ikke ligger noen hindringer for at den typen erfaring kan oppstå. Det handler om hvilke forutsetninger som er I nuet, og hvis du tilfører hindringene, er det du selv som står I veien.

 

Jeg har testet dette på meg selv mange ganger, og det virker forbøffende godt, noe mine kontroll personer kan dokumentere. Men selv om de kan dokumentere endringer, har de så klart ikke sett eller kan dokumentere hva som skjer "når det skjer". For en stund siden innlemmet jeg egen fastlege I prosessen, og bruker den som kontrollpunkt. Og jeg vet at de fremskrittene jeg viser, gjør denne ganske forbauset, uten at noen av oss sier noe spesielt. Vi bare aksepterer at det virket begge to

 

Så tror jeg heller ikke på alt som kommer fra "næringen healer", til det er det alt for mange useriøse og grådige typer som forsøker seg.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg har mange ganger gjennom denne tråden forsøkt å forklare hvorfor slikt ikke lar seg teste

Deg om det. Selsagt lar det seg teste, som alt annet i den virkelige verden...

 

Merkelig nok prøver du selv å gjøre "din" teknikk testbar gjennom kontroll personer... men vil helst ikke at slikt skal testes.... Merkelig standpunkt..

 

Og med hensyn til å "emptying ones cup" er det jo akkurat det vitenskapelig testing gjør, med blindtesting og dobbelt testing... Så kanskje det er din vitenskaps kopp som er litt halvfull og som du ikke er villig til å tømme her... Just saying... :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Well well, jeg er fornøyd med resultatene. Og får ikke gjort noe med andres forestillinger.

 

Morsomt å bli kritisert for at man selv forsøker å synliggjøre disse fenomenene så godt det lar seg gjøre, men hva annet er det å vente her. De bevis enkelte krever, må de få servert som pølse med lompe rett ut av bua .. komisk er nå det

Om så beviset hadde hoppet opp å revet hue av en, ville det likevel ikke blitt lagt merke til ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Om så beviset hadde hoppet opp å revet hue av en, ville det likevel ikke blitt lagt merke til ;)

Da ville jeg hodeløst ha trodd det... :) Fakta er faktisk veldig vanskelig å argumentere i mot, ikke sant? Så hva ville det vært å betvile om bevisene var der?

 

Men alt for å IKKE bevise noe, ikke sant? Blind tro på at dette er sant er MYE bedre og klarer man ikke det så er veien kort til å bli beskylt for å ikke ha en tom kopp.... Joda, det er det samme hele tiden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...