Abigor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Hvis noen stiller opp frivillig og feiler, ligger det vel i sakens natur at de er sjarlataner. Enten det, eller at de ikke har forstått/mistet evnen som følge av at de ville bruke den til å tjene seg rik. Om en har lest noe og fått en viss forståelse for premissene for/bruken av slike evner, er det sannsynligvis en ganske opplagt konsekvens. Naturen gir ikke i både pose og sekk. Man må være seg bekjent sine valg iht naturens lover. Bortforklaringen med at noen ikke vil bruke evnene til å tjene penger holder ikke. De kan fint donere hvert eneste øre til en veldedig organisasjon. Men siden de ikke ønsker å gi en million til veldedighet så viser det seg jo at de er grådige: De vil heller fortsette å lure folk og tjene penger på det enn å ta testen og risikere å feile. Hadde de hatt ekte evner og vært så opptatt av å ikke misbruke dem hadde de tatt testen med en gang. I tillegg, det er særdeles egoistisk å holde slike evner for seg selv. Det ville vært et gjennombrudd av de store for menneskeheten å få bekreftet slike evner og dermed kunne forske videre på det og bruke det til hele menneskehetens beste. Men mennesker med "evner" er tydeligvis egoister som ikke er villige til å hjelpe mange mennesker (potensielt hele menneskeheten) bare ved å ta en liten test. Ja ok, jeg har ikke helt svaret på hvorfor ingen har tatt og/eller klart testen. Men tenker bare det strider mot noenslags universelle naturlover, som ikke tillater at det skal foregå på den måten. Kan ikke forklare det på annen måte, med mener å skjønne det rimelig bra selv. Der er for mye som skjer til at alt bare er påfunn. Og som sagt har jeg fått et innblikk i det selv, og vet der er noe. Det er ingen "universelle lover" som forhindrer at det skal foregå på den måten. Naturen gir i pose og sekk. Endret 23. august 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Selv har jeg til tider hatt evne for tankelesing, og når man finner ut hva som må til, er det ikke mystisk I det hele tatt. Hehe, ja sikkert. Som når noen ser på matlaging så evner du å lese tanken deres av og til, som "jeg er sulten", "det hadde vært godt nå" osv ... Nei, det er ikke mystisk i det hele tatt - men å kalle det å være tankeleser er vel å ta litt hardt i. Endret 23. august 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg har ikke sagt noe som helst av betydning, men likevel finner du det opportunt å by på din hjemmelagde spikersuppe Nei takk, jeg står over! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Det har jeg ikke sagt heller. Du skjønner vel forskjellen på "å bare bekrefte noe" og "å få noe bekreftet" ved en hendelse? Jeg synes det er rart du snakker om å få noe bekreftet, da den hendelsen ikke bekrefter noe som helst. Det er ikke slik bekreftelse fungerer. Bekreftet for meg. Jeg "fikk bekreftet", ingen andre. Det er ikke vanskelig Ellers er det nok bare at en ikke skjønner. Ikke at jeg skjønner helt heller, men hvertfall litt tror jeg. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg har ikke sagt noe som helst av betydning Spot on Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Barnslig av en såpass "voksen" mann å fiske etter ufred på den måten. Men du er jo også barnslig lett å lese, så du får vel en liten takk for den .. Ta deg heller en tur ut og få frisk luft! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 "Verdslige lyster" som å hjelpe verden til å bli et bedre sted? Det er jo trist at den lysten forsvinner, jeg mener den trengs. AtW Verden blir ikke bedre enn den er, og hvis alle gjorde noe med sine overdrevne personlige lyster, hadde det nok blitt veldig mye bedre, men vi begrenses av sterk identifisering med selvet, som igjen kultivere eierskap til "sin verden", og det går ut over alle. Dessuten gjør de sitt beste for å hjelpe verden, men hvis ingen lytter og tar i bruk lærdommen, er det ikke noe å få gjort med det Jo, verden hadde blitt bedre, du kunne hjulpet med å identifisere kriminelle, hindre uskyldige i å komme i fengsel, reddet liv. Hadde du bevist dine evner hadde de blitt brukt til den type ting. AtW Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Det får være greit alt sammen bare det aldri havner i en bok bundet inn som sakprosa eller at det tjenes penger på "fenomenet". Da kan man bare holde på som man vil og forske og prøve og gruble, ingen skade har da skjedd. Det verste som kan skje med det er en "eureka" og at vi dermed utvider vitenskapens horisont. Det er når skaden oppstår vi må bli sinte, sinte fordi man har en medfødt rettferdighetssans som da slår ut sammen med en naturlig opparbeidet skepsis (man kan ikke lures mange ganger på rad alltid, fritt sitert etter Bush) Dette skal være ett privat anliggende akkurat som at jeg velger meg noen spesielle politiske kommentatorer som jeg ikke alltid kan redegjøre innholdet til men jeg håper, tror og føler det de forfekter er sant. Sånt holder jeg adskilt og for meg selv når fakta faktisk skal på bordet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) "Verdslige lyster" som å hjelpe verden til å bli et bedre sted? Det er jo trist at den lysten forsvinner, jeg mener den trengs. AtW Verden blir ikke bedre enn den er, og hvis alle gjorde noe med sine overdrevne personlige lyster, hadde det nok blitt veldig mye bedre, men vi begrenses av sterk identifisering med selvet, som igjen kultivere eierskap til "sin verden", og det går ut over alle.Dessuten gjør de sitt beste for å hjelpe verden, men hvis ingen lytter og tar i bruk lærdommen, er det ikke noe å få gjort med det Jo, verden hadde blitt bedre, du kunne hjulpet med å identifisere kriminelle, hindre uskyldige i å komme i fengsel, reddet liv. Hadde du bevist dine evner hadde de blitt brukt til den type ting. AtW Kriminalitet fjernes ikke ved å fengsle folk, så den holdningen strider mot grunnlaget for å utvikle evner. Kriminalitet fjernes ved at folk slutter å oppføre seg som om verden er der for dem. Når folk velger en holdning av gi og få, og ikke gir seg på den holdningen, kan gode effekter oppnås, tror jeg. Folk tåler en viss ulikhet, men ikke urettferdighet, så gjør noe med den typen miljøkriminalitet Endret 23. august 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 "Verdslige lyster" som å hjelpe verden til å bli et bedre sted? Det er jo trist at den lysten forsvinner, jeg mener den trengs. AtW Verden blir ikke bedre enn den er, og hvis alle gjorde noe med sine overdrevne personlige lyster, hadde det nok blitt veldig mye bedre, men vi begrenses av sterk identifisering med selvet, som igjen kultivere eierskap til "sin verden", og det går ut over alle. Dessuten gjør de sitt beste for å hjelpe verden, men hvis ingen lytter og tar i bruk lærdommen, er det ikke noe å få gjort med det Jo, verden hadde blitt bedre, du kunne hjulpet med å identifisere kriminelle, hindre uskyldige i å komme i fengsel, reddet liv. Hadde du bevist dine evner hadde de blitt brukt til den type ting. AtW Her ligger vel noe av forklaringen. Om det var sånn at de med evner kan bruke dette som de vil, hadde jo ingen vært trygge. Derfor virker de sannsynligvis ikke i tilfeller der mennesker selv går inn for å kontrollere dem. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg sa identifisere kriminelle, så er det opp til samfunnet å straffeutmåle, men du kan også hindre uskydlige å havne i fengsel om du heller vil det. Redde ofre osv. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 "Verdslige lyster" som å hjelpe verden til å bli et bedre sted? Det er jo trist at den lysten forsvinner, jeg mener den trengs. AtW Verden blir ikke bedre enn den er, og hvis alle gjorde noe med sine overdrevne personlige lyster, hadde det nok blitt veldig mye bedre, men vi begrenses av sterk identifisering med selvet, som igjen kultivere eierskap til "sin verden", og det går ut over alle. Dessuten gjør de sitt beste for å hjelpe verden, men hvis ingen lytter og tar i bruk lærdommen, er det ikke noe å få gjort med det Jo, verden hadde blitt bedre, du kunne hjulpet med å identifisere kriminelle, hindre uskyldige i å komme i fengsel, reddet liv. Hadde du bevist dine evner hadde de blitt brukt til den type ting. AtW Her ligger vel noe av forklaringen. Om det var sånn at de med evner kan bruke dette som de vil, hadde jo ingen vært trygge. Derfor virker de sannsynligvis ikke i tilfeller der mennesker selv går inn for å kontrollere dem. Hvorfor er det ingen naturlover som hindrer at folk bruker automatvåpen som de vil? Ingen er jo trygge om folk går inn for å kontrollere de. AtW Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Det er vel der den "frie viljen" kommer inn, på det fysiske matrialistiske. Det foregår oppe i dagen, og blir et annet nivå. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Det er vel der den "frie viljen" kommer inn, på det fysiske matrialistiske. Det foregår oppe i dagen, og blir et annet nivå. Denne naturloven din høres mer og mer fantastisk ut. AtW 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Neida. egentlig er det helt naturlig, om man bare har vilje å tenke litt etter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 "Verdslige lyster" som å hjelpe verden til å bli et bedre sted? Det er jo trist at den lysten forsvinner, jeg mener den trengs. AtW Verden blir ikke bedre enn den er, og hvis alle gjorde noe med sine overdrevne personlige lyster, hadde det nok blitt veldig mye bedre, men vi begrenses av sterk identifisering med selvet, som igjen kultivere eierskap til "sin verden", og det går ut over alle.Dessuten gjør de sitt beste for å hjelpe verden, men hvis ingen lytter og tar i bruk lærdommen, er det ikke noe å få gjort med det Jo, verden hadde blitt bedre, du kunne hjulpet med å identifisere kriminelle, hindre uskyldige i å komme i fengsel, reddet liv. Hadde du bevist dine evner hadde de blitt brukt til den type ting. AtW Her ligger vel noe av forklaringen. Om det var sånn at de med evner kan bruke dette som de vil, hadde jo ingen vært trygge. Derfor virker de sannsynligvis ikke i tilfeller der mennesker selv går inn for å kontrollere dem. Det frarådes å utvikle evner for personlig vinning, fordi det vil slå tilbake på en selv. Det blir som å tisse I støvlene fordi man fryser på bena. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Neida. egentlig er det helt naturlig, om man bare har vilje å tenke litt etter. Jeg tenker etter, og utifra er konklusjonen at denne ekstremt spesifikke naturloven som du konstruer bare for å underbygge dine egne meninger er særdeles usannsynlig. Hva med å begynne å tenke litt selvstendig? AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 "Verdslige lyster" som å hjelpe verden til å bli et bedre sted? Det er jo trist at den lysten forsvinner, jeg mener den trengs. AtW Verden blir ikke bedre enn den er, og hvis alle gjorde noe med sine overdrevne personlige lyster, hadde det nok blitt veldig mye bedre, men vi begrenses av sterk identifisering med selvet, som igjen kultivere eierskap til "sin verden", og det går ut over alle.Dessuten gjør de sitt beste for å hjelpe verden, men hvis ingen lytter og tar i bruk lærdommen, er det ikke noe å få gjort med det Jo, verden hadde blitt bedre, du kunne hjulpet med å identifisere kriminelle, hindre uskyldige i å komme i fengsel, reddet liv. Hadde du bevist dine evner hadde de blitt brukt til den type ting. AtW Her ligger vel noe av forklaringen. Om det var sånn at de med evner kan bruke dette som de vil, hadde jo ingen vært trygge. Derfor virker de sannsynligvis ikke i tilfeller der mennesker selv går inn for å kontrollere dem. Det frarådes å utvikle evner for personlig vinning, fordi det vil slå tilbake på en selv. Det blir som å tisse I støvlene fordi man fryser på bena. Frarådes det å bruke evnene til glede og hjelp for andre også? AtW 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Neida. egentlig er det helt naturlig, om man bare har vilje å tenke litt etter. Jeg tenker etter, og utifra er konklusjonen at denne ekstremt spesifikke naturloven som du konstruer bare for å underbygge dine egne meninger er særdeles usannsynlig. Hva med å begynne å tenke litt selvstendig? AtW Det er ikke noe jeg har konstruert. Tusener på tusener av andre sanser noe av dette, og det er nettopp ved å ikke la seg forblinde for mye av opplysningstidens skog av trær og dagens tabloide korte hukommelse. Men å kunne være i stand til å utvikle bevisstheten. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Frarådes det å bruke evnene til glede og hjelp for andre også? AtW Jeg har svart på det spørsmålet opptil flere ganger, hva er det som feiler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå